Топ-10 трендів цифрової трансформації для 2023 року
Що ми побачимо в наступному році? Чи будуть клієнтський досвід і дані потрапляти в заголовки ЗМІ, або ж на перший план вийде метавсесвіт. Деніел Ньюман (Daniel Newman), головний аналітик Futurum Research та генеральний директор Broadsuite Media Group, на основі сотень розмов із найбільш процвітаючими технологічними компаніями та споживачами у світі склав 10 трендів, які, на його думку, залишатимуться в центрі уваги у 2023 році.
1. Автоматизація для підвищення ефективності
Організації в усьому світі роблять більше з меншими ресурсами. Багато з них все ще стикаються з нестачею кадрів, оскільки співробітники масово залишають робочі місця через пандемію. Як наслідок, працівники, які залишилися на робочому місці, вигоряють. Вони змушені переходити з однієї платформи на іншу, шукати інформацію та витрачати багато часу на виконання повторюваних завдань. Згідно з опитуванням компанії Asana, працівники повідомляють, що витрачають лише третину свого робочого дня на роботу, для якої їх найняли. Це не сприяє веденню бізнесу, тому я бачу, що багато організацій нарешті починають звертатися до технологій як до рішення.
Здатність оптимізувати процеси і підвищити ефективність може мати величезне значення для кінцевого результату, тому я вважаю, що автоматизація і інтелектуальна автоматизація будуть ключовими в 2023 році. Згідно зі звітом Automation Now & Next Report, 61% організацій звертаються до автоматизації для вирішення кадрових питань. На наступний рік 94% вважають пріоритетним завданням переведення співробітників на більш високооплачувану роботу — і це цілком логічно. Змусьте співробітників працювати над завданнями, які сприятимуть розвитку бізнесу, а не над трудомісткими і повторюваними, що відволікають ресурси, — і ваші фінансові показники обов’язково покращаться.
2. Регулювання великих технологій у фокусі... поки що
Цей тренд я прогнозував минулого року, і він залишиться актуальним і в наступному. Судові рішення, антимонопольне законодавство та інші нормативні акти продовжуватимуть впливати на Amazon, Apple, Google, Meta та інші великі технологічні компанії, оскільки уряди прагнуть усунути або пом’якшити монополістичні практики в електронній комерції, цифровій рекламі, результатах пошуку, поглинаннях та магазинах додатків.
У той час як більшість антимонопольних законів у Конгресі США застопорилися або зазнали дуже незначних змін, ЄС ухвалив Закон про цифрові ринки (Digital Markets Act, DMA), який набуде чинності з березня 2023 року. DMA регулюватиме діяльність великих технологічних компаній, які діють як «воротарі» через свою ринкову позицію у сферах збору даних, інтероперабельності платформ, пакетних пропозицій, попередньо встановлених додатків та деяких інших сферах.
Нам доведеться почекати і подивитися, як це буде виконуватися. Однак, якщо спиратися на те, як це відбувалося раніше, ми, ймовірно, побачимо деякі наслідки, які можуть вплинути на кілька компаній. Але чи вплине це на споживачів? Чи споживачі отримають більший вибір та конкуренцію на ринку, як і передбачається цим законом? Знову ж таки, тільки час покаже. Це складна тема, особливо тому, що, я вважаю, останні антимонопольні зусилля були спрямовані не стільки на захист споживачів, скільки на захист конкуренції, враховуючи прив’язаність суспільства до повсюдних платформ, таких як Apple, Amazon та Google. Незважаючи на це, я також буду стежити за реакцією американських законодавців на федеральному рівні та на рівні штатів, як це сталося після прийняття GDPR.
Великі технології відіграють вирішальну роль у нашому житті — ми не можемо жити без них. Тому я не думаю, що цикл передбачуваних зловживань, судових позовів, законодавства, апеляцій і ще більше судових позовів коли-небудь закінчиться. Буде просто цікаво подивитися, що з цього вийде в наступному році, або чи зможуть великі технологічні компанії продовжити свою серію виграшних справ і уникати суворих правил.
