БІЗНЕС-ОСВІТА | Зміни 2 березня 2012 р.

Зустріч деканів бізнес-шкіл. Світ розділився

Автор: Олександр Саврук, декан kmbs
Джерело: «Київстар Бізнес» Дайджест

Олександр Саврук
Олександр Саврук
Зустріч деканів бізнес-шкіл підтвердила трансформацію у своєму кластері, що, зрештою, відбулась якщо не паралельно, то навздогін зміні розподілу економічної сили на планеті. Яскраве зростання бізнесу у країнах, які ще не так давно називали «країнами, що розвиваються» (частина їх «запакувалась» у відому абревіатуру БРІК — Бразилія, Росія, Індія, Китай), змінило і світовий ландшафт бізнес-освіти.

Окрема панельна сесія, присвячена виступам деканів з БРІКу (цього разу без представників Росії) на зустрічі 320 деканів бізнес-шкіл з 50 країн світу, що входять до відкритої системи Європейської фундації розвитку менеджменту (EFMD), відрізнялась енергетикою, характерною для динаміки сьогоднішнього розвитку кожної з країн. Треба відзначити, що акредитація EFMD є однією з двох на вибір акредитацій для подання до рейтингу Financial Times.

Особливо це відчувалося на фоні розміреного життя Нотінгему — університетське містечко Nottingham Business School (Nottingham Trent University, Велика Британія) наче уособлювало традиційно глибокі естетичні, але спокійні, традиційні, ритми західної освіти (хоча й у бізнесовому напрямку).

Риторика традиційних «західних» шкіл — академічність, пошук шляхів взаємодії з бізнесом («бізнес має нам допомагати»), проблеми академічних досліджень у навчальному середовищі, публікації, навчальні процеси прозоро натякали на те, що стадії життєвого циклу цих інституцій вже позбавлені енергетики росту, пошуку, гнучкості, навіть при відповідному активному використанні певної «інноваційної» термінології. Абсолютна більшість цих шкіл працює, в основному, в секторі pre-experienced MBA (для університетської молоді) — з усіма наслідками відповідного позиціонування та вибудови своєї ідентичності.

Натомість — чіткий меседж від колег з БРІКу: «Ми змінились, ми маємо свою філософію, цінності, логіку підприємництва. Ми не будемо більше постачальниками ні студентів, ні викладачів для інших, «традиційних» бізнес-шкіл. Ми успішні не тільки в країні, але й для світу». Рефрен — ми представники зростаючих економік, ми працюємо по-новому, мислимо відповідально, взаємодіємо з урядами та новим бізнесом.

Бразилія — країна реальної демократії, і восьма за обсягом номінального ВВП економіка у світі та сьома за показником ВВП, розрахованим за паритетом купівельної спроможності. Кількість бразилійців, які живуть в бідності, за останні два роки скоротилася на 40%. За цей період 32 млн. населення піднялися до рівня середнього класу. Країна інвестує у розвиток університетів, і очевидно, що це є інвестиції у сам розвиток країни. Шість бразильських бізнес-шкіл мають визнані міжнародні акредитації. Економічні реформи в Бразилії принесли країні міжнародне визнання, відбувся цікавий розвиток бізнесу, відповідно, країна стала надзвичайно цікавою як кейс з точки зору комплексної трансформації бізнес-середовища. Нам це теж цікаво — власне тому kmbs розробляє серію міжнародних навчальних турів у Бразилію до однієї з бізнес-шкіл — лідера в executive education (це є складовою навчання на програмі Presidents' MBA).

Не можна оминути увагою й Індію, яка посідає друге місце у світі за кількістю населення (1 млрд. і 200 млн). 40% населення країни молодше 18 років (!). Результати деяких досліджень свідчать, що обдарованих дітей в Індії значно більше, ніж усіх дітей в США. Вже сьогодні багато американських бізнес-шкіл та університетів очолюють вихідці із Індії. Тому питання освіти для країни — на першому місці. Стратегічна перевага Індії у тому, що в країні багато англомовних спеціалістів-професіоналів. Це означає, що вони стають не просто громадянами світу, але й можуть бути реально конкурентноздатними на світовій арені.

Про Китай вже згадувати в цьому контексті не має потреби. Дуже природно чути (відчуття щирості) від декана китайської бізнес-школи про Конфуціанську антропо-космічність у ціннісній ідеї навчальних продуктів, про усвідомлення необхідності підготовки й розвитку еліти для державного управління, експерименти у створенні програм для СЕО.

Світ стає диверсифікованим і мультипарадигмальним. Бізнес-школи в країнах, що розвиваються, є вагомими гравцями у розвитку самих країн, чого немає, за великим рахунком, у розвинених країнах. Ринок бізнес-освіти управлінців у бізнесі дуже дефрагментований. Тренд очевидний — нові позиції на світовій арені здобувають локальні бізнес-школи в успішних країнах, а не традиційні відомі бренди. Часи невпинно змінюються.

Щастя створення цінності для бізнесу та країни, формування нових смислів «чому?», а не тільки «як?», опора на ідентичність, що ґрунтується на своїй культурі, та спроможність вибору кращого від інших цивілізаційних досягнень тільки підтверджують нашу логіку розвитку бізнес-освіти як представників країни, що так само шукає власні шляхи.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)