БІЗНЕС-ОСВІТА | Нетворкінг 2 лютого 2016 р.

Як правильно використовувати МВА-нетворкінг

Джерело: Освіта.UA

Правильне використання МВА-нетворкінгу відкриває доступ до широких можливостей.

Як правильно використовувати МВА-нетворкінг
Ілюстрація: Shutterstock
Випускники бізнес-шкіл називають нетворкінг однією з найбільш важливих причин вступу на програму MBA. Нетворкінг є ключем до успішної кар'єри, але щоб побудувати взаємовигідні відносини й отримати користь від численних можливостей, використовувати його потрібно правильно.

Нетворкінг дає нам зв'язки знайомих наших знайомих в організованому порядку для певної мети. Метою можуть бути дружба, продаж певних продуктів, побудова ділових відносин, пошук роботи або одержання чи розповсюдження інформації та знань.

Ключ до нетворкінгу — взаємовигідні відносини між двома чи кількома людьми, коли всі його учасники завдяки такого роду взаєминам виграють більшою мірою, ніж якби вони не мали таких зв'язків. Мережа слухачів МВА включає в себе не лише одногрупників, але й інших студентів бізнес-школи, викладачів і випускників.

Нетворкінг допомагає 60% випускників знайти роботу

Для слухачів МВА і випускників нетворкінг є важливим інструментом пошуку роботи. Опитування показують, що від 50 до 60% слухачів МВА знайшли роботу завдяки нетворкінгу.

Нетворкінг також може допомогти слухачам МВА у сфері досліджень ринку праці та прийняття рішень. Опитування Financial Times, проведене серед більш ніж 9 000 учасників кращих програм МВА показало, що нетворкінг був третьою найбільш важливою причиною для отримання ступеня МВА після збільшення заробітку й самої бізнес-освіти, випереджаючи такі причини, як перспективи просування та зміна місця роботи. Крім того, 95% респондентів, які оцінювали можливості нетворкінгу, заявили, що він дійсно працює.

Коли починати нетворкінг?

Для слухачів МВА важливо починати створення зв'язків на початку курсу МВА, а іноді навіть раніше. Стурбовані питанням, яку програму МВА вибрати? Звернення до випускників може дати вам гарне уявлення про внутрішню культуру школи та реальний досвід, який дає програма. Найбільш важливий аспект нетворкінгу одногрупників — це те, що ви дізнаєтеся з досвіду інших. Крім того, зв'язки, які ви створите у вашому класі МВА, можуть виявитися безцінними: адже ці люди працюють або працюватимуть у власному бізнесі чи на високих посадах у великих компаніях. Пошук зв'язків для працевлаштування здійснюється на більш пізній стадії, коли можна використовувати контакти випускників, щоб отримати уявлення про індустрію, в якій ви хочете продовжити кар'єру й підготуватися до інтерв'ю з роботодавцями.

Нетворкінг випускників

Як правило, престижні бізнес-школи виділяють спеціальну службу для підтримки відносин зі своїми випускниками, які працюють у широкому діапазоні галузей по всьому світу. З випускниками можна зв'язатися електронною поштою або по телефону. Багато хто з них погоджується допомогти своєю консультацією не лише дистанційно, але й при особистій зустрічі зі студентом, який хоче піти їхнім шляхом. Інша можливість — Work shadowing. Це присутність на робочому місці випускника та спостереження, як і чим він займається протягом свого робочого дня. Work shadowing є кращим способом отримати глибоке розуміння майбутньої роботи, але лише деякі випускники мають можливість його запропонувати.

Деякі випускники також готові допомогти студентам, які влаштовуються на роботу в ту ж саму компанію, готуючи їх до співбесіди та надаючи їм цінні знання історії та особливостей компанії.

Як створювати контакти

Перший крок у напрямку створення контакту, як правило, здійснюється електронною поштою. Люди дуже зайняті, і тому вам буде непросто привернути увагу когось, хто вас не знає. Тому важливо ефективно використовувати спільні точки дотику, щоб підвищити шанс, що ваш електронний лист прочитають. Якщо ви пишете по чиїйсь рекомендації, ви повинні згадати цю людину й відправити їй копію цього електронного листа.