3. Спостережуваність — це червона гаряча точка
Оскільки впровадження хмарної інфраструктури та безсерверних, контейнерних технологій в останні кілька років набуло значного поширення, ІТ-відділи були змушені змінити свої практики моніторингу. Те, що працювало для застарілих систем, більше не працює для цих нових технологій. Спостережуваність забезпечує повну прозорість складних інфраструктур для всіх ІТ-спеціалістів — від системних адміністраторів до розробників. І завдяки цій прозорості ІТ можуть виявляти і виправляти помилки до того, як вони стануть великими проблемами, а служба безпеки може виявляти і зменшувати загрози до того, як вони будуть атаковані. Ось чому спостережуваність буде величезним трендом в 2023 році.
Такі компанії, як Splunk, IBM, Cisco і ServiceNow, зробили великі ставки на цей тренд. ServiceNow, наприклад, зробила кілька придбань від Lightstep в минулому році до Era Software нещодавно, щоб уніфікувати спостережуваність на всій своїй платформі, в той час як Cisco поділилася своїми великими ставками на тренд на цьогорічному заході Cisco Live.
4. ESG, ESG, ESG!
Екологічне, соціальне та корпоративне управління (ESG) було основним трендом у 2021-2022 роках і, ймовірно, збережеться ще довго. Інвестиції, спрямовані на те, щоб зробити діяльність більш стійкою, нові партнерства для розробки технологій, що зменшують наш вплив на клімат, і обіцянки зменшити вуглецевий слід були в заголовках новин цього року, і я вірю, що вони будуть знову в 2023 році.
Техно-спільнота дійсно взяла кліматичні зусилля в свої руки, пообіцявши досягти вуглецевої нейтральності до 2050 року. І ці зусилля не можуть початися досить скоро. Нещодавнє дослідження ООН показало, що ми ще не зробили достатньо для припинення кліматичної кризи, і наразі перебуваємо на шляху до глобального підвищення температури на 2,7°C у найближчі десятиліття — незначна зміна, яка матиме згубні наслідки для всіх.
Саме тому я радий бачити, що так багато компаній продовжують брати участь у кліматичному зобов’язанні Amazon, яке наразі налічує понад 350 підписантів. Інші компанії, такі як Microsoft, Intel та SAP (серед багатьох інших), посилили свої пропозиції щодо сталого розвитку, що полегшує іншим компаніям відстежувати та звітувати про свої ініціативи у цій сфері. Цей тренд, ймовірно, продовжиться і в 2023 році, оскільки споживачі та акціонери тиснутимуть на компанії задля створення програми ESG.
Ця тема і надалі залишатиметься на порядку денному. І хоча представники технологічної галузі ще мають довести, що це не просто розмови, приємно бачити прогрес, коли компанії з’ясовують, як збалансувати стійкі практики, задоволеність клієнтів та прибутковість бізнесу.
5. Переосмислення Metaverse — переходимо до практики
Metaverse (метавсесвіт) отримав почесну згадку в минулому році, але увійшов до повного списку прогнозів на 2023 рік. Метавсесвіт повільно почав зростати в минулому році, і все більше компаній будують плани для бізнесу в ньому. Хоча я все ще вважаю, що до повноцінного метавсесвіту ще кілька років, думаю, що ми побачимо більше практичних задумів щодо того, як він може виглядати.
Ми вже бачили зміни в тому, як рухаються гроші в метавсесвіті: NFT, криптовалюта і децентралізовані фінанси ставали все більш популярними в 2021 році. Компанії, швидше за все, будуть прагнути продовжувати отримувати вигоду від цього зростання за рахунок збільшення кількості пропозицій, у той час як вони прагнуть мудро позиціонувати себе в майбутньому метавсесвіті. І хоча такі компанії, як Apple і Meta, будуть сперечатися про те, як буде виглядати майбутнє, той факт, що в ЄС, Південній Кореї і Японії вже запропоновані закони про управління метавсесвітом, показує, що ця примха, як дехто називає її, не зникне найближчим часом.
Для мене Metaverse — це не стільки те, що ми чуємо від Марка Цукерберга, скільки те, чим діляться такі керівники, як Дженсен Хуанг (Jensen Huang) з NVIDIA, створюючи свою концепцію Omniverse. Мова йде про занурення у наш фізичний світ, а не навпаки. Ми перебуваємо в епоху творення. Від реплікації даних до створення віртуальних, автономних, змодельованих середовищ, метавсесвіт для таких галузей, як розумні міста і цифрові двійники — це те, що робиться вже зараз, і це продовжуватиме набирати потужний імпульс у 2023 році.
