Пора достатку серед МВА
Цей рік обіцяє побити всі рекорди по об'ємах працевлаштування талановитих студентів МВА. Випускники провідних бізнес-шкіл отримають змогу обирати ту роботу, яка їм припаде до душі.
Після кількох інтерв'ю, які відбулися цієї весни, студент програми МВА Michigan State University Дерек Тео очікував на пропозицію роботи. 29-річний випускник, спеціаліст з маркетингу, відчував значне хвилювання, оскільки побоювався залишитися без роботи. Проте, за кілька днів він отримав аж три пропозиції від різних компаній. "Я мріяв отримати хоча б одну пропозицію, — ділиться своїми враженнями студент, — та коли я отримав відразу дві, а через кілька днів надійшла третя — я був у хорошому сенсі шокований". Отримавши кілька пропозицій, Тео міг більш детально оцінити переваги та недоліки кожної з них та обрати ту, яка найбільше відповідала його уявленням про успішну кар'єру.
Типовий випускник МВА, як і Тео, сьогодні має нагоду обирати із цілого набору пропозицій. І це при тому, що всього лише кілька років тому студенти були щасливі, якщо їм вдавалося потрапити хоча б на якусь роботу. У 2006-му році кількість пропозицій випускникам МВА складала в середньому 2,3 пропозиції на людину. Такі дані отримано в результаті дослідження, проведеного компанією WetFeet.
Згідно з даними Національної Асоціації Коледжів та Роботодавців (NACE) цього року компанії планують найняти на 22% більше випускників МВА, ніж минулого. Цей показник є найвищим із 2001-го року. Причиною ж такого стрімкого зростання попиту на випускників бізнес-шкіл є масовий вихід покоління так званих бебі бумерів (baby boomers) на пенсію, а також посилення світової економіки.
Оскільки попит на кандидатів зі ступенем МВА сьогодні у декілька разів перевершує пропозицію, студенти отримують змогу диктувати компаніям свої умови. Проте, основною темою суперечок стають зовсім не гроші, а ті функції, які виконуватиме випускник МВА на своїй новій посаді. Зважаючи на ситуацію, яка склалася на ринку МВА, компанії сьогодні охоче йдуть на дискусію про функціонал кандидатів, допомагаючи тим відшукати посаду, яка найбільш відповідатиме їхнім уявленням про ідеальну роботу.
Проте, це зовсім не означає, що про грошовий бік справи роботодавці зовсім забули. 80% роботодавців планують суттєво підняти зарплатню своїм співробітникам, які володіють ступенем МВА. Працівники із таким ступенем отримуватимуть вищу зарплатню, додаткові премії, стипендії, а також негрошові винагороди на зразок службового автомобіля, відпусток і т. п.
Не варто забувати і про негативні сторони збільшення попиту на випускників МВА. Кар'єрні консультанти радять студентам відмовитися від практики "накопичення" пропозицій. А особливо тоді, коли вони вже знають, що відмовляться від цієї посади.
Щоб уникнути таких ситуацій, компанії часто обмежують час на прийняття студентом рішення. Цей час може коливатися від 2-ох до 4-ох тижнів. І цього часу цілком достатньо, щоб пройти через усі заплановані раніше інтерв'ю, але не достатньо для того, щоб здійснювати пошуки нових компаній.
Допомогти у пошуках "ідеальної" посади може і так званий "план кар'єри". Такий план звужує фокус студента, чітко визначаючи галузь та посаду, на яку готовий претендувати випускник. У свою чергу кандидати вчаться визначати цільові компанії, і це дає їм миттєво відкидати небажані пропозиції.
З посиленням позицій рекрутингу та економіки в цілому, сьогодні дуже важливо бути максимально сфокусованим та цілеспрямованим. А визначення бажаного напрямку завжди повинно передувати рішенню про пошук роботи.
За матеріалами "A Season of Plenty", Business Week.
|