«Одна з наших випускниць, яка постійно отримує листи від студентів або інших випускників, зізналася, що ставиться до листів більш серйозно, якщо вони від людей, які посилаються на двох спільних знайомих у своїй електронній пошті, таких як, наприклад, персональна рекомендація й спільна група», — говорить Керолін Брегман (Carolyn Bregman), директор Emory Alumni Association.

Сам електронний лист повинен бути коротким і зрозумілим. Він має включати короткий опис відправника, його бекграунду, а також пояснення, чому ви звертаєтеся до одержувача й чого від нього чекаєте. «Ясно викладіть ваші власні кар'єрні цілі, а також цілі й результати самого контакту; роз'ясніть, чому ви звертаєтеся саме до цього адресату серед усіх інших людей по пораду й інформацію», — говорить Брегман.

У кінці електронного листа ви повинні вказати свою контактну інформацію, подякувати читачеві за його час і увагу.

Коли ви створюєте контакт за допомогою електронної пошти, то не повинні просити про роботу; не прикріплюйте своє резюме до вашого першого листа. Ви можете описати свою відповідну підготовку лаконічно й використовувати подальшу особисту зустріч, щоб передати своє резюме.

Якщо ви хочете зробити контакт більш особистим, то можете слідом за електронним листом зателефонувати адресату. Якщо ви маєте намір це зробити, то повинні написати в електронному листі, що хотіли б зв'язатися з адресатом по телефону в певний час, і дійсно виконати те, що написали. Телефонна розмова повинна бути короткою й зрозумілою, із зазначенням ваших конкретних цілей і делікатною спробою отримати якомога більше інформації про вашу цільову галузь.

Наступним кроком створення контакту є організація інформаційного інтерв'ю в потрібному місці і в зручний для адресата час, щоб він міг скласти більш глибоке розуміння вашої цільової галузі, а ви — отримати його пораду чи пропозиції. Перед зустріччю з випускником ви повинні зробити деякі попередні дослідження по Інтернету або з інформаційних буклетів, щоб не витрачати час, ставлячи зайві запитання. Ви можете підготувати список відповідних запитань про компанію й роботу для того, щоб з'ясувати, які навички вам необхідні, щоб вас прийняли. Краща тривалість зустрічі — 15-20 хвилин, і ви не повинні просити про роботу, а лише про інформацію. Було б ввічливо згодом надіслати лист співрозмовнику з вдячністю за його час і увагу.

Рекрутингові заходи

Бізнес-школи, як правило, організовують або проводять велику кількість рекрутингових заходів, які включають інформаційні та соціальні події, такі як обіди, фуршети, кава-чати, тематичні конкурси, змагання на кращий кейс і корпоративні презентації. Вони можуть бути відкритими для всіх студентів або за запрошенням. Студенти не зобов'язані відвідувати всі такі заходи, так що ви повинні зробити стратегічний вибір, яку саме подію відвідати для того, щоб зустрітися з людьми, з якими ви хочете розвивати нетворкінг.

Маючи на увазі конкретну мету, ви повинні підготуватися, щоб зав'язати знайомство з вибраними людьми й ненав'язливо включити в коротку бесіду тривалістю десять хвилин, необхідну інформацію про ваш бекграунд і можливості.

У плані збору інформації та встановлення контактів нетворкінг є потужним інструментом розвитку кар'єри, але він повинен бути використаний делікатно й тактовно. Ви повинні навчитися бути тактовно наполегливим, але ніколи не нав'язливим. Ключ до успіху — щирість і відкритість особистості, щоб краще пізнати людей і знайти спільні інтереси. Як говорить Том Зінгер (Thom Singer), експерт у соціальному нетворкінгу й особистому брендінгу: «Нетворкінг є ключем до успішної кар'єри. Використовуючи його неправильно, ви нікуди не потрапите. Ставши досвідченим в його використанні, ви заповните своє життя можливостями».

За матеріалами "Networking — the Key to Career Success", Access MBA.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)