6. Колаборація — це нова норма
У 2022 році гібридна робота дійсно вийшла на перший план, оскільки все більше організацій дозволяють співробітникам користуватися перевагами гнучких графіків роботи. Як результат, компанії, що займаються колаборацією, випустили нові функції і скоригували платформи, щоб зробити співпрацю легкою, безперешкодною і рівноправною незалежно від місця розташування.
Це буде нашою новою нормою. І я думаю, що вона буде тільки поліпшуватися, оскільки платформи для спільної роботи почнуть інтегруватися з системами обліку, що полегшить співробітникам виконання роботи в різних технологічних стеках на підприємстві. Ізоляція руйнується повсюдно, і співпраця зараз перебуває в центрі нашої роботи — і в міру того, як компанії досягають більшого успіху, це ніколи не зміниться.
Microsoft Teams і надалі залишатиметься лідером, об’єднуючи синхронну й асинхронну співпрацю та об’єднуючись із програмами й інструментами для підвищення продуктивності. Однак мені подобаються нещодавні кроки, зроблені Salesforce із Slack Canvas і Huddles. Звичайно, Zoom був улюбленцем під час пандемії і також агресивно розширював свою платформу. Минулого року HP купила Poly, щоб забезпечити більшу конвергенцію апаратного забезпечення та персональних пристроїв, а Cisco також завжди була глибоко вкоріненою у сфері спільної роботи.
Колаборація буде все більше і більше ставатиме фізичною та цифровою — справжнє занурення, яке буде ще більше посилюватись завдяки штучному інтелекту, Metaverse і 5G-зв’язку. Це також більше, ніж просто зустрічі і заходи; це колаборація на основі досвіду, яка зробила угоду з Adobe Figma однією з найбільших і найбільш обговорюваних у 2022 році.
7. EV + AV — легкові та вантажні автомобілі стають розумнішими
За останній рік автомобільні технології набули гіпертрофованого розвитку: партнерства, інвестиції та технологічні розробки від таких компаній, як Qualcomm, Mobileye, NVIDIA, Marvell, Luminar та Plus, відбуваються направо і наліво. Програмно-визначаємий транспортний засіб — це транспортний засіб майбутнього. Ми бачили, як напівпровідникові компанії взяли на себе відповідальність за транспортне майбутнє. Tesla зробила це за допомогою своєї в основному доморощеної технології, але такі компанії, як Mercedes, VW, BMW і GM, звертаються до виробників мікросхем, подібних до згаданих вище. Компанія Qualcomm побачила, що її портфель проєктів збільшився до $30 млрд, оскільки великі автовиробники прагнуть будувати автомобілі майбутнього на інтелектуальних обчислювальних платформах. Цей тренд зафіксовано і буде сюжетною лінією протягом усього 2023 року.
У 2022 році ми стали свідками дебюту вражаючих чіпів для живлення всього — від інформаційно-розважальних систем до ADAS, — а також більш просунутої технології LiDAR, яка робить безпілотні автомобілі безпечнішими. Ми також бачили низку угод з OEM-виробниками та автомобільними технологічними компаніями щодо оснащення всього — від легкових автомобілів до напівпричепів — технологіями наступного покоління. Я думаю, що 2023 рік стане роком, коли ми побачимо стійкий прогрес у створенні безпечних, високоавтономних транспортних засобів на дорогах. Ми також, ймовірно, побачимо більше випробувань ADAS вищого рівня (L3, L4) у різних дорожніх умовах, оскільки безпека цих систем все ще буде залишатися головним питанням для багатьох споживачів.
8. Привітайте штучний інтелект
Так само як і автоматизація, поширення аналітики і штучного інтелекту (AI) продовжуватиме проникати в усі сфери нашого бізнесу і життя. Навіть ці тренди зазнають глибокого впливу AI — від автономних транспортних засобів до мультихмарних технологій і покращення колаборації.
Я бачу, як AI перетворюється з предмету окремого інтересу на широко впроваджену технологію, яка впливає на нашу повсякденну роботу і життя все більше і більше. Наприклад, ми спостерігаємо постійне вдосконалення розмовних систем штучного інтелекту, які роблять нашу повсякденну взаємодію з брендами більш цінною. Від чат-ботів, які можуть вести багатосторонні розмови, до розумніших пристроїв Alexa — ми вдумливо взаємодіємо з машинами, і це відбувається майже безперешкодно завдяки новим оновленням програмного та апаратного забезпечення.
