ТЕНДЕНЦІЇ | Лідерство 23 березня 2010 р.

Лідерство в контексті сьогодення

Автор: Рік Леш (Rick Lash)

На що орієнтують успішні компанії своїх працівників, кого сьогодні слід вважати лідером і як топ-компаніям вдається розвивати таланти — читайте в статті за матеріалами свіжого дослідження Bloomberg, Business Week та Hay Group.

Лідерство в контексті сьогодення Якщо працювати в бізнес-середовищі суто в реаліях сьогодення, можна опинитись на крок позаду. Роблячи будь-який крок, ви повинні заглянути вперед та вибудовувати роботу компанії з точки зору майбутніх тенденцій, інакше майбутнє працюватиме проти вас.

Результати опитування компаній, для яких лідерство є пріоритетною цінністю, проведеного Bloomberg, Business Week і Hay Group, свідчать, що топ-двадцятка найуспішніших компаній фокусується на інноваціях і майбутніх тенденціях більше за конкурентів. Лідери прагнуть спозиціонувати свою діяльність в контексті майбутнього, а не теперішнього.

Поведінка успішних компаній демонструє їхнє чітке розуміння того, що економічний спад завершився. Вони, головним чином, приділяють увагу новим тенденціям із метою повного захоплення ініціативи, та інвестують в інноваційні стратегії, тактики й ініціативи, щоб вибороти конкурентні переваги.

Виявилось, що компанії-лідери за останній рік встигли переосмислили цінності лідерства як такого. Результати минулорічного аналогічного дослідження демонстрували, що найбільше успішні компанії цінували таку якість, як вміння досягати результатів. Проте за даними нового дослідження 2010 року саме стратегічне мислення є найціннішою якістю лідера в контексті сьогодення.

Минулорічна тенденція — фокусування на результат — була пов’язана, головним чином, зі скрутними економічними умовами, в які потрапив бізнес: економічний спад, брак ресурсів, обмеженість фінансів, скорочення робочого персоналу — компанії були на межі виживання. Потрібно було діяти швидко й ефективно, тому бізнес робив ставку на результат. Всі мислили "сьогодні і зараз" і часто ігнорували послідовність та логічність дій в контексті стратегії компанії.

Вперед у майбутнє

Сьогодні акцент в бізнес-діяльності змістився до стратегічного мислення. Це означає, що бізнес, більш-менш оговтавшись від економічного потрясіння, вирішив підвести підсумки і будувати нову візію. Це, в першу чергу, переосмислення існуючої стратегії з врахуванням майбутніх тенденцій та інновацій.

Рецесія відступає — кредитні зобов’язання закінчуються, купівельна спроможність відновлюється, а модель поведінки зі споживачами перебудовується, — все це змушує компанії відходити від короткострокових цілей до довгострокових. Це новий виклик, що вимагає рухатись вперед із новими ініціативами і стратегіями, які володіють потужним потенціалом та здатні вивести бізнес на топ-позиції.

Топ-двадцятка найуспішніших компаній стверджує, що довгострокове бачення дозволяє переосмислити цінність кожного кроку та усвідомити, наскільки важливо бути соціально відповідальним і будувати глобальний підхід у своїх поглядах.

Лідери діють в системі і є глибоко взаємозалежними в глобальній мережі. Це означає, що їхня діяльність — це більше, ніж просто досягнення короткострокових цілей, як наприклад — виправдання надій акціонерів чи генерування "швидких грошей".

Жінки посилюють свій вплив

Очікується, що у 2010-му році жінки становитимуть більше половини загальної чисельності робочої сили США. Більшість організацій вже визнала, що жінка повинна бути представлена на найвищих рівнях процесу прийняття рішень, але не тільки через гендерну політику, але й тому, що думка жінок щодо розробки і маркетингу нових продуктів та послуг є надзвичайно цінною. Визнання жінок як важливої ланки в процесі прийняття рішень є важливим фактором для залучення і збереження талановитих жінок.

