Культ розносника (dabbawala)
Гуру бізнес-шкіл намагаються використати досвід, отриманий з найбільш неочікуваних джерел.
Будучи войовничим королем імперії Maratha, яка виникла у 17-му столітті на заході Індії, Шівай Бхосле (Shivaji Bhosle), назавжди ввійшов в історію як тактичний геній та шляхетний лідер. Прямі нащадки його касти також заслужили хорошу організаторську репутацію. Використовуючи детально продуману систему кольорових контейнерів, щоб доставити більше 170 тис. порцій їжі у різні куточки держави, вони використовували 5000-ну армію розносників (в Індії їх називали dabbawala). Ці розносники цінувалися за швидкість та точність доставки. Чутки про їхню легендарну ефективність та бездоганну логістику сьогодні тривожать розуми консультантів із менеджменту. Вражені роботою розносників, яка нічим не поступається сучасному управлінню за підходом "шість сигма" (1 помилка на 6 млн. випадків), сучасні гуру з менеджменту намагаються розкрити секрети dabbawala.
Достеменно відомо, що система індійських розносників базувалася навколо сильної командної роботи та дуже жорсткого управління часом. Щоранку, рівно о дев'ятій годині, домашні страви пакувались у спеціальні контейнери та доставлялись на залізничну станцію. Потім їх відправляли на розвантажувальну станцію. Там коробки розміщувались відповідно до кольорів таким чином, щоб однакові контейнери потрапили до одного вагону. Таким чином у 99,9999% випадків їжа потрапляла за правильною адресою.
Гарвардська бізнес-школа запропонувала кейс про індійських розносників, пояснюючи, яким чином можна досягнути максимальної ефективності, покладаючись лише на людський фактор і відкинувши технології.
Компанії, як індійські, так і з інших країн, здивовані результатами кейсу. Tata, Coca-Cola та Daimler використовують приклад індійських розносників для того, щоб пояснити нову модель своїм менеджерам. Розносники, які отримують надзвичайно низьку платню, вважаються ідеальним прикладом для наслідування, який демонструє висхідний (знизу-вгору) підхід до суспільного підприємництва.
Що ж, схоже кур'єрові більше не потрібно думати про зміну роботи для того, щоб його помітили!
За матеріалами "The cult of the dabbawala", Economist.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|