ТЕНДЕНЦІЇ | Інновації 25 липня 2011 р.

Екстравагантні інновації

Екстравагантні інновації В сучасних умовах бізнесу інновації — це єдиний спосіб вижити, оскільки бізнес стає усе глобальнішим і конкурентнішим. Під інновацією ми розуміємо усі продукти й послуги, які змушують споживачів витрачати кошти.

Оскільки кожен авторитетний експерт, від Сета Годіна (Seth Godin) до Harvard Business Review, постачають нам надихаючі ідеї і теорію інноваційного способу мислення не лише як процесу, а як способу життя, trendwatching.com підготував підбірку топ-трендів у інноваціях у сфері B2C.

Який зв'язок між екстравагантними інноваціями та споживчими тенденціями? Оскільки проект trendwatching.com сфокусований на споживчих тенденціях та змінах у поведінці споживачів, вони не втомлюються зазначити, що тенденції хороші тільки для однієї справи — надихати бренди на інновації, тобто вигадувати нові товари й послуги для, або навіть ліпше «разом з», клієнтами.

Та спочатку варто розвіяти міф про те, що інновації народжуються в лабораторіях з багатомільярдними бюджетами і обов'язково мають серйозний характер:

  • Інновації — не обов'язково народжуються у результаті важкої роботи людей у білих халатах, які працюють в R&D департаментах. Так, наприклад, у сучасній економіці інновації в маркетингу є не менш важливими за технологічні інновації.

  • Оскільки споживачі іноді поводяться легковажно, нові продукти та послуги можуть мати подібний характер. Тож, дійсно, інновації не завжди мають серйозний характер, а цілком можуть бути фановими.

  • Процес роботи над чимось новим не обов'язково коштує багато грошей. Чимало інновацій у представленій підбірці процвітають завдяки спритності й творчості, а не масштабних бюджетів.

1. ЕМОЦІЙНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ

Розробники мобільних додатків усе більше турбуються не лише про фізичне здоров’я споживачів, але й їхнє емоційне благополуччя:

  • Запущений у березні 2011-го року сервіс Happy Apps націлений на подолання будь-яких сигналів, що спричиняють стрес, і підвищення настрою завдяки різним веб-додаткам для iPhone і IPad. Лише за $1,99 ви можете купити набір з шести веб-додатків і духовне зцілення гарантоване!

  • Веб-додаток Moodagent автоматично аналізує музичну колекцію користувача, а потім створює плейлисти з улюблених треків відповідно до його настрою, розрізняє пісні за чуттєвістю, ніжністю, радістю, агресивністю і темпом.

  • Веб-додаток Mood Boost Brain Massage від Napuru можна використовувати 24 години на добу як заспокійливі аудіо-записи, що допомагають розслабити розум.

2. БЕЗГОТІВКОВА ЕКОНОМІКА

Давно нам передбачали безготівкову економіку і вона поступово стає реальністю як для розвинених ринків, так і ринків, що розвиваються. У більш розвинених країнах прагнення споживачів до зручності у поєднанні з технологічними досягненнями продовжує стимулювати інновації у сфері безготівкових операцій. І повірте, що ці приклади — лише мала частина масштабного тренду:

  • У березні 2011-го року національна поштова служба Данії запустила цифрові марки, які можна придбати за допомогою текстового повідомлення. Код відправляється користувачу, а потім записується на конверті замість традиційної марки.

  • У січні 2011-го року Starbucks запустила нову програму безготівкової оплати в США. Клієнти купують Starbucks Card Mobile App, які потім за допомогою персоналізованих 2-D штрих-кодів скануються на касі у кав’ярні.

  • Цього року McDonald's переводить 7000 європейських ресторанів на сенсорні екрани для вибору страв і самостіний розрахунок через зчитувальні пристрої для платіжних карток. Це, у свою чергу, робить такий масовий людський ресурс як касири надлишковим і допомагає компанії зменшити операційні витрати. До речі, Burger King вже випробовує систему Visa payWave у деяких своїх ресторанах.

