Netflix знань — для чого він компаніям та людям
Джерело: Blog Imena.UA
У виданні TechCrunch стверджують, що кожного дня в онлайн-просторі з’являється 4,6 млрд. одиниць контенту, які, здавалося би, мають повністю задовольняти потребу в нових знаннях. Однак, створення та поширення інформації — це зовсім не те саме, що споживання, а щоб відомості потрапили до кінцевого споживача недостатньо просто розмістити їх у відкритому доступі. Ми вже й так тонемо в океані інформації, все ж постійно прагнемо нових знань про те, як стати продуктивнішими, інноваційнішими, як ефективно співпрацювати одне з одним.
Розважальні сервіси дають підказку освітнім
Щоб знайти корисні та надійні дані потрібно довго копирсатися в Мережі, шукати експертів з конкретних питань, потім розшукати справжніх фахівців серед них (це ті, хто мало пишуть онлайн, а більше працюють), проглядати погано структуровані документи… Все це малоефективно. Повинно бути більш зручне елегантне рішення, щоб допомогти користувачам знаходити те, що їм потрібно для навчання та роботи. Ця програма буде запам’ятовувати, що цікавить користувача та самонавчатися щоб рекомендувати релевантні документи. Тоді ми нарешті отримаємо інтерактивний корисний освітній досвід.
До появи Netflix, Spotify, Reddit та інших контент-додатків ми самостійно шукали цікаві для себе матеріали просто в інтернеті. Однак, медіаіндустрія, що заробляє на захопленнях аудиторії зробила так, що актуальний контент сам нас розшукує на десктопних та мобільних пристроях. Модель розважальних сервісів є хорошим прикладом для наслідування тими, хто розробляє навчальні програми та різноманітні освітні додатки.
Спеціальна платформа для продуктів навчання й розвитку стане найкращим рішенням, завдяки якому освітні інструменти стануть доступнішими, актуальнішими. Користувач розширюватиме коло своїх знань та поширюватиме навчальні матеріали так само легко і просто, як сьогодні робить це із фільмами чи музичними треками. Якщо ви — зареєстрований користувач Netflix, алгоритми цієї платформи не дозволять вам проґавити новий сезон улюбленого серіалу чи прем’єру, що вас зацікавить. Аналогічний принцип постачання контенту повинен застосовуватися і для наукових матеріалів.
Успіх залежить від культури навчання
Хороша новина полягає у тому, що прогресивні компанії вже працюють в потрібному напрямку. Технології штучного інтелекту та машинного навчання застосовують щоб збирати, направляти й персоналізувати навчальний контент і освітній процес в цілому. Як казав Джек Велч (Jack Welch), колишній генеральний директор компанії General Electric, можливість організації навчатися та швидко перетворювати вивчене в конкретні дії є найвищою конкурентною перевагою. Його правоту підтверджують дослідження від Інституту корпоративної продуктивності (I4CP): у високопродуктивних компаніях співробітники в 4 рази частіше діляться новими знаннями з колегами.
Критично важливо, щоб співробітники в компанії формували культуру навчання — таку, в якій нові знання доступні, їх можна здобувати та вільно обмінюватися з іншими. За таких умов виграє не тільки бізнес, але й кожен окремий професіонал. Адже обмін знаннями та ідеями сприяє пошуку нових рішень, впровадженню інновацій. Для поширення таких процесів доведеться подолати ряд перешкод:
- внутрішні: всередині компанії найбільш концентровані знання мають професіонали окремих напрямків. Корисно, якщо про таких досвідчених кадрів знатимуть інші колеги, а також слід створити умови для зручної кооперації між ними. Потрібна система оперативного та зручного повідомлення про останні новини галузі. Канал зв’язку буде використовуватися для поглиблення спеціалізованих знань персоналу компанії в цілому;
- зовнішні: нас оточує завелика кількість інформації, в якій важко швидко знайти авторитетні та важливі дані. Тому потрібні нові можливості для роботи з масивом зовнішнього контенту, що допоможуть роботодавцям шукати навчальну інформацію для штату.
Рішення, яке допоможе компаніям вирішити обидва типи задач повинно не тільки збирати й поширювати освітній контент, але і давати змогу швидко створювати власний. Саме так вдасться побудувати ефективну освітню культуру в бізнесі.
Як працюватиме Netflix для знань
Нові платформи з технологією штучного інтелекту будуть поставляти працівникам знання в потрібний час та потрібне місце. В ідеалі, рішення для навчання та розвитку буде наступним чином виконувати поставлену задачу:
- збір даних: програма підтягуватиме в єдину базу інформацію з усіх релевантних джерел — від внутрішньої сітки компанії до зовнішніх перевірених ресурсів;
- відбір даних: машинне навчання допоможе програмі вчасно поставляти необхідні відомості тому співробітнику, який зіткнувся з відповідним питанням саме зараз;
- персоналізація: штучний інтелект вивчає всю активність не просто так, а щоб підбирати актуальні саме в вашій роботі матеріали. При цьому враховуватимуться найрізноманітніші дані;
- створення контенту: малий та середній бізнес часто володіє професійними знаннями, якими слід ділитися з галуззю. Ідеальна платформа для пошуку та обміну знаннями дозволить легко створювати власні бібліотеки, які будуть доступні за релевантними рекомендаціями іншим користувачам.
Сьогоднішні умови праці вимагають від співробітників постійно опановувати нові навички та розвиватися. Тож створення інструменту, що зробить знання доступними, надійними і корисними для кожного окремого спеціаліста є задачею глобального гуманітарного значення. Навіть в межах однієї компанії слід демократизувати обмін знаннями настільки, щоб не залишилося закритих даних. Штучний інтелект та машинне навчання не обов’язково повинні відбирати зайнятість у людей — вони допоможуть опанувати нові галузі та відкриють людям ширші робочі горизонти.
За матеріалами "In the knowledge economy, we need a Netflix of education", TechCrunch.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|