5 прогнозів для цифрового маркетингу на період відновлення економіки після пандемії
Пандемія COVID-19 завдала шкоди бізнесу і економіці. Оскільки перехід бізнесу в цифровий формат буде актуальний і після закінчення пандемії, Google вирішив проаналізувати, як він позначиться на компаніях у 2021 році.
Цифрова трансформація стане вирішальним фактором швидкого відновлення і розвитку бізнесу
Ще не відомо, чи закінчиться період невизначеності в 2021 році, тому компаніям варто перейти від тимчасових рішень до повної трансформації бізнесу. За даними компанії McKinsey, споживачі все частіше вибирають онлайн-шопінг і проходять шлях до покупки в інтернеті.
Аби відповідати на мінливий попит, компаніям потрібно перебудувати свою бізнес-модель — зробити її гнучкою, розширивши технічні можливості і приймаючи рішення на основі даних. За допомогою автоматизації й аналітики можна швидко фіксувати коливання попиту і підвищувати ефективність маркетингових вкладень. Компанії з розвиненим цифровим маркетингом можуть отримати конкурентну перевагу, вибудовуючи відносини з клієнтами за допомогою стратегій на основі власних даних і принципів прозорого обміну цінністю.
Прискорений перехід на цифрові технології підкреслив важливість розвиненого цифрового маркетингу для бізнесу. Компанії, які користуються ситуацією для digital-трансформації, зможуть оперативно реагувати на вимоги ринку і створять стійку структуру для ефективної роботи.
Масовий перехід на електронну торгівлю призведе до еволюції багатоканальних рішень
У нинішніх умовах легко не помітити потенціал фізичних магазинів для відновлення бізнесу. Переповнені точки з поганою організацією — одна з головних проблем офлайн-шопінгу. Пандемія створює труднощі через обмеження кількості відвідувачів, довгі черги і ризики заразитися. Вона також викликала стрімке зростання онлайн-торгівлі.
І все ж споживачі переходять між онлайн- і офлайн-каналами продажів навіть у рамках однієї покупки, а це означає, що фізичні магазини все ще грають важливу роль. Покупки офлайн часто викликані терміновою необхідністю, до того ж споживачі хочуть спочатку побачити товар.
Рітейлерам потрібно переосмислити концепцію фізичних магазинів, перетворивши їх у зручні і безпечні багатоканальні шоу-руми. Факторами успіху будуть гнучкі варіанти отримання товарів, замовлених онлайн, а також різноманітність способів оплати, включаючи безконтактну з мобільного телефону, в касах самообслуговування і через онлайн-транзакції.
Додатки будуть грати все більшу роль у розвитку бізнесу, але при цьому залишиться важливою якість послуг
Зараз споживачі використовують додатки частіше, ніж будь-коли: вони допомагають підтримувати зв’язок і отримувати інформацію без ризику захворіти. Через карантин користувачі стали проводити в додатках на 20% більше часу. У період економічного відновлення вони допоможуть компаніям поліпшити якість обслуговування і підвищити задоволеність клієнтів. Вони також дозволять знизити витрати завдяки більш точним прогнозам продажів.
Розглянемо приклад компанії Starbucks. Мережа кав’ярень відкрила заклад, не порушуючи соціальне дистанціювання, за допомогою замовлень через додаток. Компанія зменшила час очікування в кав’ярні і скоротила черги в пікові години. Мережа змінює модель роботи своїх закладів, переходячи на замовлення через додаток. Це дозволяє мінімізувати фізичний контакт при покупці. А замовлення через додаток у середньому збільшують продаж підприємств роздрібної торгівлі на 37%.
Фінансові додатки теж пережили підйом під час карантину, коли використання готівкових коштів, банкоматів і відвідування відділень знизилося на 60%. Це призвело до прискореного переходу на цифрові технології в цій сфері і підвищення частоти використання фінансових додатків на 72%.
Компанії можуть допомогти споживачам у період економічного відновлення, випустивши програми. Важливо не копіювати функціонал сайту, а додавати корисні можливості: наприклад, віддалену реєстрацію в готелях і бонусні програми та інше.
Покупки за кордоном стануть більш популярними
Із початку пандемії близько половини покупців у регіоні EMEA продовжили замовляти товари в зарубіжних компаніях, незважаючи на проблеми з поставками. Через пандемію з’явилися нові тенденції в міжнародних покупках. За даними досліджень, 20-40% споживачів у Західній Європі стали частіше купувати продукти харчування і товари особистої гігієни онлайн. 12-25% споживачів у регіоні EMEA почали більше купувати в зарубіжних компаніях.
Основні причини, за якими споживачі все частіше замовляють з-за кордону:
- Люди стали більше шукати товари в інтернеті і виявляти нову цікаву продукцію.
- На карантині купувати товари онлайн зручніше, ніж у фізичних магазинах.
- Багато товарів недоступні в місцевих магазинах, а на інтернет-майданчиках широкий асортимент і вигідні ціни.
Після пандемії міжнародна торгівля буде активно розвиватися протягом наступних п’яти років. Це призведе до розробки нових географічних стратегій, що дозволяють охопити міжнародний попит і посилити позиції компаній у майбутньому.
Споживчі уподобання повинні стати основою для планування на 2021 рік
Протягом пандемії поведінка споживачів швидко змінювалася. Ці зміни можна відстежити через поведінку в онлайн-пошуку. Тенденції такі:
- Споживачі підштовхують бізнес до впровадження інновацій. Попит на цифрові рішення відкриває нові сфери діяльності. Кількість пошукових запитів “віртуальний спортзал” в Іспанії зросла на 1000% у порівнянні з минулим роком.
- Зростає інтерес споживачів до актуальної інформації. Люди шукають магазини «поблизу», які «відкриті зараз», і намагаються отримати актуальну інформацію в мінливих умовах: вводять такі пошукові запити, як “чи можна піти за покупками разом” (Франція).
- Очікування споживачів від різних категорій товарів змінюються. Люди хочуть, щоб речі, які вони раніше купували в офлайн-магазинах, доставлялися додому. З’явилися нові запити: наприклад, “доставка післяобіднього чаю” у Великобританії.
- Динамічні зміни в поведінці покупців формують попит. У Німеччині кількість запитів “онлайн-шопінг” зросла на 80% у порівнянні з минулим роком і продовжує рости.
Щоб підготуватися до змін у галузі, компанії повинні стежити за змінами в поведінці споживачів, тому що вони стануть ключем до відновлення і розвитку. Для успіху в майбутньому брендам важливо:
- керуватися статистикою і розуміти зміни в поведінці споживачів;
- бути гнучкими і оперативно реагувати на мінливі потреби клієнтів;
- спиратися на дані, щоб показувати потрібну споживачам інформацію в потрібний момент;
- гарантувати конфіденційність даних, щоб вибудувати з клієнтами довірчі відносини.
Маркетологи намагаються бути в курсі потреб клієнтів і пропонувати їм найбільш корисні послуги. У період змін може бути непросто виконувати ці завдання, але слідуючи наведеним принципам, ви зможете успішно відновити бізнес і розвивати його в 2021 році.
Ілюстрація: emerj.com
|