Масштабність VS Глобальність

До речі, ми виявили ще одну важливу тенденцію. Явище глобалізації вже не є новинкою для людства, але провідні компанії стверджують, що є істотна різниця між справжньою глобальною компанією і західною компанією з відділеннями по всьому світу. Компанії-лідери прагнуть донести цю важливу деталь світу, але це завдання не з простих. Для того, щоб світ це усвідомив, потрібно змінити принципи діяльності, за якими розробляються продукти й послуги, та стати аполітичним. На думку багатьох успішних компаній, глобальним лідером можна стати тільки тоді, коли спочатку станеш лідером "домашнього" ринку.

Соціальна відповідальність: ініціатива чи зобов’язання?

За результатами опитування компаній-лідерів ми чітко простежили прихильність бізнесу до корпоративної соціальної відповідальності як топ-пріоритету. Лідери глибоко переконані, що соціальна відповідальність бізнесу позитивно впливає на суспільні відносини, мотивацію співробітників, освоєння нових ринків і створення довгострокових конкурентних переваг.

Під час нещодавньої зустрічі з представниками Procter & Gamble (P&G) я дізнався, що вони надають допомогу у створенні шкіл в Африці, і в той же час забезпечують предметами гігієни молодих жінок із метою їхнього заохочення роботи в африканських школах.

Така соціальна ініціатива ідеально демонструє глибоку соціальну місію — "робити добре завдяки добру". Таким чином P&G допомагає розвивати нові потенційні ринки для своєї продукції і в той же час інвестує у вирішення соціальних проблем. Крім того, менеджери, які керують даними проектами в Африці, мають змогу здобути неоціненний досвід роботи на ринках, що розвиваються. І це не лише багатий внесок у персональний і професійний розвиток працівників як лідерів, але й компанії в цілому.

Обличчя бізнесу перед громадськістю

Компанія General Electric, як "багаторічний член" топ-двадцятки лідерів, згрупувала численні корпоративні ініціативи і стимулювала розвиток партнерських відносин у межах двох широких аспектах соціальної відповідальності — екологічна складова і доступ до медичного обслуговування.

Завдяки соціальним ініціативам бізнесу можна сформувати потужні маркетингові і комунікаційні кампанії та здобути позитивні відгуки щодо діяльності компанії в ЗМІ. Нещодавно, коли GE пожертвували кошти на установки для очищення води і медичні препарати для постраждалих на Гаїті, цю ініціативу яскраво висвітлили національні телеканали. Це була добра воля GE у ставленні до всіх зацікавлених сторін, включаючи громадськість, як поточних і потенційних клієнтів чи акціонерів.

Соціально активна позиція GE насправді має надзвичайно важливе значення для інтересів бізнесу в цілому. Це довгострокова перспектива, яка передбачає подальше впровадження подібних соціальних ініціатив. Як висновок, соціальна відповідальність бізнесу — це ряд конкурентних переваг не тільки для суспільства, але й для бізнесу.

Виховання молодих талантів

Соціальні проекти відкривають перед компаніями додаткові вигоди: зміцнення культури компанії шляхом формування спільної відданості і цілеспрямованості; допомога молодим лідерам у здобутті досвіду і реалізації своєї індивідуальності, а також виховання потенційних талантів.

Оскільки компанії перебувають в інтенсивному пошуку конкурентних переваг в умовах зростаючої глобальної економіки, придивіться до визнання соціально відповідальної активності як однієї з ключових переваг бізнесу.

Взагалі, прагнення бізнесу до розвитку лідерства вражає. Незважаючи на наслідки бурхливого економічного спаду, топ-двадцятка найуспішніших компаній спромоглась зберегти свої таланти, і сьогодні перед лідерами стоїть новий виклик — розвивати і збагачувати таланти як лідерів.

У цьому непередбачуваному середовищі лідери повинні бути готові імпровізувати і швидко змінювати тактику. І саме ефективні програми розвитку лідерства — це те, куди 100% варто інвестувати.

Про автора:

    Рік Леш (Rick Lash), керівник із лідерства і талантів, Hay Group, Канада; брав активну участь у зборі та аналізі даних найкращих компаній для даного дослідження протягом декількох останніх років.

За матеріалами "Leadership Trends for 2010", Business Week.
Скорочений переклад: Анна Глива
.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Великий потенціал. Припиніть гонитву за успіхом і отримайте більше щастя й гараздівВеликий потенціал. Припиніть гонитву за успіхом і отримайте більше щастя й гараздів
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)