Тенденції у сфері інформаційного менеджменту. Управління даними та архітектура
У 2007-му році компанія Accenture провела велике міжнародне опитування директорів з інформаційних технологій. Професіонали сфери технологій розповіли про інформаційний менеджмент, у тому числі й про можливості управління даними.
75% ІТ-директорів поділилися своїми планами розробки загальної стратегії інформаційного менеджменту протягом найближчих трьох років. Вони вказують на необхідність всеохопного управління організаційними даними та використання цих даних для посилення стратегічної переваги на ринку.
До ключових висновків дослідження можна віднести наступні.
Якість даних
Якість даних — це один із чотирьох ключових аспектів, які необхідні для ефективного управління інформацією всередині організації. Ризики, пов'язані із недостатньою якістю даних, абсолютно очевидні — мільярди доларів, які щороку витрачаються на помилки, зроблені компаніями, необхідність постійного редизайну неправильних процесів і навіть втрата бізнесу. І хоча всі ІТ-директори, які взяли участь в опитуванні, знають про ці ризики, 29% із них визнають, що майже нічого не роблять для забезпечення якості даних у своїй компанії.
Хоча стан даних у багатьох компаніях часто залишає бажати кращого, радує вже сам факт усвідомлення проблеми більшістю респондентів. Тільки 15% ІТ-директорів, які взяли участь в опитуванні, ствердили, що у їхніх компаніях існує ефективна формальна стратегія управління якістю даних. На щастя, 78% респондентів вважають якість даних однією з ключових умов ефективного управління інформацією, а тому найближчим часом планують братися за вирішення цієї проблеми.
Управління (ключовими) даними
Тільки ефективне управління та правильно налаштований обіг ключових даних всередині підприємства є запорукою завтрашнього успіху. На превеликий жаль, дослідження вказує на те, що 34% ІТ-директорів не володіють ефективними системами управління ключовими даними. Знову ж таки, майже всі респонденти наголосили на потребі створення таких систем та озвучили свій намір надалі розвивати цю сферу. Майже всі ІТ-директори (98%) мають намір закінчити проекти налаштування такої системи протягом найближчих трьох років.
Інформаційна політика
Створення ефективної інформаційної політики — це третій ключовий аспект для забезпечення продуктивного управління даними. Проте формування такої політики потребує значних ресурсів та часу, на що готова піти далеко не кожна компанія. Тому не дивно, що 36% респондентів визнають, що в їхніх компаніях взагалі не існує інформаційної політики, а 45% стверджують, що інформаційна політика їхніх компаній не зовсім ефективна.
Управління метаданими
Лише 10% респондентів володіють потужними програмами управління метаданими. По суті, більше половини респондентів (52%) навіть не замислюються над можливістю впровадження таких програм. Така ситуація особливо невтішна, зважаючи на те, що саме управління метаданими може слугувати запорукою успішного визначення ключових даних компанії та максимально ефективного їх використання.
За матеріалами "Information Management Trends in Data Management and Architecture", Accenture.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.
|