Ідейне лідерство занадто важливе, щоб повністю віддавати його консультантам?
Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska), засновниця та керуючий директор компанії Arkimeda, директор менеджмент-консалтингової асоціації Think Tank, одна зі світових авторитетів консалтингової галузі, авторка кількох книг, серед яких Value Based Consulting, Management Consulting in Practice, Management Consultancy: What next?, розповідає про ідейне лідерство (thought leadership).
Фіона Чернявська
(Fiona Czerniawska)
|
Три чверті топ-менеджерів переконані, що ідейне лідерство — один із найбільш ефективних способів просування консалтингових компаній. Дослідження свідчать, що наявність ідейного лідерства впливає навіть на те, чи потрапить консалтингова компанія до переліку пріоритетних постачальників послуг для клієнта.
Чому ж за наявності великої кількості різноманітних маркетингових інструментів, ідейне лідерство залишається настільки важливим? Можливо, причиною цьому є той факт, що воно здатне "згладжувати" деякі очевидні слабкі сторони сучасної консалтингової моделі. Ідейне лідерство легко масштабується, наприклад, ви можете надіслати звіт тисячам клієнтів у різних куточках світу, тоді як експертна оцінка цих клієнтів могла б зайняти роки.
Ідейне лідерство також демонструє інвестиції компанії у певну сферу, та рівень її експертних навичок. Іншими словами, воно є сфокусованим, тоді як компанія пропонує більш широке охоплення.
Але якщо ідейне лідерство може справлятися із завданнями, які не під силу навіть компанії, то чи здатна компанія його продукувати? В усьому світі сьогодні ми спостерігаємо неспроможність створювати цінні матеріали у цій сфері. Автори найкращих матеріалів, які ми відносимо до сфери ідейного лідерства, намагаються встановити певну відстань між собою та своїми компаніями.
Разом зі зростанням важливості ідейного лідерства та підвищенням очікувань читачів, консультантам стає дедалі складніше створювати матеріали належної якості. Цей виклик вимагає тотального переосмислення того, яким чином компанії здійснюють цей процес. І основне питання полягає в тому, чи дійсно саме консалтингові компанії повинні продукувати подібні матеріали, чи їхнім завданням повинно стати розповсюдження ідейного лідерства. Можливо, консалтингові компанії повинні стати логістичною компанією, яка доносить ідейне лідерство, але не створює його?
До якої ж міри компанія повинна бути автором свого власного матеріалу? Чим повинна бути консалтингова компанія — автором, чи талановитим "рекрутером", який здатний залучити найкращі таланти. Відповідь на це запитання можуть дати тільки клієнти консалтингових компаній.
За матеріалами "Thought leadership: too important to be left to consultants?", Source for Consulting.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|