  • До початку олімпійських ігор у Лондоні в 2012-му році компанія Samsung (у союзі з банком Lloyds TSB і Visa) планує почати продажі смартфонів, які матимуть функцію керування безконтактними платежами більш ніж у 6000 місцях у цілому місті.

Є й інші сервіси й додатки, як, наприклад, Square чи Google Wallet (веб-додаток для Android), які також основані на безготівковій оплаті за товари й сервіси.

3. ПРИХОВАНІ ІСТОРІЇ

В ідеї використання історій для збільшення емоційної прихильності до продукту немає нічого нового. Дійсно, багато споживачів усе більше сприймають індивідуальні історії продуктів так само як традиційне бренд-повідомлення. Та усе частіше технології дозволяють отримувати доступ до усе більш багатих і більш детальних розповідей, поєднуючи онлайн і офлайн світи:

  • У березні 2011-го року компанія ReMakes представила єдину у своєму роді лінійку екологічно чистих серветок для столу, зроблених з вторинної сировини з рекламних плакатів. Кожен такий набір має QR-код, при скануванні якого відкривається URL веб-сторінки з інформацією про ReMakes та захист навколишнього середовища. Серветки ReMakes не лише допомагають зберегти природу, зменшуючи обсяги паперу на сміттєзвалищах, але й додають унікального художнього виду на вашому кухонному столі.

  • Заснована у березні 2011-го року іспанська компанія N-spired Story пропонує клієнтам відправляти фото, відео, новини чи історії. Кожного місяця одна з надісланих історій друкується як зображення на футболках з обмеженим тиражем. Користувач може вказати свій телефон на дизайні футболці та посилання на онлайн-контент.

  • IOU project випускає лінію одягу з тканини ручної роботи в Індії, з використанням QR-кодів, що дозволяють споживачам відслідковувати історію кожної придбаної речі.

4. ПРОДУКТИ ЗА ПІДПИСКОЮ

Оскільки життя споживачів продовжує ускладнювати і вони стають усе більш зайнятими, з’являється чудова можливість продавати продукти за передплатою.

  • Компанія Jangeus Design пропонує річні підписки на екологічно чисті тканини для кухні.

  • Компанія Hoseanna зрозуміла, який клопіт приносить купівля колготок жінкам і запропонувала щомісячну доставку колготок. Лише скажіть, що ви любите, і компанія доставить вам будь-яку вашу улюблену пару.

  • У Великобританії Men are Useless пропонує доставку гігієнічних засобів, а GlossyBox — щомісячну доставку набору luxury-косметики для жінок.

  • У США Tota Press пропонує підписку на листівки ручної роботи.

  • Запущений у січні 2011-го року Not Another Bill пропонує передплатили послугу, щоб щомісяця клієнти отримували подарунок-сюрприз.

5. МИТТЄВІ ПОКУПКИ

Споживачі люблять відчувати хвилювання від ексклюзивності придбаних товарів, але масова поява таких сервісів як Groupon і LivingSocial, а також популярність магазинів з товарами за низькими цінами, дають зрозуміти, що вони усе ще охоче реагують на спонтанні покупки:

  • Шведський проект Speedsale пропонує знижки на книги та DVD, але тільки протягом чотирьох секунд. Якщо після перегляду одиниці товару ви протягом чотирьох секунд не натиснете кнопку онлайн «купити», продаж закінчується. Назавжди.

  • Fashion-гігант Burberry запустив проект Burberry Retail Theate, щоб продемонструвати свою колекцію весна/літо 2011. На тижні моди в Лондоні будуть задіяні HD-екрани та iPad’и і у прямому ефірі клієнти з 15-ти країнах світу зможуть придбати новинки бренду одразу з подіуму.

  • Аналогічно Moda Operandi дозволяє своїм клієнтам купувати одяг 48 годин після показу колекції дизайнера. Покупці отримують свої покупки протягом чотирьох місяців, що на цілих два місяці раніше за термін, коли одяг стане доступним у магазинах одягу.

