КОНСАЛТИНГ | Основні навички консультанта 23 жовтня 2008 р.

Інструменти мислення

Автор статті Тім Ван Гельдер (Tim van Gelder), науковець, консультант та засновник компанії Austhink, яка спеціалізується на програмному забезпеченні пояснює, що таке інструменти мислення та яким чином можна застосовувати їх у повсякденному житті.

Тім Ван Гельдер (Tim van Gelder) Наприкінці 1950-их років молодий інженер Дуглас Енгельбарт (Douglas Engelbart) прийняв рішення, яке мало велетенський вплив на наше життя. Енгельбарт звернув увагу, що виклики, з якими доводиться стикатися людству, такі як голод чи ядерна війна, ставлять високі вимоги перед нашими розумовими можливостями. А іноді вони бувають настільки складними, що обмеженій людській свідомості складно дати відповідь на них. Будучи максималістом, Дуглас тривалий час намагався відшукати способів для розв'язання проблеми.

Як інженер, він відчував за собою обов'язок створити щось таке, що розширить наші вроджені розумові здібності, так само, як лопата чи екскаватор розширюють здатність людин копати. Якщо говорити коротко — місією його життя став пошук інструментів, які б полегшили роботу людського мозку.

Протягом кількох наступних десятиліть він та його співробітники виробили кілька елементів персонального комп'ютера, включаючи й інновації, такі як мишка, гіперпосилання та відеоконференції. Завдяки компаніям Apple та Microsoft ці інновації стали невід'ємною частиною життя практично будь-якої сучасної організації.

Сьогодні вже майже неможливо уявити, як консультант з управління зміг би функціонувати без таблиць, графіків, різноманітного презентаційного обладнання, електронної пошти, тощо. Ці інструменти допомагають прискорити різноманітні види діяльності, а отже — за той самий проміжок часу ми встигаємо зробити більше. Використовуючи сучасні електронні таблиці, консультант здатен провести обчислювання, які були попросту йому недоступними всього лише 50 років тому. Таким чином, електронні таблиці підсилюють здібності та вміння консультанта. Самі по собі таблиці нічого не варті. Але й консультант без них виявився б менш ефективним. Це і є втілення мрії Енгельбарта.

Втім, це лише початок змін. Розумові здібності консультантів повинні і будуть продовжувати підсилюватися. Адже саме консалтинг можна назвати тією галуззю, яка повністю залежить від впровадження розумових здібностей людини.

Звісно, здебільшого консультантам доводиться користуватися тими самими інструментами, що й іншим працівникам, які працюють в галузі знань. Excel та Power Point можна знайти практично на будь-якому офісному комп'ютері, а не лише на комп'ютерах консультантів.

Але всі ці допоміжні елементи, хоч і стають часто в нагоді, — все рівно мають свої обмеження. І, що найважливіше, діаграми, створені такими "ручними" методами не можуть бути легко модифіковані. Організація інформаційної ієрархії — це процес. Хороший ієрархічний аналіз виникає із багатьох чорновиків. І що менше часу ви втрачаєте на зміну певної структури — то швидше може розвиватися ваше мислення. На жаль, це неможливо при використанні дощок, стікерів та маркерів. Потрібен інший інструментарій.

Нові інструменти, створені спеціально для ієрархічного структурування будуть знімати всі відомі перешкоди для прискорення. Якщо ви можете створювати та змінювати візуалізацію структури так само швидко, як ви мислите — тоді візуалізація стає частиною вашого когнітивного середовища. Своєрідне "око розуму", яке знаходиться поза межами черепної коробки.

Іншою сферою, в якій нові інструменти мислення можуть допомогти консультантам, є створення аргументації. Часто в задачі консультанта входить підтвердження своїх рекомендацій вагомими аргументами. Чому б не підтримати їх конкретним інструментарієм?

Щоб зрозуміти важливість візуалізації, потрібно уявити собі гру в шашки без дошки і власне самих фігурок. Спробуйте зіграти із суперником, тримаючи всі позиції у пам'яті, і ви майже напевне будете постійно помилятися і забувати, в якій позиції знаходяться "фігури" на даний момент. Таким чином, тривіальна (якщо використовувати дошку) гра, перетворюється на надскладне завдання.

Приблизно так само (всліпу) намагаються діяти консультанти, коли у них немає інструментів для візуалізації своєї діяльності. Така діяльність мало чим відрізняється від роботи будівельника без цегли та цементу.

У той же час, молодим консультантам, які лише навчаються премудростям своєї нової професії, потрібно взяти на озброєння дві основні навички: ієрархічна структуризація та вибудування аргументації. Саме ці навички є ключовими для будь-якого консультанта.

За матеріалами "Tools for Thinking", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)