Не кожна ситуація вимагає окремого інструментарію
Алан Вейс (Alan Weiss), доктор філософських наук, автор двадцяти п'яти книг, серед яких і бестселер "Консалтинг на мільйон доларів" (Million Dollar Consulting), переможець десятків письменницьких та консалтингових винагород, пропонує свій підхід до управлінського інструментарію та переконаний, що не кожна ситуація може бути вирішена стандартними методами.
Якщо у вас немає жодних схильностей до математики, навряд чи ви станете аналітиком, статистом чи хоча б дилером у казино. Якщо ви боїтеся води, навряд чи вам світить кар'єра пляжного рятувальника. А яке вміння необхідне вам для того, щоб стати хорошим консультантом?
Здоровий глузд!
Так, але який інструментарій для цього потрібен?
Ніхто не знає. А який інструментарій потрібен водієві, щоб той вирішив, як краще вести машину, із заплющеними очима, чи із розплющеними?
Консалтинг повністю базується на здоровому глузді. Це здатність знаходити найбільш короткий і найпростіший шлях до забезпечення потреб клієнта. Немає нічого дивного в тому, щоб запитати клієнта, навіщо він займається певними видами діяльності, якщо ці види діяльності не приносять йому жодного задоволення.
Консалтинг не має нічого спільного із діяльністю інженера, який, здійснюючи складні обчислення, здатен дати чіткі відповіді з точністю до мільйонної частини міліметра. Консалтинг — не закон, і тому вам не слід покладатися на прецедент чи симпатію судді. Але це й не образотворче мистецтво, де панує повна влада суб'єктивізму.
Гаразд, тоді яку модель можна застосувати?
Існують різноманітні моделі та матриці, які можуть працювати на ринку та впроваджуватися консалтинговими сервісами. Але здоровий глузд перевершує будь-яку з них. Наприклад, нам зовсім не потрібен глибинний аналіз, який вимагає часу та коштів, якщо здоровий глузд дає чітку відповідь на поставлене запитання.
Яким же чином можна здобути здоровий глузд?
Коли люди запитують про інструменти, по суті вони хочуть знати — де здобути, купити, запозичити чи вкрасти здоровий глузд. У свою чергу, здоровий глузд — це практичні знання. По-перше, вам необхідно володіти широкою базою знань — своєрідним інтелектуальним "паливом". Щоб забезпечити себе такими знаннями слід багато читати, подорожувати, брати участь у конференціях, спілкуватися із різноманітними людьми тощо. По-друге, весь цей набір знань повинен бути практичним, що означає вміння викликати їх із пам'яті та застосовувати у потрібних ситуаціях. Тільки в такому випадку ви володітимете здоровим глуздом та зможете стати успішним консультантом.
За матеріалами "There Isn't an Instrument for Every Tune", Management Consulting News.
Переклад з англійської: Ярослав Федорак.
|