БІЗНЕС-ОСВІТА | Edtech 11 жовтня 2023 р.

Трансформація освіти за допомогою генеративного штучного інтелекту

Сьогодні навчальні інституції поховані під зростаючою вагою конфіденційності даних та етичним «мінним полем», яке несе з собою генеративний штучний інтелект (GenAI).

Зосередженість на потенційних недоліках змушує навчальні установи шукати трансформаційні інструменти, які допоможуть подолати цей розрив. Генеративний ШІ — це новий потенційний інструмент у сучасному академічному арсеналі: від розвитку креативності до вирішення складних проблем. GenAI стає новою трансформаційною силою в різних галузях. Він захоплює уяву інноваторів, починаючи від створення реалістичних зображень і закінчуючи генеруванням результатів, подібних до людських.

Генеративний ШІ вплине на роль освітян у багатьох аспектах — від стимулювання персоналізованого навчання до створення адаптивного оцінювання та освітнього контенту для загального розвитку. Автоматизуючи деякі завдання, GenAI дає можливість викладачам звільнити свій час і зосередитися на більш складних речах. Він також підвищує ефективність роботи викладачів, надаючи їм своєчасний зворотний зв’язок і створюючи інтерактивні навчальні процеси, засновані на творчості та інноваціях. У майбутньому GenAI відіграватиме ключову роль у профорієнтації, докорінно змінюючи досвід профорієнтації студентів.

Трансформація освіти за допомогою генеративного штучного інтелекту

Вплив генеративного ШІ на Edtech

Системи генеративного штучного інтелекту генерують новий контент, наприклад, текст, зображення або відео. Ця технологія пропонує величезний потенціал для створення персоналізованих навчальних матеріалів, генерування симульованих середовищ для занурення в навчальний процес і розробки інтерактивного освітнього контенту. Однак використання генеративного ШІ в освіті викликає етичні занепокоєння щодо автентичності, а також точності згенерованої сфери. Цей механізм допомагає забезпечити достовірність і надійність навчальних матеріалів, створених за допомогою GenAI.

Оскільки все більше інструментів на основі генеративного ШІ виходять на академічну сцену, вони створюють нові можливості для освітньої галузі, покращуючи міждисциплінарне навчання, яке розмиває дисциплінарні кордони і сприяє спільному створенню нових знань. Він породжує наступне покоління фахівців, які вирішують складні проблеми, допомагаючи новим викладачам і висвітлюючи переваги використання технологій.

Інструменти GenAI допомагають вирішувати складні проблеми, тим самим революційно змінюючи ландшафт. Давайте дізнаємося, як саме.

Надання доступу до обширних знань

Інструменти генеративного ШІ надають студентам доступ в режимі реального часу до баз даних знань із численних академічних дисциплін. Ці інструменти синтезують інформацію з різних галузей, перетворюючи складні ідеї на доступні компоненти. Інструменти GenAI, такі як ChatGPT, слугують міждисциплінарними бібліотеками для студентів, пропонуючи їм інформацію на теми, що їх цікавлять. Вони можуть легко орієнтуватися в цій складній тематиці завдяки ШІ, який узагальнює і відповідає на їхні запитання в режимі реального часу.

Виховання почуття творчості

Здатність, наприклад, чатбота Claude стимулювати творчість змінює правила гри. Під час мозкових штурмів вона виступає в ролі спільної музи, що спонукає студентів досліджувати безліч точок зору і знаходити рішення, які виходять за рамки дисциплінарних кордонів. Це створює атмосферу відкритості, спонукаючи студентів мислити нестандартно і кидати виклик статус-кво. Наприклад, уявіть собі команду студентів архітектури та комп’ютерних наук, які досліджують проєкти «розумних» міст. Claude може запропонувати їм дослідити теорії урбаністичної психології. Надихнувшись, вони розробляють концепцію плану міста, який адаптується в реальному часі до людської поведінки.

