ТЕНДЕНЦІЇ | Цифрова стратегія 30 вересня 2016 р.

Наскільки добре CEO мусить знати ІТ-сферу?

Сьогодні вир цифрової трансформації поглинає все більше фірм. Одні, намагаючись випередити події, беруть стратегічну ініціативу в свої руки; інші змушені поспіхом освоювати digital-царину, аби якось втриматись на плаву та не здати позиції молодим гравцям, які «несподівано» з’явилися на ринку. «Але як би там не було, питання розробки та впровадження цифрової стратегії є занадто важливим, щоб його можна було передати підрядникам. А це означає: перед лідерами повстає новий для них виклик», — пише Хуан Пухадас (Juan Pujadas), віце-президент та керівник консалтингового напряму PricewaterhouseCoopers (PwC).

2015 Global Digital IQ
» 2015 Global Digital IQ
Згідно дослідження PwC «2015 Global Digital IQ» («Глобальний цифровий IQ 2015»), переважна більшість CEO (76%) вважають себе прибічниками як використання цифрових технологій, так і активного інвестування в цю сферу. Ще більш показовою є думка безпосередніх підлеглих гендиректорів. Якщо 2013-го, тільки 57% опитаних топ-менеджерів сказали, що їхній бос є прихильником диджиталізації, то 2014-го кількість респондентів, котрі надали таку відповідь, зросла до 71%, а ще через рік — до 73%.

Висновки «2015 Global Digital IQ», які ґрунтуються на даних опитування близько 2 тис. керівників та топ-менеджерів із 51-ї країни, допомагають зрозуміти — чому CEO часто проявляють себе так, наче вони є директорами з інформаційних технологій. Зрештою, справа не тільки в тому, що перші особи хочуть показати свою компетентність у технологічній сфері. Швидше всього, це говорить про те, що пряма участь у створенні та реалізації цифрової стратегії стає органічним складником роботи будь-якого CEO. І ось чому.

По-перше, інвестиції в ІТ не тільки суттєво зростають, але й охоплюють різні ділянки бізнесу. Як показало дослідження, більша частина технологічних витрат (68%) фінансуються за рахунок бюджетів інших підрозділів (а не тільки бюджетів ІТ-структур, як це було ще кілька років тому). Для порівняння: 2014-го цей показник становив лише 47%. Отже, технологія стає рушієм розвитку практично усіх аспектів функціонування бізнесу, серед іншого, — управління персоналом і ланцюгом постачання, продажу, маркетингу. Більше того, 69% опитаних сказали, що в їхніх компаніях загальна бізнес-стратегія та цифрова стратегія фактично являють собою одне ціле. А майже третина респондентів зазначили, що фірми, де вони працюють, реінвестують понад 15% своїх надходжень у цифризацію всіх ділянок своєї діяльності. Таким чином, CEO стає «верховним» керуючим різних функцій та мусить сфокусуватись на сукупному ефекті, який диджиталізація дає бізнесу.

По-друге, інвестиції в диджиталізацію можуть стати дуже дієвим засобом підвищення продуктивності. Дослідження PwC показало: ймовірність того, що компанії, котрі просунулись в освоєнні цифрової сфері (які вміють перетворювати дані на ідеї, проактивно підходять до питань кібербезпеки та послідовно вимірюють віддачу від інвестицій у «цифру»), зможуть доволі швидко отримати бажане зростання надходжень та прибутків, є вдвічі вищою, ніж у випадку консервативніших гравців. Відповідно до інформації, зібраної в ході опитування, 76% компаній здійснюють капіталовкладення в ІТ-рішення з тим, аби зміцнити свою конкурентну перевагу, а 54% опитаних CEO сказали, що інвестують в диджиталізацію, бо прагнуть підвищити рівень надходжень та прибутків. Тож, оцінюючи ефективність генерального директора та визначаючи суму його зарплати, варто врахувати, наскільки добре він володіє інструментами, від яких у підсумку залежить успіх чи провал компанії.

І, нарешті, хто інший, як не CEO, може (та повинен) передбачати зміни, які може спричинити диджиталізація як в їхніх організаціях, так і в зовнішньому середовищі, прогнозувати ймовірні кроки конкурентів, стежити, що відбувається в інших галузях, розпізнавати ймовірних «підривників»? Проте, як наголошується в «2015 Global Digital IQ», для основної маси керівників диджиталізація є виключно засобом збільшення надходжень у короткостроковій перспективі. Крім усього, автори опитування звернули увагу на те, що перші особи набагато краще, ніж їхні безпосередні підлеглі, розуміють загрози й можливості, які несе в собі диджиталізація. Так, якщо 16% CEO вважають, що інвестуючи в технологічну сферу, вони зможуть «підірвати» ринок або принаймні будуть у стані чинити опір новим гравцям, то серед інших топ-менеджерів такими категоріями мислять у середньому лише 5% осіб.

У будь-кому разі без диджиталізації навряд чи хто зможе вижити у новій реальності. Але при цьому важливо усвідомлювати, що сутність диджитал-трансформації полягає не в технологічному осучасненні окремих аспектів бізнесу, а в глибинному змінюванні всієї системи функціонування компанії. А хто ще, як не CEO, може очолити процес таких масштабних змін?

За матеріалами "Why a CEO’s Digital IQ Matters", strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім
Торгівці правдою. Бізнес на новинах та битва за фактиТоргівці правдою. Бізнес на новинах та битва за факти

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)