Наскільки важливим є ступінь MBA?
Кар'єрний шлях до крісла директора з інформаційних технологій колись починався із диплому про вищу освіту в галузі інформатики та досвіду роботи у галузі ІТ. Але сьогодні, коли технології стають найпотужнішою зброєю у боротьбі з конкурентами, необхідність вищої бізнес-освіти у цій галузі стає очевидною.
Для Lisа Johnson, керівника відділу безпеки у Nike степінь MBA став основним фактором, через який вона зайняла свою високу управлінську посаду. На останній RSA Conference 2005, що відбулась у Сан-Франциско, Johnson сказала, що вивчення мови бізнесу допомогло їй зрозуміти і навчитися спілкуватися із іншими управлінцями вищих ланок: "Коли я хочу поговорити з бізнес-командою, мені слід навчитися розмовляти їхньою мовою. Потрібно розуміти основну необхідність власного бізнесу, а вона полягає не лише у впровадженні ІТ-системи".
Директори з інформаційних технологій знаходяться на своєрідному перехресті, стверджують Marianne Broadbent та Ellen Kitzis, автори The New CIO Leader: "Перед сучасними керівниками з інформаційних технологій лежить два шляхи. Один веде до позиції лідера та керівника підприємства, а інший — до технічного управління". Kitzis наголошує на тому, що 30-40% клієнтури Gartner Executive Program — партнерської організації, яка включає 2000 директорів з інформаційних технологій — мають бізнес-освіту або пов'язані із нею більше, ніж із традиційними інформаційними технологіями.
Тенденції говорять про те, що потреби більшості керівників з інформаційних технологій виходять за чисто технологічні рамки. 18% займаються інноваційною діяльністю, 17% працюють над корпоративною стратегією, а 11% займаються фінансовою аналітикою. І хоча більшість з них все ще починає свою кар'єру саме у сфері ІТ, майже всі отримують додатковий досвід із нетехнологічних сфер (наприклад, консалтингової, адміністративної, інжинірингової чи фінансової).
Відповідно до вищезгаданих тенденцій змінюється і поведінка тих навчальних закладів, які надають освіту в галузі інформаційних технологій. Kenneth B. Dunn, декан Carnegie Mellon University's Tepper School of Business, стверджує: "Керівники передових компаній, наймаючи на роботу спеціаліста з ІТ, передусім хочуть людину, яка має ступінь МВА. Стратегія нашого навчального закладу якраз і полягає в тому, щоб надавати студентам знання про справжню силу технологій, які вони зможуть перетворити у стратегічну перевагу компанії".
Підвищення інтересу до формальної бізнес-освіти є причиною ще однієї тенденції: зменшенні кількості студентів на спеціальність з комп'ютерних технологій. У 2003-му році таке падіння кількості випускників-бакалаврів склало 3%, а у 2004-му вже 7%.
Ярослав Федорак, за матеріалами CIO Strategy Center.
|