10 тенденцій, які формують споживання глобальних медіа
Глобальний медіа-ландшафт по суті є відображенням економічного — а це значить, що розвинуті нації фрагментуються, тоді як ті, що розвиваються — зростають. Це твердження правдиве як для телебачення та газет так і для онлайн-відео та мобільних телефонів, які за останні кілька років перетворилися на найрозповсюдженіший медіа-пристрій в історі людства.
Дослідження Global Media Habits 2010, проведене Грегом Ліндсей (Greg Lindsay), мало на меті спрогнозувати, яким чином використовуються медіа. Нижче наведено десять тенденцій, які формують споживання медіа на традиційних та новітніх ринках.
1. Навіть найбідніші нації сьогодні вважають телебачення необхідністю. У 2010-му році телебачення було доступне приблизно половині індійських господарств, тоді як у 2001-му році ним користувалася всього третина. Але у міських районах цей показник сягнув 96%. У Кенії проникнення телебачення зросло з 60% до 70% за час з 2005 до 2009 року.
2. Попри розвиток Інтернету, люди дивляться більше, а не менше. Середньостатистичний американець дивиться телевізор протягом 280 хвилин на день, що на три хвилини більше, ніж у минулому році. Подібне зростання споживання ефірного часу можна спостерігати і в інших країнах світу.
3. Що дивляться люди? Футбол, різноманітні шоу та змагання, а також мильні опери. Світовий кубок з футболу у 2010-му році став найпопулярнішим шоу за все існування телебачення.
4. У США та Західній Європі зменшується споживання газетної продукції, втім, в усьому іншому світі спостерігається газетний бум. У Азії, Африці та Латинській америці кількість видань та газетні тиражі зростають шаленими темпами. Китай та Індія випускають приблизно половину із топ-100 світових щоденних газет.
5. Не варто забувати про Facebook. Якщо говорити про кількість часу, проведеного на одному сайті — Facebook залишає далеко-далеко позаду всіх своїх конкурентів. Лише ця соціальна мережа може похвалитися шістьма годинами часу, проведеного на ньому, порівняно з максимум половиною цього часу у будь-якого іншого сайту із топ-10. На сьогодні кількість користувачів Facebook складає 517 мільйонів людей, 70% з яких мешкають поза межами США.
6. Кібер-кафе допомагають новачакам на ринку потрапити в онлайн. Інновційні "кібер-кафе" допомагають поширити Інтернет на новітніх ринках. У Південній Кореї люди можуть арендувати широкосмуговий доступ до Інтернету всього за 80 центів на годину, що позбавляє їх від потреби купувати недешевий постійний доступ.
7. Країни BRIC (Brazil, Russia, India, China) утримують лідерство серед споживачів онлайн-відео. Користувачі Інтернету в Китаї та Індонезії, наприклад, на 26% частіше переглядають онлайн-відео, ніж середньостатистичний користувач. Той самий показник для росіян та бразильців складає 11%. У 2009-му році третина всього інтернет-трафіку у світі була відео-трафіком. Цього року даний показник зріс до 40%. Існують прогнози, що станом на 2014 рік він складатиме 91%.
8. Використання Інтернету та його проникнення сповільнюється через високу вартість доступу. Мобільних технологій це не стосується. Лише 81 мільйон індійців (7%) використовують Інтернет, тоді як мобільними телефонами користується у шість разів більше людей (507 мільйонів). Приблизно та сама пропорція спостерігається і серед китайців та бразильців.
9. Нетбуки, електронні книги, смартфони та комунікатори сприятимуть подальшому зростанню використання Інтернету. За даними дослідження, проведеного компанією Cisco, швидкий розвиток нових технологій — нетбуків, електронних книг, смартфонів та комунікаторів — призведе до чотирикратного збільшення світового трафіку до 2014-го року.
10. Загальний прогноз щодо споживання медіа у найближчому майбутньому — воно продовжуватиме зростати. Час, проведений за комп'ютерами, за останні десять років зріс втричі серед дітей віком від 8 до 18 років. Найбільшу частину цього часу займає час, проведений у соціальних мережах, на другому місці — комп'ютерні ігри, далі — відео-сайти та сервіси миттєвих повідомлень. Варто лише задуматися, як ці люди споживатимуть медіа через 10 років, коли вони досягнуть робочого віку та вийдуть на ринок праці.
За матеріалами "10 Trends That Are Shaping Global Media Consumption", Advertising Age.
|