Крім того, механізми рекомендацій, засновані на технологіях таких компаній, як NVIDIA, роблять нашу цифрову взаємодію кращою, можливо, навіть надто хорошою. Здатність AI та ML розуміти нашу поведінку та робити розумні пропозиції щодо того, що ми купуємо, де їмо, з ким розмовляємо та як працюємо, стає все більш і більш інтегрованою в наше життя. Це покращує наш досвід роботи в додатках, а також забезпечує кращий проактивний клієнтський досвід.
Ми бачимо, як такі компанії, як Microsoft, Salesforce, Apple, Google і Amazon, глибоко впроваджують штучний інтелект у наші робочі додатки, автомобілі та персональні пристрої — це стане сніговим комом у 2023 році, оскільки AI є частиною майже кожного цифрового досвіду в нашому житті.
9. Мультихмарність прискорюється
У той час як 2022 рік був присвячений гібридним хмарам, 2023 рік побачить подальший перехід від гібридних до мультихмарних систем. Організації хочуть оптимізувати використання хмарних технологій, використовуючи пропозиції численних постачальників, таких як AWS, HPE, Google, Azure, Dell, Oracle, IBM (Red Hat) та інших. Це стає все більш і більш нормальним явищем, оскільки організації хочуть використовувати найкраще, що є на ринку, з більшою ціновою ефективністю — особливо в більш жорсткому макросередовищі.
За останні кілька років гравці публічних хмар зробили свої пропозиції більш розширюваними, пропонуючи бажану гнучкість — особливо для вирішення проблем надмірності, масштабованості, відповідності та інших проблем, які є сприятливими для мультихмарних технологій. Це буде тривати, оскільки провайдери пропонують більше рішень із відкритим вихідним кодом і модульних пропозицій, які полегшать організацію робочих навантажень в ІТ-середовищі. І в міру того, як корпоративні організації будуть досягати успіху, цей тренд буде тільки рости.
10. Більше економіки споживання у міру того, як XaaS справлятиметься з економічною складністю
У минулому році я передбачив, що ми станемо свідками піку Everything-as-a-Service (XaaS) в 2022 році, і це справдилося. Капітальні витрати і перевитрати на невикористане ПЗ та інфраструктуру були замінені операційними витратами, які купуються в міру необхідності. Це призвело до великих поворотів у діяльності компаній, подібних до того, який зробила компанія HPE з її пропозицією GreenLake, перевівши майже увесь свій портфель на послугу. Інші традиційно великі постачальники апаратного і програмного забезпечення, такі як Splunk, Cisco і Dell, зробили те ж саме.
У 2023 році цей тренд продовжить зростати. Оскільки ми стикаємося з рецесією, що насувається, а організації скорочують бюджети і обмежують витрати, я думаю, що ми побачимо більше пропозицій XaaS — від мультихмарних до послуг безпеки і спільної роботи. Оплата по мірі використання дозволяє організаціям збільшувати або зменшувати масштаби в міру необхідності. В результаті, технологічні компанії, які також борються зі зниженням доходів і погіршенням керівництва, усвідомлюють цінність переходу від ліцензування до більш гнучких пропозицій. Буде цікаво подивитися, як технологічні компанії будуть позиціонувати і продавати себе, щоб отримати цей дохід.
Підбиваючи підсумки
Десяти трендів ніколи не буває достатньо, і я можу придумати інші, які заслуговують хоча б почесної згадки. Я впевнений, що кібербезпека буде затребувана в 2023 році, оскільки компанії прагнуть зміцнити свої середовища передачі даних. Говорячи про дані, ми майже напевно побачимо більший фокус на первинних даних і конфіденційності споживачів. Квантові обчислення будуть продовжувати набирати обертів і розвиватися, хоча ще не готові до прайм-тайму. А напівпровідникові компанії скористаються цим періодом уповільнення економіки і виробництва чипів, щоб продовжувати впроваджувати інновації в технологічні процеси і виробничі потужності для зниженя ризику чергового дефіциту.
2023 рік обіцяє стати ще одним захоплюючим роком в області технологій, і хоча ринки продовжують викликати у всіх нас деяке занепокоєння, майже напевно, технології — це наш найкращий шлях вперед, оскільки ми прагнемо повернутися до наступного періоду економічного зростання.
Ілюстрація: analyticsinsight.net
|