Що керівники насправді думають про випускників МВА
Рекрутери та менеджери довгий час вважали випускників бізнес-шкіл трохи не панацеєю від всіх проблем бізнесу. Проте, за останні кілька років цінність ступеню з бізнес-адміністрування для керівників та власників бізнесу суттєво змінилася. Нижче наведено кілька найбільш типових точок зору перших осіб, власників та топ-менеджерів компаній на працівників зі ступенем МВА:
Цінність має програма, але аж ніяк не сам диплом (Френк Інгері (Frank Ingari), колишній генеральний директор Shiva Software, а сьогодні — голова Purkinje, провайдера сервісів практичного управління для лікарень та госпіталів)
Коли мені доводиться наймати молодих людей, які закінчили відому і надійну програму (на зразок Babson), я майже завжди стикаюся із наполегливою та енергійною людиною, яка отримала потужний набір управлінських інструментів та прагне застосувати їх на практиці. На превеликий жаль існує і зворотня сторона медалі. Коли я наймаю людей, які закінчили відомі університети чи топові бізнес-школи, вони часто хочуть проминути етап свого професійного становлення та отримання досвіду і відразу зайняти єдину посаду, якої, на їхню ж думку, достойні — Генеральний Директор Компанії. У такому випадку випускник МВА може стати справжнім прокляттям для команди, у якій насамперед цінуються цілеспрямованість, бажання вчитися та командний дух.
Люди, які "вилетіли" з університету іноді стають найкращими підприємцями (Мітчел Керцман (Mitchell Kertzman), венчурний капіталіст у Hummer Winblad та колишній керівник Sybase, Powersoft, а також Liberate Technologies)
Іноді вигідніше найняти людину, яка "вилетіла" з університету чи замість того, щоб навчатися, крутила диски у нічних клубах, ніж тратити шалені гроші на випускника Гарварду. Світ передових технологій переповнений прикладами таких "вигнанців": Біл Гейтс, Ларі Елісон, Міхаель Делл, Стів Джобс та багато-багато інших. Всіх цих людей об'єднує їхня любов до бізнесу та небажання витрачати свій дорогоцінний час на формальну освіту. Існує два типи людей: ті, які починають власний бізнес; і ті, які виправдовують своє небажання негайно розпочати власний бізнес різноманітними навчальними програмами та потребою здобуття наукового ступеню.
Менеджерам з продажу ступінь МВА не потрібен (Бред Фін (Brad Finn), колишній директор із продажів у Jones Apparel. Сьогодні — президент Marlboro Corporation)
Коли ми говоримо про менеджерів із продажів, тоді про освіту MBA можна забути, оскільки вона не принесе жодної користі. Якщо ми говоримо про посаду керівника — тоді МВА може бути корисною, але тільки побічно. Сумна правда полягає в тому, що освіта, яку отримують у бізнес-школах, є занадто теоретичною для того, щоб приносити реальну цінність для бізнесу.
За матеріалами "What Executives Really Think of MBAs", BNET Today.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|