Різкий поворот
Алан Вейс (Alan Weiss), доктор філософських наук, автор двадцяти п'яти книг, серед яких і бестселер "Консалтинг на мільйон доларів" (Million Dollar Consulting), переможець десятків письменницьких та консалтингових винагород, розповідає як вибратися із "бистрини бізнесу" та вижити під тиском непереможних обставин.
Вибратися із річкової бистрини можливо лише попливши перпендикулярно до її напрямку. Якщо ви боротиметесь із течією — то майже напевне загинете. Навіть рятувальники неодноразово гинули, стикаючись із силою бистрини.
Проте, є спосіб, який допоможе вам врятуватися, хоч він і йде в розріз зі традиційною логікою. Потрапивши у сильну течію, вам слід розвернутися на 90% і проплисти всього декілька кроків. Таким чином ви можете знову потрапити у "спокійну воду". Вступіть у боротьбу зі стихією, і ви загинете, але відшукайте новий напрямок — і ви без зайвих зусиль уникнете небезпеки.
Клієнти також можуть потрапити до бистрини
Помітити бистрину буває дуже складно. Вона виникає несподівано, без жодних видимих причин. Її майже неможливо помітити із берега і вона зникає так само швидко, як і з'являється.
Кожен бізнес стикається зі своїми власними бистринами, у яких "тонуть" численні консультанти, які прагнуть допомогти йому вибратися із небезпеки. Клієнти наполягають, що той "пляж" просто попереду — це їхня мета і саме до нього слід прямувати. І лише найсміливіші консультанти дозволяють собі заперечити: "Ні, пливіть за мною до відкритого моря, порятунок там!"
Коли компанії намагаються перевершити відверто потужніших конкурентів — вони пливуть проти течії. Консультантам, які включаються у таку боротьбу, слід бути чесними з клієнтами: перевершити заздалегідь сильнішого суперника практично нереально. Набагато ефективніше буде відмовитися від змагання та відшукати свій власний напрямок.
Різкий поворот
"Різкий поворот" — це відмінний інструмент, який допоможе вам уникнути бистрини і так само — позбавитися жорсткої конкуренції. (Якщо ви граєте на полі конкурента, використовуєте його обладнання і дотримуєтесь його правил — ви ніколи не перевершите його). Немає нічого поганого в тому, що хтось займає лідерські позиції у певному бізнесі — ви не зобов'язані конкурувати, ви можете знайти свою нішу.
І це дійсно може бути так просто!
Honeywell кожного року потерпає поразку від IBM, тому що вони намагаються наздогнати безперечного лідера, а прірва між ними занадто велика. При цьому компанія Apple таки зуміла стати успішною, відмовившись змагатися із Dell та Microsoft на їхньому полі. Вочевидь, вона чудово розуміє принцип "бистрини".
За матеріалами "Taking a Sharp Right", Management Consulting News.
Переклад з англійської: Ярослав Федорак.
|