ТЕНДЕНЦІЇ | Рекрутинг 8 жовтня 2021 р.

Нові тренди віддаленого найму

Автор: Катерина Бабіч
Джерело: ПроHR

Коли віддалений формат роботи став необхідністю під час карантину, переваги у ньому бачили далеко не всі. Це пов’язано з тим, що людям довелося у стресовому режимі адаптуватися до великої кількості нового й незвичного. І лише ті, хто працював віддалено, продовжили трудитися у звичному для себе lifestyle, не відчуваючи стресу. Минуло трохи часу — і, разом з адаптацією до віддаленої роботи, до багатьох прийшло також розуміння її переваг. Саме тому почали формуватися нові тренди у цьому напрямку.

Нові тренди віддаленого найму

«Дистанційка» раніше і зараз

Зараз сфера дистанційної роботи стає більш дисциплінованою. Раніше вона асоціювалася з фрілансерами, які можуть працювати будь-де та в будь-який час, а обмежені лише дедлайном. Такий формат зайнятості має багато спонтанності та стихійності, адже робочий процес ніхто не контролює, важливим є лише результат. Та й сам фрілансер не є структурною ланкою підприємства, тому в процесі виконання завдань він не «підв’язаний» під інших фахівців, адже володіє достатньою автономністю.

Коли під час локдауну на дистанційну зайнятість перейшли люди з офісних робіт, вони, ясна річ, не стали від того фрілансерами. Єдине, що змінилося, це локація роботи. Тепер всі справи можна вести з дому, дачі чи коворкінгу. Але важливо так само працювати за графіком, підтримуючи якісну онлайн-комунікацію щодо робочих питань із колегами.

Оскільки до дистанційно зайнятих спеціалістів, окрім фрілансерів, тепер долучилися «вчорашні» офісні працівники, сфера віддаленої роботи загалом пережила низку трансформацій. І перша з них полягає у більшій дисциплінованості та структуруванні взаємодій між різними фахівцями в межах одного підприємства.

Віддалена процедура найму

Ще кілька років тому було важко уявити, щоб людину могли прийняти на роботу без реальної, живої зустрічі з нею. Тепер все змінюється. Наявність якісних програм, які дозволяють вести співбесіду через відеотрансляцію, дають можливість вирішити це питання. Саме тому формат онлайн-співбесіди став чимось звичним. Така тенденція відкрила деякі переваги як для роботодавців, так і для кандидатів. Серед них варто відзначити те, що:

  • Зменшується час, який треба затратити на підготовку зустрічі. Для кандидата це можливість не їхати до офісу компанії — особливо в тих випадках, коли підприємство роботодавця розташоване в іншому місті.
  • Спрощується процедура укладання договорів, адже це теж можна робити віддалено. Навіть прийом на роботу спростився, оскільки можна використовувати документи з електронним підписом.

Отже, нові тенденції та можливості створили більше умов для співпраці не лише в рамках однієї держави, а й між різними континентами. Якщо компанія потребує того, аби залучити до роботи іноземного експерта, можливість віддаленого найму допомагає звільнити підприємство від надмірного навантаження в матеріальному та організаційному сенсі. Далеко не кожний експерт згоден змінювати країну проживання. А у випадку віддаленого працевлаштування все можна вирішити суттєво легше та економніше.

Довга психологічна адаптація до нових форматів роботи

Коли люди упродовж багатьох років працювати в традиційному форматі зайнятості, сприйняти нові моделі взаємодії буває непросто. І тут ідеться не так про адаптацію фахових навичок, як про психологічні аспекти. Складнощі в цьому контексті можуть бути пов’язані з причинами:

  • Недостатність навичок особистого тайм-менеджементу, коли складно якісно організувати робочий процес без звичної залученості в офісну роботу.
  • Емоційна фрустрація, пов’язана із відсутністю живого спілкування з колегами.
  • Недостатньо комфортні умови вдома, аби можна було виконувати свої робочі обов’язки без надмірного стресу.

Саме така сукупність факторів впливає на те, що не всім працівникам з однаковою легкістю вдається сприймати дистанційну зайнятість. Тож завданням HR-ів у цьому контексті має бути вибудовування таких систем взаємодії з працівниками, аби точно розуміти, які з них можуть адаптуватися до такого формату, а кому краще працювати так, як і раніше. Адже людина, яка мешкає сама у комфортабельних умовах, може нормально виконувати свою роботу віддалено, на відміну від того, хто, до прикладу, орендує ліжкомісце у квартирі з господинею. Якщо ж людина таки має належні умови для комфортної роботи вдома, але не може позбутися якихось упереджень на цю тему, тут завданням HR-спеціаліста буде компетентне та ненав’язливе інформування.

Узагальнений огляд трендів

Багато аналітиків, котрі досліджують сферу працевлаштування, сходяться на думці, що у сегменті віддаленого найму найближчим часом найбільш відчутним буде вплив таких трендів, як:

  • Трансформація офісів на хаби. Локації для роботи ставатимуть зручнішими, а графік — більш вільним. В тренді гібридний формат роботи, коли працівник може виконувати частину своїх робочих завдань очно, а частину — віддалено. При цьому він не відчуватиме великого контрасту між домом та офісом, оскільки планування й структурування простору в хабах є суттєво більш демократичним, аніж у традиційних офісних будівлях.
  • Розвиток платформ для взаємодії в онлайн-форматі. Оскільки ринок праці має запит на такі IT-продукти, їх кількість, імовірно, буде збільшуватися. Велика конкуренція, в свою чергу, допоможе зробити так, аби якість цих платформ поліпшувалася.
  • Онлайн-тести. Оскільки співбесіди у віддаленому форматі все частіше використовуються, є потреба у вдосконаленні існуючих онлайн-тестів для оцінки навиків працівників. На сьогоднішній день асортименту тих тестів недостатньо. Імовірно, для забезпечення ринку праці такими інструментами, потрібна більш тісна взаємодія сучасних рекрутерів із психологами. Водночас — сама тенденція зрозуміла. Формат дистанційної роботи лише починає набирати оберти. Тому цілком закономірно, що інструментарій для нього створюється уже в процесі роботи. Коли явище стане більш звичним, тести для співбесід з працівниками можна буде краще систематизувати. Водночас, імовірно, з’являться цінні авторські методики, які спростять роботу для рекрутерів та зададуть стандарти у цьому сегменті.

Окрім перелічених тенденцій, сфера дистанційного найму має багато відкритих питань. Це стандартизація пільг для працівників з різних країн, котрі задіяні до роботи в колективі одного транснаціонального підприємства. Це підвищення кваліфікації спеціалістів, котрі працюють віддалено. Це перевірка успішності такого підвищення кваліфікації. Тому, масовість дистанційної роботи не повинна сприйматися за її однозначну перевагу над зайнятістю в очному форматі. Звичайно, переваги є. Але є безліч складнощів та викликів, які не слід недооцінювати.

Тому тут ціле поле для роботи керівників підприємств, рекрутерів, корпоративних психологів. І уже в найближчі роки можна буде відслідкувати, наскільки ця робота є успішною. Тому залишається спостерігати, аналізувати і робити активні дії для того, аби віддалений найм був не стресом для ринку праці, а новою перспективною можливістю поряд з традиційним форматом роботи.

Ілюстрація: cio.com

Про автора:

    Катерина Бабіч, співзасновник проекту з пошуку, оцінки та розвитку персоналу ManyHr, спікер, автор освітніх програм.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Синдром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєтеСиндром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєте
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)