Покращення комунікації

У сфері міждисциплінарної роботи ефективна комунікація відповідає за вирішальні ситуації. Саме тут GenAI виступає в ролі коуча з комунікації, допомагаючи студентам вміло формулювати свої ідеї та сприяючи глибшому розумінню. Уявляючи собі теми, студенти можуть співпрацювати і створювати проєкти спеціальних результатів. Інструменти генеративного штучного інтелекту, такі як Bing, ще більше допомагають подолати термінологічний розрив. Ці платформи допомагають студентам і навчальним закладам працювати в єдності та робити значущий внесок у навчальний процес, долаючи мовні бар’єри.

Розвиток критичного мислення

Інструменти генеративного ШІ разом із вдосконаленими плагінами для аналізу даних дають змогу студентам, а також освітнім установам отримувати нові знання про дані за допомогою аналітики. Це допомагає вивчати складні проблеми і встановлювати міждисциплінарні зв’язки, а також спонукає студентів визначати і ставити нові питання, тим самим розширюючи їхнє розуміння проблем і розвиваючи критичне мислення. Студенти, які опановують історію, штучний інтелект чи інші теми, можуть знайти результати залежно від різних змінних. GenAI може також допомогти у виявленні пропущених кореляцій, наприклад, зв’язків між економічними системами та контекстами історичних даних. Знання, отримані за допомогою алгоритмів машинного навчання, можуть допомогти студентам у їхніх дослідженнях, спрямувавши їх у абсолютно новому напрямку.

Підвищення ефективності навчання

Ера генеративного штучного інтелекту відкриває перед навчальними закладами епоху значних досягнень і можливостей. GenAI має величезний потенціал для підвищення ефективності навчання, пропонуючи студентам індивідуальну освітню підтримку та автоматизуючи основні завдання. Застосовуючи проактивний підхід, навчальні інституції розробляють і впроваджують комплексні рекомендації для захисту інтересів своїх вихованців. Однак дедалі ширше застосування генеративного ШІ, чатботів і аналітики проливає світло на етичні наслідки, проблеми володіння мовою і питання конфіденційності, пов’язані з використанням ШІ. Завдяки дослідженням і програмам професійного розвитку вони культивують почуття довіри, сприяють співпраці та орієнтуються в мінливому ландшафті, щоб створити трансформаційне освітнє середовище, яке відповідатиме етичним стандартам.

Заключні думки

Зростаюча популярність штучного інтелекту та його «генеративних родичів» на авансцені також призвела до зростання занепокоєння громадськості щодо ролі ШІ в повсякденних операціях. Щоб зрозуміти і використати весь потенціал цих інструментів, навчальні установи мають докорінно змінити підхід до викладання. А оскільки освітній ландшафт продовжує розвиватися, для освітян стає все більш важливим використовувати можливості, які пропонує GenAI.

Епоха генеративного ШІ, що зароджується, відкриває перед освітньою галуззю як можливості, так і виклики. Застосування GenAI, аналітики та персоналізованого навчального досвіду сприяє підвищенню ефективності навчання, наданню індивідуальної підтримки та автоматизації адміністративних завдань. Однак при впровадженні ШІ необхідно керуватися етичними принципами та враховувати потенційні ризики та обмеження щодо безпеки даних. Освітяни, батьки та політики повинні брати участь у процесах прийняття рішень, щоб забезпечити відповідальне та справедливе використання ШІ в освіті.

Інструменти генеративного ШІ допомагають викладачам оцінювати сильні та слабкі сторони різних підходів. Вони використовують ці інструменти для оцінки та виявлення існуючих прогалин у знаннях, і надання рекомендацій щодо подальших досліджень впливу соцмереж або недостатнього врахування аспектів кібербезпеки. Також пропонуються відповідні проблемні сфери кібербезпеки для поглиблення та розширення їхньої роботи. Однак життєво важливо використовувати цю технологію в етичний спосіб.

Вирішуючи етичні проблеми і питання конфіденційності, пов’язані зі штучним інтелектом, освітні інституції повинні впроваджувати відповідні фреймворки і сприяти створенню середовища довіри до технологій ШІ, щоб отримати максимальну користь від нього. Хоча генеративний ШІ обіцяє величезний потенціал, етичні міркування все ще залишаються першочерговими для досягнення ідеального балансу між автоматизацією, керованою GenAI, і людською участю.

За матеріалами nasscom community.

Ілюстрація: linkedin.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)