БІЗНЕС-ОСВІТА | Штучний інтелект 29 лютого 2024 р.

Як бізнес-школи можуть підготувати студентів до роботи в майбутньому, де панує штучний інтелект

Стівен Спінеллі-молодший (Stephen Spinelli Jr.), президент Babson College, стверджує, що підхід до освіти, який ґрунтується на наборі фактів, а не способі мислення, є хибним.

Штучний інтелект трансформує світ бізнесу, і знання того, як його використовувати, матиме вирішальне значення для збереження конкурентоспроможності на ринку праці. Нещодавній звіт McKinsey показав, що третина компаній вже впроваджує нові інструменти генеративного ШІ, такі як ChatGPT. Інше опитування показало, що роботодавці вважають знання штучного інтелекту навичкою номер один, яку вони хочуть бачити у майбутніх співробітниках.

Як ми можемо підготувати молодих людей до успіху — і, зрештою, до лідерства — на робочих місцях і в організаціях, де ШІ відіграє центральну роль? Як президент Babson College і підприємець протягом усього життя, я вважаю, що ми маємо розвивати майбутніх бізнес-лідерів із підприємницьким мисленням, яке дозволяє їм сприймати зміни як можливість.

Ніхто не може передбачити всі технологічні трансформації, з якими зіткнуться наші студенти протягом багаторічної кар’єри. Наше завдання — озброїти їх інструментами, які допоможуть їм орієнтуватися у відомому нам сьогоденні та впоратися з можливостями, яких ми не знаємо. Швидкість технологічних підривів сьогодні виявляє хиткість освіти, яка ґрунтується на наборі фактів, а не способі мислення.

Тому, хоча навчання молодих людей технічним навичкам використання нових ШІ-інструментів є цінним, набагато важливіше надати їм спосіб підходу до ШІ у міру його подальшого розвитку. Бізнес-школи повинні готувати майбутніх бізнес-лідерів до успіху в нашому майбутньому, керованому штучним інтелектом, зосереджуючи увагу на етиці, проникливості, «м’яких» навичках та підприємницькому мисленні.

Як бізнес-школи можуть підготувати студентів до роботи в майбутньому, де панує штучний інтелект

Етика

Бізнес-лідерам слід бути готовими до вирішення багатьох етичних питань і питань безпеки, пов’язаних зі штучним інтелектом (як і будь-якою іншою новою технологією): від дезінформації та упередженості до занепокоєння з приводу конфіденційності та інтелектуальної власності. Те, що молоді люди вправно користуються технологіями, не означає, що вони розуміють, як справлятися з їхніми наслідками. Наприклад, одне дослідження показало, що молоді люди не краще за інших розпізнають дезінформацію в інтернеті.

Нещодавнє опитування наших студентів у Babson показало, що вони шукають рекомендації щодо етичних меж використання ШІ в навчанні та майбутній кар’єрі. З цією метою ми створили лабораторію AI Ethics & Society під керівництвом викладачів, яка розробляє ресурси та найкращі практики для впровадження етики у використання ШІ. Я вважаю, що подібні рекомендації повинні бути інтегровані в кожен курс, на якому студенти вивчають ШІ — від маркетингу до лідерства.

Бізнес-школам необхідно розкрити студентам ризики, пов’язані зі штучним інтелектом, і залучити їх до спільного мозкового штурму щодо того, як на них реагувати. Бізнес-імператив підриву не звільняє нас від необхідності бути відповідальними. Етичне розгортання ШІ не лише є правильним рішенням, але й вигідним для бізнесу в довгостроковій перспективі.

«М’які» навички

Люди на кожному етапі корпоративних сходів мають знати, коли і як впроваджувати ШІ. Наприклад, інструменти генеративного ШІ, такі як ChatGPT, погано справляються з дослідницькими завданнями через свою схильність «галюцинувати» інформацію, якої не існує. В одному з нещодавніх досліджень ChatGPT давав неправильні відповіді про ліки та їхні побічні ефекти приблизно у 87% випадків.

Подібні дослідження повинні навчити бізнес-лідерів не ставитися до нових яскравих технологій, як до молотка в пошуках цвяха. Нам потрібно бути розбірливими у використанні ШІ і розуміти, що те, чи є ШІ правильним інструментом для вирішення проблеми, часто залежить від того, як ми його впроваджуємо. Наприклад, ШІ-боти для обслуговування клієнтів можуть допомогти бізнесу заощадити гроші, але вони підходять не для кожної ситуації. Зберігаючи частину людських агентів як резервний варіант для складних випадків, компанії можуть максимізувати ефективність, зберігаючи при цьому задоволеність клієнтів.

Нам також слід подвоїти зусилля з розвитку ключових «м’яких» навичок, на яких бізнес-школи вже давно акцентують увагу своїм студентам. Нещодавнє опитування 692 бізнес-практиків засвідчило: майже 80% вважають, що доброчесність та міжособистісні навички стануть ще важливішими в епоху штучного інтелекту. У міру того, як ШІ поширюється і стає все менш зрозуміло, чи було щось створено машиною або людиною, комунікація та довіра ставатимуть все більш цінними для клієнтів і колег.

Підприємницьке мислення

Бізнес-лідерам необхідно застосовувати підприємницький підхід при адаптації до неминучого прогресу в галузі ШІ та інших технологій. Підприємницьке мислення дозволяє нам виявляти можливості та експериментувати зі способами їх використання, розглядаючи зміни як шанс створити цінність, а не як проблему, з якою потрібно впоратися.

Цей підхід був неоціненним у моїй власній кар’єрі. Коли нові рекомендації, що зменшували частоту заміни моторної оливи, загрожували основному продукту компанії Jiffy Lube, яку я заснував, ми сприйняли це як можливість розширити сферу автомобільних послуг.

Я бачив студентів-підприємців, які використовують ШІ для створення 3D-дизайнів продуктів на основі підказок, додавання голосу за кадром і тексту до контенту в соцмережах, координації зустрічей у сфері охорони здоров’я та велнесу і багато іншого. Ці приклади творчого використання показують, що коли ми даємо нашим студентам інструменти для вдумливого експериментування, вони відкривають для себе несподівані способи застосування нових технологій.

Зрештою, те, як бізнес-школи самі реагують на штучний інтелект, стане для студентів прикладом того, як справлятися зі змінами. Я б сказав, що якщо ми спробуємо заборонити або ігнорувати ШІ, наші студенти вважатимуть, що вони можуть сховати голову в пісок перед обличчям підриву. Але якщо ми покажемо їм, що ШІ — це можливість, якщо ми будемо схилятися до змін і заохочувати експерименти, то ми дамо їм один із найцінніших уроків про те, як орієнтуватися в їхньому майбутньому.

За матеріалами Fast Company.

Ілюстрація: istockphoto.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)