МВА та «великі дані»
Твіти, пости, коментарі, історія блукань по веб-теренах, купівлі в онлайні тощо — усе це чудовий матеріал для тих, хто в силу різних причин може зацікавитися нами як особистістю. «Ласкаво просимо в епоху "великих даних"!» — пише публіцист Джаред Лак (Jared Luck), додаючи, що, як завжди, погана і добра новина йдуть разом. З одного боку, повсюдність «великих даних» позбавила нас можливості запобігти небажаним вторгненням в наш особистий простір; з іншого, — відкрила нечувані раніше бізнес-можливості. Проте компаніям все важче знаходити відповідь на споконвічне запитання «що робити?» — визначати, з чого слід розпочати, аби не захлинутися у морі даних та використовувати їх для генерування корисних для бізнесу рішень. Тому, цілком природно, що програми МВА, зорієнтовані на «великі дані», стають дедалі популярнішими.
Чому саме «великі дані»?
Сьогодні сфера «великих даних» — одна із небагатьох галузей, де попит на фахівців суттєво перевищує пропозицію. Згідно прогнозів, до 2015-го року 1,9 млн. робочих місць буде створено в IT-індустрії та ще 4 млн. поза її межами. Спеціалісти, що їх займуть, перетворюватимуть цифри та статистичні дані у практичні бізнес-ідеї. Зрозуміло, що це доволі прибуткова діяльність. Наразі середня заробітна плата для неуправлінських кадрів становить $90 000.
Також відкриті двері для тих, хто хоче стати консультантом (а це сьогодні доволі популярний фах). Компанії шукають спеціалістів, спроможних знайти відповіді на низку запитань, скажімо, з’ясувати, які маркетингові ідеї працюють, а які ні; визначити, як модифікувати бізнес-процеси для того, щоб скоротити виробничі витрати; або які характеристики щойно найнятих працівників дозволять спрогнозувати, хто з них вражатиме результативністю, а хто, навпаки, розчарує неефективністю.
Можливості для старпапів
Звісно, маючи диплом МВА, не обов’язково присвячувати себе консалтингу або працювати на когось. Стартапи, кількість яких зростає як на дріжджах, пропонують компаніям напрочуд корисні для них рішення. Data Tamer, один із новоявлених, але вже відомих гравців у царині «великих даних» (до речі, серед її засновників — інвестор Енді Палмер (Andy Palmer), власник МВА). Наприклад, ця фірма може допомогти фармацевтичній компанії інтегрувати та обробляти висновки досліджень, які кожний із її 8 тис. науковців заносить у свою електронну таблицю. Крім усього, це буде зроблено швидко та за невисоку ціну. xplenty — ще одна фірма, котра успішно освоює сферу «великих даних». Її мета — зробити платформу Hadoop (а також технологію обробки даних взагалі) доступною для використання непрофесіоналами. Тож ми бачимо, що безмежними є не лише «поклади» інформації, котрі може освоїти компанія, але й також можливості для підприємців, які прагнуть створювати цінність на плідному ґрунті індустрії «великих даних».
Де навчатися
«Великі дані» — це поняття, що охоплює різні напрями. Тому не дивно, що різні навчальні заклади по-різному називають свої програми. Так, Південний університет Нью-Гемпшира пропонує онлайн-програму МВА з кількісного аналізу. А Університет Дрекслера у рамках своєї інтернет-програми МВА дає можливість здобути диплом з бізнес-аналітики. Натомість коледж бізнесу Lindner (Університет Цинцинатті), що реалізує частково віртуальну програму МВА, дає змогу навчатися за напрямом «аналітика даних». Утім, якою б не була назва програм, усі вони обертатимуться навколо статистики, моделювання електронних таблиць та всебічного дослідження даних.
За матеріалами "The Big Data MBA", OnlineMBA.com.
|