КОНСАЛТИНГ | Вповноваження клієнтів 7 липня 2008 р.

Коли покупець не є покупцем?

Цього разу Алан Вейс (Alan Weiss), доктор філософських наук, автор двадцяти п'яти книг, серед яких і бестселер "Консалтинг на мільйон доларів" (Million Dollar Consulting), переможець десятків письменницьких та консалтингових винагород, розповідає, чому консалтинговим компаніям слід з особливою увагою ставитися до покупців своїх послуг і двічі перевіряти, чи вповноважені вони приймати рішення.

Алан Вейс (Alan Weiss) Іноді ми настільки "боїмось" процесу продажу, що готові задовольнятись "простими" відповідями та прямувати по шляху найменшого спротиву, заплющуючи очі на очевидне — що ми спілкуємося не з тими людьми, які вповноважені приймати рішення щодо купівлі нашого продукту.

Схоже, що ми боїмося спілкуватися із більш вповноваженими людьми, оскільки попросту боїмося відмови. Консультанти часто забувають про те, що чесна відмова — це набагато краще, ніж вдавана згода від людини, яка насправді нічого в компанії не вирішує.

Зрештою — готовність детально обговорювати пропозицію та суперечка щодо певних умов — це ознаки зацікавленості. Це набагато краще, ніж мовчазна згода, яка зрештою виливається у відсутність будь-якої угоди.

Як часто консультантові доводиться чути від секретаря: "Мій керівник змінив свої пріоритети і більше не зацікавлений у взаємодії. А я просто був занадто завантажений і забув вас попередити". Можливо, варто відповісти так: "Шкода. Весь мій ранок був запланований навколо цього дзвінка. Можливо ми домовимося про зустріч із вашим керівником, щоб розглянути можливість співпраці відповідно до його нових пріоритетів? Я готовий пожертвувати ранком, але я не готовий втрачати кілька місяців, якщо ми відразу не дійдемо згоди".

На щастя, зазвичай люди, які не можуть прямо вирішувати проблеми компанії, знаходяться на найнижчому рівні. Тому, обійшовши їх, ви відразу потрапляєте на вищий ступінь взаємодії і отримуєте чесний зворотній зв'язок.

Ви можете заробити більше грошей, але ви не можете отримати "більше" часу.

Марна втрата часу — це найгірше, що може з вами статися. Адже ви завжди можете заробити більше грошей, але ніколи не зможете повернути втрачений час. Тому консультанти не мають морального права тратити час на намагання продати свої послуги тим людям, які не вповноважені здійснювати рішення щодо покупки. Їхня робота — знайти реального покупця і переконати його здійснити угоду (або переконатися самому, що ця угода недоречна).

Багато великих та малих консалтингових компаній намагаються продати свої послуги у відділ управління персоналом, тоді як "покупець", з яким їм належало б співпрацювати, ніколи не був у HR-відділі. При цьому вони (консультанти) намагаються обґрунтувати своє рішення, виправдовуючись тим, що відділ HR донесе необхідну інформацію до керівництва компанії. Але чи може хтось інший бути кращим продавцем послуг консультанта, ніж сам консультант?

Хороший консультант ніколи не боїться почути відмову з вуст справжнього покупця. Набагато більше він боїться марно потратити час на людину, яка не приймає рішень.

За матеріалами "When Is a Buyer Not a Buyer?", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Принцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєриПринцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєри
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей
Ваш надійний тилВаш надійний тил

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)