Міленіали на роботі: робочий простір здобуває нову форму
Транснаціональна аудиторська компанія PricewaterhouseCoopers (PwC) представила результати нового міжнародного дослідження "Міленіали на роботі: робочий простір здобуває нову форму" (Millenials at Work: Reshaping the Workplace), в основу яких покладений аналіз поглядів і переваг молодих фахівців. З'ясувалося, що представники покоління Y (так звані "міленіали", які народилися в період з 1980 по 2000 рік) цінують можливість учитися й розвиватися в професійному плані, а також зберігати баланс між робочим і вільним часом важливіше грошової винагороди.
У рамках дослідження, що тривало в період з 31 серпня по 7 жовтня 2011 року, аналітики PwC опитали 4 364 молодих фахівців з 75-ти країн світу. Вік респондентів склав не більше 31 року; всі вони закінчили навчальні заклади в період з 2008-го по 2011-ий роки. 75% респондентів у даний момент працевлаштовані або найближчим часом вийдуть на роботу, 8% ще не працюють. Інші повідомили про те, що працюють на себе або планують продовжити освіту. Слід зазначити, що до 2020-го року на частку покоління міленіалів буде припадати 50% трудових ресурсів.
Згідно даним опитування, 22% всіх респондентів найбільше цінують можливості навчання й професійного розвитку. На другому місці — гнучкий робочий графік, якому віддають перевагу 19% опитаних, у той час як грошові премії посіли в цьому списку лише третє місце, одержавши 14% голосів. За словами 95% всіх опитаних міленіалів, для них важливо зберегти баланс між роботою й особистим життям.
Результати дослідження говорять про те, що в порівнянні з даними аналогічного звіту, випущеного в 2008-му році, внаслідок нинішнього економічного спаду в більшості країн світу міленіали багато в чому готові йти на компроміс. Так, для того щоб одержати роботу в умовах кризи, 72% респондентів пішли на певний компроміс (наприклад, відносно розміру заробітної плати, місця роботи, додаткових пільг і вибору галузі). Для роботодавців це повинне пролунати тривожним сигналом про те, що, як тільки-но економічні умови покращаться, плинність кадрів майже напевно зросте.
Респонденти готові йти на поступки і сьогодні. Так, 32% учасників опитування згодні на нижчу заробітну плату; 14% готові поступитися можливостями для професійного розвитку; 17% можуть задовольнитися меншими пільгами; 14% можуть якийсь час потерпіти свою нинішню роботу, що не має нічого спільного з тією, про яку вони мріяли. При цьому 28% опитаних зовсім не готові іти на компроміс.
Чверть всіх респондентів припустили, що за своє трудове життя вони змінять не менше шести місць роботи; при цьому лише 18% сказали, що планують залишатися у своїй нинішній ролі на тривалий строк.
За даними дослідження, 67% всіх учасників опитування розраховують на те, що у фінансовому відношенні вони будуть жити краще, ніж покоління їхніх батьків.
Що стосується віддаленого майбутнього, цікаво відзначити, що тільки російські (19%) і турецькі (22%) випускники обіцяють, що продовжать працювати в пенсійному віці, тоді як у Західній Європі й Північній Америці всього 5% міленіалів готові трудитися після виходу на пенсію.
Просування по кар'єрним сходам — один з основних пріоритетів для покоління Y. За словами 52% респондентів, це основне, що приваблює їх у потенційному роботодавці. На другому місці — конкурентноздатний рівень заробітної плати (44%).
За матеріалами Центру гуманітарних технологій.
|