Крах традиційного брендінгу
Переважна більшість (87%) американських топ-менеджерів, що займаються маркетингом, переконані, що брендінг сьогодні повинен бути більш гнучким, ніж він був у минулому, а майже дві третини (63%) вірять у те, що традиційні брендінг і реклама сьогодні втрачають свою ефективність, повідомляє Marketing Charts.
Такі дані наводяться у спільному дослідженні компаній Verse Group і Jupiter Research. Опитування 101-го топ-менеджера, які займаються маркетингом, було проведено в онлайн наприкінці 2008-го року. Всі опитані працюють у компаніях із річним виторгом в $250 млн. і більше, а в 72% опитаних компаній виторг перевищує $1 млрд. у рік. Опитування проводилося як серед B2B-, так і B2C-компанії.
Переважна більшість опитаних маркетологів заявили, що нинішня криза змусить їх активніше впроваджувати нові платформи, за допомогою яких можна представити бренд. Майже дві третини опитаних (62%) прямо заявили, що традиційні рекламні платформи більше не ефективні для залучення нових клієнтів. Стільки ж (62%) опитаних шукають нові методи просування товарів, які більше ефективні, ніж брендінг.
Серед 3-х ключових трендів брендінгу, що назвали більшість маркетологів:
- перехід до нетрадиційних медіа;
- необхідність адаптації «brand stories»;
- зростаюче значення дизайну як конкурентної переваги.
Експерти Verse Group особливо відзначають, що перевагу в нових умовах мають компанії, які використовують нарративні брендінгові стратегії (засновані на «історіях»), а також ті, хто працює з багатьма платформами. Тому таким компаніям, як GM, Dell і Sony варто поміняти свій підхід до маркетингу і придумувати історії, що завоюють серця й думки споживачів, — вважає Рендалл Рінгер (Randall Ringer), один із засновників Verse Group.
Основні пріоритети 2009-го року
По-перше, за спільною думкою маркетологів, на них здійснюється все більший тиск. Від них все частіше вимагають виправдовувати маркетингові витрати, звітуючи: яка віддача надійшла від кожного із вкладених доларів.
По-друге, медіа-споживання сьогодні усе більше зміщується убік онлайну. А це дає можливість маркетологам краще управляти брендами через безліч платформ і створювати у споживача потрібний образ бренда.
У цьому зв'язку маркетологи назвали своїми пріоритетами на 2009 рік:
- досягнення вимірюваних показників ROI (повернення або окупності вкладень) — назвала майже половина опитаних;
- розвиток таких маркетингових програм, які дозволяють зв'язати онлайнові й традиційні медіа (так уважають 43% опитаних);
- передача образа бренда через різні «точки сприйняття» (touchpoints) — 32%;
- скорочення маркетингових витрат при збереженні потрібних результатів (31%);
- оптимізація «портфеля» брендів — зосередитися на тих, які найбільш популярні (26%).
Проте, поки що дослідження наочно демонструє розходження між пріоритетами, які називають маркетологи, та їхнім сприйняттям вже існуючих маркетингових інструментів. Зокрема майже три чверті (71%) опитаних заявили, що управління брендінгом за допомогою різних платформ — складне завдання для їхньої організації, і що існує прірва між бажанням щось робити й можливостями це реалізовувати.
|