ІТ будуть формувати стратегію всього бізнесу
Спільне дослідження компанії Gartner і видання Forbes, проведене серед рад директорів великих компаній, показало, що вплив ІТ-директорів на загальну стратегію бізнесу буде зростати. Тому ІТ-підрозділи повинні бути готові до змін.
Переконані в майбутніх важких часах, ради директорів усе більше очікують на дуже високий стратегічний внесок інформаційних технологій у 2012-му році, повідомляє компанія Gartner. Очікування респондентів, що стосуються стратегічної участі ІТ у бізнесі, виросли з 32% у 2010-му році до 66% у 2012-му.
В опитуванні 96 директорів компаній, яке проводилося з жовтня по грудень 2010 року, взяли участь компанії з виторгом більше $1 млрд.
Хорхе Лопес (Jorge Lopez), віце-президент і провідний аналітик Gartner, уважає, що досягнення більшого впливу ІТ, в умовах бюджетних обмежень, є тим, що змушує переписати правила, за якими діють ІТ. "Є два аспекти: продуктивність ІТ, де внутрішні операції і структури реформовані самими ІТ для досягнення вартості, що значно відрізняється від конкурентної, а також сценарій CIO, де ІТ-організація займає лідируючі позиції, переписуючи правила конкуренції в галузі. Щоб виправдати підвищені очікування, буде потрібно переосмислити те, як працюють ІТ", — сказав Лопес.
Хоча 73% опитаних керівників уважають, що економічна ситуація жорстка й залишиться такою у доступному для огляду майбутньому, більше половини (51%) сказали, що вони як і раніше орієнтовані на зростання доходів. Напруга між цими двома точками зору означає, що ІТ-директорам необхідно ретельно планувати системи, які знадобляться для розвитку, але будувати їх гнучко, на випадок зміни обставин в умовах високого рівня непередбачуваності.
Одна із цілей дослідження — уточнити, яка є точка зору рад директорів на різні питання бізнесу, що постають перед ними. Існувала гіпотеза, що питання управлінського рівня, такі як корпоративне управління, поряд з корпоративною соціальною відповідальністю, диверсифікованістю робочої сили, "зеленою" політикою й добродійною діяльністю, будуть мати високий рейтинг. Однак, серед 28-ми найвищих пріоритетів існувало чітке розмежування, де пріоритети бізнесу розділені на три групи:
- Топ-12: Блок ефективності бізнесу: у цьому списку домінували питання, що мають прямий зв'язок з доходами й прибутком.
- Середні 8: Блок політики ради директорів: тут домінували питання, що стосуються безпосередньо ради, такі, як призначення або зміцнення керівництва.
- Нижні 8: Блок соціальної відповідальності: цей список містить "зелену" політику, корпоративну соціальну відповідальність і добродійну діяльність, а також політичне лобіювання.
Лопес відзначив, що переважає наступний орієнтир: рятування від усього, що не є головним у бізнесі. "Рецесія вже скоротила значну кількість непотрібних дій у підприємствах більшості галузей. Ці кроки призначені для зниження витрат бізнесу, які не входять до складу основної стратегії, а ІТ тут нічим не відрізняються".
За матеріалами TADVISER.
|