ТЕНДЕНЦІЇ | Споживацька поведінка 1 грудня 2015 р.

Тренди-2016: новий погляд на статус

У кінці кожного року trendwatching.com готує перелік тенденцій, які визначатимуть поведінку споживачів у майбутньому. У цій статті ми розповімо про одну з них — «тест на статус». Компаніям, які прагнуть процвітання, варто розглянути цей тренд, як можливість збільшити лояльність споживачів до себе.

Тренди-2016: новий погляд на статус
Ілюстрація: Shutterstock
В основі споживацької поведінки дуже часто лежить пошук статусу. Як правило, це мотиватор номер один, який визначає рішення про купівлю товару або послуги. Навіть якщо людина говорить, що статус для неї неважливий — це необов’язково правда, адже нерідко ми самі не розуміємо, що нами рухає.

Вже багато років цінність поступово зміщується з матеріальних речей до досвіду, який отримують клієнти. Компанії намагаються зробити процес вибору та купівлі максимально зручним і простим. Скажімо, у деяких містах таксі може доставити морозиво вам додому. А коли ви можете отримати щось легко, статусу в такій покупці небагато.

На думку експертів trendwatching.com, у наступному році статус почне відігравати свої позиції. Так, клієнти стикнуться з необхідністю пройти «тест на статус» — тобто довести бізнесу, що вони достатньо освічені, креативні, мають достатньо добрий смак тощо, аби користуватись певним брендом.

На перший погляд, це виглядає досить дивно. Хто захоче проходити якісь випробовування, якщо на ринку безліч компаній, які пропонують все, що завгодно? Але насправді досвідчені та економні клієнти не мають нічого проти такого «відсіву», якщо у результаті вони матимуть змогу отримати щось ексклюзивне, якісне за гарну ціну. І, до того ж, приєднатись до спільноти людей, які також пройшли подібний відбір.

Як виглядає «тест на статус»? Це може бути, скажімо, певне випробування для клієнтів, яке вимагає від ним довести свою лояльність, серйозність своїх намірів. Наприклад, у жовтні 2015-го року Lee Jeans запустила кампанію у 32 містах Китаю, щоб промотувати свою лінійку деніму, який утримує тепло. Клієнти мали вийти на вулицю, навіть у холодну погоду, і ходити по місту, відслідковуючи рівень свого тепла за допомогою спеціального додатку. Причому робити це треба було у певних локаціях — скануючи QR-коди, які там розміщені. За це людям нараховувались бали, що давало їм шанс заробити доступ на ексклюзивні події, влаштовані компанією, а також отримати продукцію.

Що складніше випробування, то вище статус, який отримує переможець

Дуже часто статус пов’язаний з відвідуванням якихось закритих для більшості місць. Одним із них є відомий бар «1930» у Мілані. Зазвичай він відкритий лише для невеликого кола «обраних». У травні 2015-го бар звернувся до сервісу знайомств Tinder, щоб провести «тестування» потенційних клієнтів. Створивши профіль «дівчини з 1930», усім бажаючим запропонували вести себе з нею, як у старі часи: поводитись як джентльмени, підіймати віртуальні носовички тощо. Бажаючих прийняти участь у змаганні вже за перший тиждень виявилось 4 тисячі. Однак компанія обрала лише одного переможця — і дозволила йому відвідання бару.

Що складніше випробування, то вище статус, який отримує переможець. До того ж, важкі тести — чудова можливість зібрати спільноту людей, які мислять схоже, навколо вашого бренду. Так зробила у вересні 2015-го компанія Netflix. Вона представила продукт під назвою The Switch — диво-кнопку, яка автоматично вмикає телевізор, запускає Netflix, вимикає звук на телефонах, робить світло тьмянішим та навіть може замовити їжу додому. Компанія також випустила підручник — як самому зібрати таку кнопку, і запропонували усім охочим спробувати себе у цьому. Але для цього потрібно мати дуже добре розуміння електроніки та вміти програмувати. Крім того, Netflix заохотила людей ділитись своїми модифікаціями цього пристрою та ідеями онлайн.

Досвідчені клієнти не мають нічого проти «відсіву», якщо у результаті вони отримають щось ексклюзивне

Щоб використовувати такий інструмент, як «тест на статус», компаніям потрібно пам’ятати про такі нюанси:

  • Не потрібно боятись. Здається, ніби такі випробування можуть налякати клієнтів, однак, як свідчить практика, вони сприймають проходження тесту як статусну винагороду.
  • Не обмежуйте себе стандартними маркерами споживацької лояльності. Натомість подумайте: ким ваші клієнти мріють себе відчути? Як тест може допомогти їм довести собі самим та іншим щось значуще?
  • Коли люди проходять тест, вони ніби потрапляють у коло однодумців: тих, хто вміє те ж, що й вони, знає те ж саме. І компанії потрібно використовувати цю схожість, щоб створити навколо себе справжню лояльну спільноту.

За матеріалами trendwatching.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Ігропрактика. Перший підручник з ефективного проведення прикладних ігорІгропрактика. Перший підручник з ефективного проведення прикладних ігор

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)