ТЕНДЕНЦІЇ | Кадровий «голод» 19 вересня 2017 р.

Диджиталізація: які кадри «вирішуватимуть все»

У міру того як диджитал-трансформація «підриває» робоче середовище, фірми стикаються з браком фахівців у цифровій сфері, а до 2020-го року компанії цілого світу опиняться в ситуації справжнього кадрового «голоду», — зазначається у звіті Boston Consulting Group (BCG).

Диджиталізація: які кадри «вирішуватимуть все» Опитування BCG, в якому взяло участь більш ніж 600 управлінців вищих рівнів, показало: вже зараз чимало компаній сприймають нестачу кваліфікованих фахівців як основний технологічний виклик. Щоб вижити, фірми мусять сформувати пул «цифрових талантів». Для цього потрібно винаймати, навчати та утримувати високопрофесійних спеціалістів у диджитал-сфері, а також розвивати цифрові вміння в існуючого персоналу, — наголошується у звіті BCG «How to Gain and Develop Digital Talent and Skills» («Як залучати та розвивати "цифрові таланти" й навички»), що належить до серії публікацій «New Way of Working» («Новий спосіб праці»).

У рамках дослідження автори проаналізували близько мільйона наборів вимог до кандидатів та провели інтерв’ю з низкою рекрутерів та експертів у диджитал-царині. «Роботи є взаємозамінними, але людські навички унікальні», — зауважив Райнер Стрек (Rainer Strack), старший партнер BCG та співавтор звіту. «Компаніям потрібна стратегія як пошуку індивідів, котрі добре орієнтуються на диджитал-теренах, так і розвитку цифрових вмінь співробітників, які вже в них працюють; бо без цього більшість диджитал-ініціатив та організаційних трансформацій терпітимуть крах», — додав він.

Кадрова стратегія для диджитал-доби

Відштовхуючись від виявлених потреб, BCG розробила кадрову стратегію, в межах якої формулюється поняття «цифрові таланти», ідентифікуються ділянки, де фахівці цього типу матимуть найбільше значення, а також визначаються шляхи знаходження, залучення та навчання цих критично важливих категорій працівників.

Ось деякі висновки звіту BCG:

  • «Цифрові таланти» відграватимуть найвагомішу роль у наступних сферах: цифрові бізнес-моделі, цифровий маркетинг, розвиток диджитал-потенціалу організації, поглиблена аналітика, промисловість 4.0 та нові способи організації праці.

  • У рамках вище зазначених сфер 20 фахів є критично необхідними для здійснення диджитал-трансформації будь-якого бізнесу з будь-якої галузі. Зокрема, це:
    • стратег цифрового підприємства: виконує керівну функцію на всіх етапах функціонування диджитал-моделі;
    • спеціаліст з автоматизації маркетингу: з допомогою технологій штучного інтелекту забезпечує взаємодію зі споживачами в онлайні;
    • дизайнери користувацького інтерфейсу та досвіду: фокусуються на створенні інтерфейсу та досвіду користувачів програмних продуктів; ця діяльність є одним із складників розвитку диджитал-потенціалу організації;
    • датолог (data scientist): працює в складі групи аналітиків; показником професіоналізму таких спеціалістів є, серед іншого, здатність виявляти в даних приховані взаємозв’язки чи цікаві закономірності;
    • інженер з роботизації та автоматизації: будує, конфігурує та тестує роботів, призначених в основному для виробничих цілей;
    • скрам1-майстер: запроваджує найновіші підходи до управління розробницькими проектами та сприяє прищепленню гнучких способів організації праці.

  • BCG ідентифікувала 80 «гарячих точок» на чотирьох континентах, де компаніям слід шукати «цифрові таланти». Кожна з них була проранжована за 22 чинниками, котрі характеризували, зокрема, такі виміри, як попит і пропозиція на ринку праці «цифрових талантів», якість загального бізнес-клімату та середовища для стартапів, ступень диджиталізації діяльності головних гравців промислової і технологічної галузей.

  • Проаналізувавши понад 100 методів рекрутингу та провівши інтерв’ю з більш ніж 50 рекрутерами, BCG виявила кілька найдієвіших методів пошуку «цифрових талантів». При цьому першорядне значення має концентрування на підприємницькому способі мислення працівника, його креативності, а також здатності до колективної взаємодії.

  • Крім цього, у звіті представлено методологію розвитку цифрових вмінь у наявного персоналу. Одним із перших кроків є визначення рівня володіння диджитал-навичками (базовий, проміжний чи поглиблений), який потрібен для кожної функції чи ролі.

Формування диджитал-культури

Як з’ясували автори дослідження, найважливішим для забезпечення тривалої результативності процесу найму та утримування потрібних фахівців є формування диджитал-культури, яка б пронизувала всю компанію. Лише тоді можна залучити весь персонал до освоєння цифрового світу та прищепити в колективі розуміння цілей компанії щодо диджиталізації. Адже немає особливого сенсу винаймати спеціалістів зі штучного інтелекту або аналітиків даних, якщо решта організації не має поняття — навіщо вони в ній з’явилися.

«Створення диджитал-культури означає зміну організаційної психіки», — зазначив Адам Котсіс (Ádám Kotsis), один із директорів BCG та співавтор звіту. «Компанії мусять впроваджувати нові методи роботи, наприклад, гнучкий процес створення продукту, який обертається навколо користувача; також потрібно сприяти проявам креативності й готовності ризикувати, а для цього потрібно сформувати культуру, де люди могли б зазнавати невдач», — пояснив він свою думку.

За матеріалами "A Digital-People Strategy is Critical in Today’s Changing Workplace", BCG.


    1 Англ. scrum — термін, запозичений з регбі (означає «схватка навколо м’яча») описує методологію гнучкої розробки ПЗ, що базується на ітераціях з чітко визначеними стислими часовими рамками.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)