6. БЛАГОДІЙНІСТЬ

Доброчинність, щедрість, прояв доброти, великодушність — тренди серед сучасних інновацій, про які trendwatching.com писав раніше. Та є один приклад, який переносить його на новий рівень:

  • Південнокорейський винахід DONA — дитячий робот, який інтерактивно спілкується. Робот стоїть у публічних місцях і збирає пожертвування від перехожих.

7. POP-UP

Ще у 2004-му році trendwatching.com писав про POP-UP STORES, і сьогодні цей тренд став елементом багатьох стратегій маркетингу та брендингу.

  • У травні 2011-го року дизайнер Tommy Hilfiger презентував новий бутік у форматі pop-up на східній площі Covent Garden. Магазин пропрацював рівно десять днів, після чого був повторно відкритий недалеко від Міланського Собору. Такий Fashion-тур отримав назву Covent Garden («Підготовка світу»). Магазин Tommy Hilfiger виконаний у вигляді будинку, який доповнений білим парканом, штучним зеленим газоном і навіть поштовою скринькою, підписаний — Hilfigers.

  • У квітні 2011-го року Coca-Cola у рамках кампанії Give It Back запустила креативну іміджеву рекламу в Тель-Авіві (Їзраїль). Компанія відкрила тимчасовий магазин, зроблений з перероблених ємкостей продукції Coca-Cola.

  • Щоб зменшити навантаження у головному терміналі аеропорту Женеви у зимовий період, був зведений зведений pop-up термінал. Білий водонепроникний намет був встановлений у передній частині аеропорту, де пасажири мали можливість реєструватися.

8. HOME-MADE ПРОФЕСІОНАЛІЗМ

Дешеві й доступні продукти та інструменти усе частіше дозволяють звичайним людям створювати професійні та якісні продукти.

  • Новозеландська компанія WilliamsWarn випустила першу у світі персональну пивоварну машину. Машина проста у користуванні і вона автоматично контролює найважливіші виробничі процеси, тому навіть починаючі пивовари можуть варити своє улюблене пиво.

  • Сервіс Collabracam дозволяє декільком користувачам знімати відео одночасно з декількох камер. При підключенні до чотирьох Iphones, iPod Touches або iPads, є можливість перегляду усіх відео-потоків і перемикання між ними в будь-який момент.

9. РЕПУТАЦІЯ ОНЛАЙН

Більшість споживачів продовжують проводити левову частку свого життя в Інтернеті, тому зростає попит на підтримку репутації продуктів, послуг і самого бренду в онлайн-просторі.

  • Американські компанії reputation.com і Reputation Armor пропонують послуги управління онлайн-репутацією брендів та споживачів (через управління та захист інформації).

  • Socioclean і Reppler пропонують безкоштовну послугу, яка дозволяє користувачам контролювати і чистити від недоречної інформації свої профайли у соціальних мережах.

10. ГОТОВИЙ ВИБІР

Обсяг інформації невпинно зростає і сьогодні споживачам доводиться усе складніше при виборі продуктів. Вони хочуть мати найкраще, але водночас не витрачати багато часу на вибір. Саме через це деякі компанії свідомо обмежують вибір і таким чином спрощують процес прийняття рішення для своїх клієнтів:

  • Hotel Haiku — сайт, де можна знайти списки готелів з усього світу. Особливість сервісу полягає у тому, що він дуже простий у користуванні. Інформація про готелі обмежується одним зображенням, коротким описом і посиланням.

  • Британська компанія Just Buy This One підраховує сукупний рейтинг відгуків користувачів і пропонує своїм клієнтам одну найкращу товарну одиницю. Пропозиція найкращих товарів дійсна у дев'яти категоріях, від камер до чайників.

У світі ніколи не виникне дефіциту компаній, брендів, товарів та послуг, які забезпечуватимуть бажання і потреби споживачів новими способами, тому дана топ-10 є лише верхівкою айсберга.

В якій частині світу не була б ваша компанія і чим би вона не займалася, інноваційні практики представлених брендів надихнуть вас на нові бізнес-ідеї!

За матеріалами "Innovations extravaganza", trendwatching.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)