БІЗНЕС-ОСВІТА | Education Trends 19 серпня 2024 р.

Найбільш значущі освітні тренди наступних 10 років

Технології змінюють світ на такий, де постійне навчання, підвищення кваліфікації та перекваліфікація є необхідністю — і освіта трансформується, щоб задовольнити цю потребу. Штучний інтелект (ШІ), онлайн-навчання і такі проривні технології, як віртуальна і доповнена реальність (AR/VR) вже відіграють все більш важливу роль. Всі вони стануть більш інтегрованими в наш спосіб навчання та пізнання протягом наступного десятиліття.

Бернард Марр (Bernard Marr), футуролог, консультант зі стратегії та технологій, поділився своїм баченням домінуючих трендів в освіті та освітніх технологіях (EdTech) до 2035 року. І хоча це може здатися далекою перспективою, розуміння їх зараз допоможе нам підготуватися до майбутнього, яке завдяки технологіям буде виглядати зовсім інакше, ніж сьогодні.

Найбільш значущі освітні тренди наступних 10 років

Імерсивні віртуальні навчальні середовища

До 2035 року різниця між фізичним і цифровим світом буде дедалі більше розмиватися, і це особливо стосуватиметься сфери освіти. Хоча я впевнений, що багато дітей і підлітків все ще відвідуватимуть звичайні школи, для тих, хто не матиме такої можливості, а також для дорослих і тих, хто навчається впродовж усього життя, будуть створені альтернативи.

Технології VR і AR стануть набагато доступнішими, ніж сьогодні, завдяки легким і недорогим пристроям, які дозволять будь-кому легко взаємодіяти з викладачами та однокурсниками так, ніби вони перебувають в одній кімнаті. Віртуальні класи та кампуси з високим рівнем занурення означатимуть, що ми зможемо брати участь у складних симуляціях, долучатися до складних наукових експериментів або досліджувати стародавні цивілізації з перших рук.

Розвиток технологій, які існують сьогодні, демократизує доступ до освіти для тих, кому не пощастило жити в регіонах із хорошими школами та коледжами. Однак перед освітянами постане завдання збалансувати це з такими проблемами, як посилення соціальної ізоляції та вплив тривалого перебування перед екраном на формування розуму, що розвивається.

Адаптивне навчання на основі штучного інтелекту

Штучний інтелект змінить освіту (і все інше) у багатьох аспектах, але протягом наступних десяти років одним із найбільш значущих наслідків стане розвиток персоналізованого навчання. Оскільки кількість учнів як у традиційних класах (особливо в країнах, що розвиваються), так і в онлайн-середовищі зростає, вчителі матимуть доступ до інструментів, які точно оцінюють здібності та розрізняють стилі навчання, щоб створювати гіперперсоналізовані навчальні програми, пристосовані до індивідуальних потреб кожного учня.

Сьогоднішні платформи для навчання зі штучним інтелектом перетворяться на гнучких ШІ-наставників, здатних розуміти психологічні стани і поведінкові моделі, щоб визначити найкращі стратегії викладання і навіть забезпечити емоційну підтримку і заохочення. Студенти матимуть доступ до інсайтів, отриманих на основі біометричних даних, які допоможуть їм розпізнавати найкращий час для навчання і коли їм слід відпочивати. Адаптивна гейміфікація спонукатиме учнів до самовдосконалення, динамічно залучаючи і оцінюючи їх протягом усього навчального процесу, можливо, поклавши край стресовій рутині зубріння перед іспитами в кінці семестру.

Персоналізація на цьому рівні може допомогти нам краще вчитися і досягати кращих академічних результатів. Однак, виникнуть також великі проблеми з конфіденційністю і питаннями щодо ролі вчителів-людей, оскільки їхня роль переходить від постачальників інформації до фасилітаторів навчання. Упереджені дані можуть призвести до неточного оцінювання учнів, тому необхідно подбати про те, щоб не забувати про важливість людського контролю і наставництва.

Нейротехнології і прискорене навчання — злом людського мозку для кращого навчання

А ось тут все стає зовсім вже науково-фантастичним. Так, сьогодні розробляються інтерфейси «мозок-комп’ютер» (BCI) — найвідомішим прикладом є експерименти Ілона Маска з Neuralink. Не хвилюйтеся, нам, ймовірно, не доведеться імплантувати чіпи в голову, щоб скористатися перевагами, оскільки неінвазивні форми BCI також вже деякий час перебувають у розробці.

Перші випадки використання в освіті, ймовірно, будуть пов’язані з наданням допомоги студентам з обмеженими можливостями, що дозволить їм керувати пристроями силою думки. Це покращить їхню здатність спілкуватися і брати участь у навчальній діяльності.

Протягом десяти років їх також можна буде використовувати для кращого розуміння процесів навчання мозку, що потенційно прискорить нашу здатність поглинати, зберігати і пригадувати інформацію. Відстежуючи електричний зворотний зв’язок, який генерує мозок, дослідники сподіваються, що можна буде оптимізувати нашу здатність засвоювати інформацію і навіть розвивати такі навички, як гра на музичному інструменті.

Чи справді це стане мейнстрімом за десять років? Ну, багато що залежить від результатів досліджень, які проводяться сьогодні. І що не менш важливо, це буде залежати від того, як суспільство зможе відповісти на питання, пов’язані з етичними та безпековими наслідками розвитку технологій, які можуть буквально читати наші думки!

Навчання протягом усього життя

Поняття «робота на все життя» могло здаватися нормальним для покоління наших батьків, але сьогодні воно застаріло. Студенти, які закінчать навчання через десять років, не матимуть жодних ілюзій щодо того, що вони володіють навичками та знаннями, які знадобляться їм для кар’єри впродовж усього життя. Прискорення темпів цифрової трансформації призведе до того, що тим, хто прагне успішної кар’єри, доведеться адаптуватися до нових моделей постійної, безперервної освіти. Освітні системи будуть адаптуватися, щоб підтримати це, пропонуючи більше курсів, які включатимуть навчання на робочому місці та можливості для підвищення кваліфікації.

Для таких великих компаній, як Amazon, вже стає нормою пропонувати програми стажування з отриманням диплому про вищу освіту, і це стане більш поширеним явищем, оскільки роботодавці прагнуть розвивати робочу силу, оснащену необхідними навичками. Можливості включатимуть онлайн-навчання, модульне навчання і тип віртуального навчання із зануренням, про який йшлося в інших частинах цієї статті. Мікронавчання і нанонавчання надаватимуть знання невеликими порціями, які можна буде розгортати «точно вчасно», щоб задовольнити мінливі потреби галузей і професій. Щоб задовольнити ці потреби, постачальники освітніх послуг пропонуватимуть послуги за підпискою, що дозволить нам занурюватися в навчання і виходити з нього відповідно до наших особистих потреб. Хоча потреба в STEM-освіті існуватиме завжди, оскільки комп’ютери стають все більш вправними у виконанні технічних завдань, все більше уваги в навчанні буде приділятися «м’яким» навичкам, орієнтованим на людину, що підвищить наші шанси залишатися актуальними в епоху штучного інтелекту та автоматизації.

Ілюстрація: theeducationview.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)