ТЕНДЕНЦІЇ | Продуктивність 8 липня 2015 р.

Мистецтво управління продуктивністю

Чому дуже часто система управління продуктивністю не тільки не працює на підвищення результативності бізнесу, але ще й спантеличує керівників та забирає в них безцінний час? Це питання розглядається в матеріалі, підготовленому аналітиками Boston Consulting Group.

BCG: Мистецтво управління продуктивністю Все більшою мірою фінансовий директор (CFO) — це не просто людина, яка повинна навести лад з цифрами, але ще й головний «хранитель» акціонерної вартості фірми, а також її стратегічний радник. Тобто можна сказати, що CFO перетворюється на директора з питань результативності бізнесу.

На жаль, більшість фінансових директорів погано «екіпіровані» для виконання цієї ролі, бо стан системи управління результативністю фірми є, м’яко кажучи, не найкращим. Поширення інформаційних технологій привело до генерування величезної кількості даних та звітів, але в основному топ-менеджери та члени рад директорів не мають інструментів, що дали б їм змогу не потонути в морі інформації та видобути з неї корисні знання та інсайти щодо функціонування бізнесу.

Здебільшого, система управління продуктивністю являє собою «збірну солянку» із різноманітних інструментів, що дісталися фірмі в спадщину від попередніх десятиліть. Ключові показники результативності (KPI), які використовуються в організації, не приведено до єдиної системи; немає і єдиного підходу до категоризації даних. Нерідко кадровики, фінансисти та бухгалтери, які займаються обліком заробітної плати, по-різному підходять до визначення одиниці виміру робочого часу. А права прийняття рішень стосовно того, які дані слід збирати, розпорошено настільки, що в організації практично неможливо запровадити стандарти щодо формування її звітності.

Отже, величезна кількість часу йде на те, щоб зібрати дані разом та якось подолати протиріччя між ними для того, аби керівники могли зробити хоча б якісь корисні висновки для себе. За нашими оцінками, це займає приблизно 30% часу, що використовується в рамках типової фінансової функції підприємства. Але набагато серйознішим наслідком є неадекватна якість управлінських рішень, що приймаються на основі поганих даних. Як зауважив один топ-менеджер: «Наша управлінська команда витрачає стільки часу на те, щоб якось розібратися з даними та дійти висновку, чи є вони правильними, що до інтерпретації цієї інформації ніколи "не доходять руки"».

Фінансові директори повною мірою усвідомлюють проблеми з даними. «Ми генеруємо десь 20 тис. звітів щороку — по одному на кожних трьох працівників!», — сказав один із них. «Наша система управління продуктивністю — це кров, піт та Excel або, іншими словами, нічний кошмар для фінансиста», — додав його колега.

Втім, дуже часто компанії підходять до розв’язання цієї проблеми так мовби вона була суто технологічною. Шукають вендорів, які могли б запропонувати найсучаснішу систему управління продуктивністю. А інвестуючи величезні кошти в придбання програмних рішень, навіть не замислюються ані на мить — які метрики та типи організаційної взаємодії насправді потрібні фірмі.

Хоча для того, щоб покращити недолугу систему управління продуктивністю, потрібні не великі кошти, а комплексний стратегічний підхід. Перед усе управлінська команда під керівництвом фінансового директора мусить ідентифікувати метрики, які є реально значущими для ефективного управління компанією, та створити організаційну систему, що уможливлює переведення даних в корисні для бізнесу ідеї та ефективніші рішення (таб. 1). Лише тоді автоматизація та програмне забезпечення можуть стати рушіями процесу управління продуктивністю.

Таблиця 1. Управління продуктивністю: генерування значущої для бізнесу інформації

  KPI  
1. Дані: наявність єдиного джерела узгоджених даних
2. Аналіз: виявлення значущих базових схем
3. Інсайт: прийняття рішень на основі системного аналізу складних ситуацій із застосуванням максимально повного набору даних, розгляду всіх наявних варіантів рішень та прогнозування їхніх результатів
4. Планування: розробка планів дій, що служать досягненню стратегічних цілей компанії

За матеріалами "The Art of Performance Management", bcg.perspectives.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)