Рік інновацій
Сфера інновацій 2009-го року перетерпіла не меншу кризу, ніж економічна сфера в цілому, оскільки керівники компаній максимально скоротили свої інвестиції і зосередилися на тому, що безпосередньо генерує прибуток.
Перелякані світовою рецесією компанії робили те, що, на думку консультантів з інновацій, лише шкодило їм — скорочували витрати на дослідження та розвиток. Багато керівників інвестували в короткострокові дешеві проекти, відмовляючись від довгострокових планів на майбутнє, які вимагають більше інвестицій.
Втім, креативність не зникла тотально. Серед свіжих підходів, які стали більш широко використовуватися у 2009-му році: дизайнерське мислення, відкриті інновації та запозичені інновації (trickle-up innovation).
Запозичені інновацій найкраще відображають те, що можна назвати "достатньо хорошим" ринком. Раніше великі компанії розробляли свої топові продукти для найрозвинутіших країн. А потім ці продукти змінювалися таким чином, щоб вони стали затребувані на новітніх ринках у країнах, які лише розвиваються. Запозичені інновації демонструють зворотній процес. Компанії створюють дешеві продукти без зайвих якостей і можливостей для користувачів із бідних частин світу, а потім змінюють їх таким чином, щоб вони стали цікавими для розвинутих країн. Приклади запозичених інновацій були продемонстровані такими гравцями світового ринку як General Electric, Procter & Gamble та Nokia.
Дизайнерське мислення, як тенденція, існує вже протягом кількох років. Але тільки у 2009-му вона перетворилася на повальне захоплення серед консультантів. Цей підхід передбачає, що керівники всіх рівнів організації будуть більш інноваційними і успішними, якщо вони дивитимуться на всі проблеми своєї компанії через призму дизайнерів. А це означає розуміння проблем та потреб із точки зору користувача.
Відкриті інновації передбачають залучення до процесу створення інновацій в компанії не тільки співробітників, але й споживачів, постачальників, фрилансерів — тобто будь-кого, кому це може бути під силу, і кому це цікаво. "У світі залишається все менше місця та можливостей для закритих систем, — стверджує Джон Тау (John Tau), віце-президент компанії Weyerhaeuser. — Саме тому нам просто необхідні відкриті інновації!"
За матеріалами "The Year in Innovation", Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|