Тренди-2021: наздогнати час
Джерело: OPEN
В останні півтора роки чимало людей поставили на паузу різні аспекти свого життя через пандемію. І зараз у дедалі більшій кількості країн споживачі прагнуть наздогнати недоотриманий за попередні місяці досвід. Вони очікують від бізнесу максимізації цінності й фокусування на тому, що дійсно важливо.
Фахівці trendwatching.com вважають, що на посилення цього тренду грають наступні три чинники.
1. Переоцінка життя. Упродовж останніх десятиліть люди працювали заради формування самоідентичності та самореалізації, але пандемія підштовхнула нас до серйозного переосмислення. За даними Microsoft, у минулому році 46% працівників у світі розмірковували про кар’єрний перехід. І мова не лише про міленіалів, які готові відмовитися від офісів.
49% американських компаній, де переважно працюють «сині комірці», зіткнулися зі складнощами в утриманні людей. До пандемії таких було лише 30% (дані Conference Board).
2. Екран в обмін на радість. Ще один наслідок пандемії — збільшення екранного часу. Типовий користувач щоденно проводив у мережі на 16 хвилин довше у третьому кварталі 2020 року, аніж у третьому кварталі 2019-го. Річний приріст становив 4% (дані GWI). Але це не робить нас щасливішими, і це помічають навіть ті, для кого збільшення екранного часу — це збільшення доходу. Наприклад, зірка TikTok зі 117 мільйонами підписників Чарлі Д’Амеліо (Charlie D’Amelio) навесні сказала, що вона втратила свою пристрасть до розміщення контенту.
3. Повільні подорожі. Генеральний директор Airbnb Брайан Ческі (Brian Chesky) прогнозує «рикошет» подорожей, найбільший за століття. Це вже почалося: клієнти обирають триваліші, аніж до пандемії, поїздки: кількість бронювань на 28 і більше ночей зросла з 14% у 2019 році до 24% у першому кварталі 2021-го. Одна з причин — обмеження на подорожі, які роблять короткі відпустки складними, або й неможливими. Отже, ми спостерігаємо зростання «повільного туризму», сфокусованого на отриманні якісного досвіду.
49% американських компаній, де переважно працюють «сині комірці», зіткнулися зі складнощами в утриманні людей. До пандемії таких було лише 30%
Поведінка й очікування споживачів змінюються, і компанії починають реагувати на це. Наприклад, у січні 2021 року у США запустили соціальну медіаплатформу Sundayy, яку потрібно перевіряти один раз на тиждень — у неділю. Користувачі можуть писати рефлексії з понеділка по суботу, але вони залишаються прихованими. А в неділю люди можуть зайти у соцмережу й побачити, чим жили їхні друзі цей тиждень. Після цього вони можуть подзвонити чи написати один одному. Ця соцмережа дозволяє отримати якісно новий досвід у порівнянні з іншими такими сайтами: неспішний, але глибший й ближчий до реального життя.
У другому кварталі 2021-го американська компанія NatureQuant запустила NatureDose — інструмент, що дозволяє взяти максимум із часу, проведеного надворі. Він синхронізується із застосунком для відстеження спортивної активності Strava, а також оцінює ступінь «занурення у природу». Адже прогулянка парком чи лісом сильно відрізняється від прогулянки вулицями великого міста: у першому випадку ви дійсно отримуєте «дозу природи».
У листопаді 2020 року виникла компанія Byway Travel, яка спеціалізується на повільних подорожах без літаків. Вона пропонує маршрути поїздом, кораблем та на велосипеді з декількома зупинками у Великобританії та Франції. Пропозиції починаються з 198 фунтів за особу на три ночі. Byway Travel планує розширити діяльність на всю Європу, щойно обмеження на подорожі будуть усунені.
Навіть відомі бренди змінюють акценти у комунікації. Наприклад, Nike запустила у травні кампанію Play New. Вона більше не стверджує, що спорт — це про те, щоб «просто зробити це». Натомість йдеться про радість руху та креативність гри. А участь у кампанії беруть не елітні спортсмени, які кидають виклик можливому, а звичайні люди. Вони отримують задоволення, одночасно дбаючи про свою фізичну форму.
Люди зараз хочуть подолати стагнацію, у яку потрапили через пандемію. Тому вони готові до виходу із зони комфорту й позитивно реагують на заклики бізнесів робити щось нове й незвичне
У 2021 році на День Землі компанія Pizza Hut запропонувала родинам від’єднатися від мережі на годину й насолодитися спілкуванням та смачною винагородою. Споживачів у Омані та ОАЕ запросили відвідати сайт, де вони могли натиснути віртуальний перемикач, тим самим дозволяючи сторінці контролювати використання інтернету. Ті родини, що змогли протриматися без інтернету годину, отримали безкоштовну піцу.
Як діяти бізнесу, щоб використати цей тренд? Перш за все, ви можете допомогти споживачам знайти сенс та цінність у їхньому часі. Деякі люди зараз прагнуть розпочати власний бізнес чи втілити приховані амбіції, а дехто потребує сервісів на зразок портативних офісів, щоб вести життя своєї мрії.
Навіть ті, хто не планує серйозних змін, хочуть подолати стагнацію, у яку потрапили через пандемію. Тому вони готові до виходу із зони комфорту й позитивно реагують на заклики робити щось нове й незвичне. Бізнесу варто поміркувати: до якої поведінки варто було б запросити своїх клієнтів?
Дані першого кварталу 2021 року з Ізраїлю та ОАЕ (країн, які вважаються лідерами з вакцинації) свідчать, що споживачі хочуть повернутися до відвідування подій та музеїв. Інтерес до них навіть більший, аніж був до пандемії. Але завжди існує розрив між намірами та діями, і компанії можуть допомогти клієнтам його усвідомити. Зараз користуються чималою популярністю сервіси, що збирають статистику — на зразок звітів про екранний час від Apple. Це може стати ще одним напрямом розвитку для компаній з різних сфер бізнесу.
За матеріалами trendwatching.com
|