Не «ховайте» свої ідеї
Майкл МакЛафлін (Michael McLaughlin), консультант, автор багатьох публікацій та засновник компанії MindShare Consulting LLC, що допомагає розробляти інноваційні стратегії залучення клієнтів професійним сервісним організаціям, розмірковує про ідеї, які є такими цінними для консультанта.
Майкл МакЛафлін
(Michael McLaughlin)
|
Кожен, хто працює у сфері професійних послуг, розуміє маркетингову та продажну потужність однієї хорошої ідеї. Клієнти шукають саме тих порадників, які, на їхню думку, володіють найкращими ідеями. Тендери виграються в залежності від того, хто запропонував кращу ідею. Таким чином саме ідея стає найціннішою "валютою" для консультанта. Саме ідея відкриває перед вами двері, робить вас більш впливовими та приваблює до вас клієнтів.
Зважаючи на все сказане вище, зовсім не дивно, що багато постачальників сервісу намагаються будь-яким способом захистити свої ідеї. Як наслідок, вони можуть так і не запропонувати свої найкращі ідеї клієнтам, аж поки ті не підпишуть договір про співпрацю. Корені подібної поведінки слід шукати у двох "страхах".
Перший страх — це страх того, що хтось вкраде вашу ідею і використає її собі на користь, навіть не згадавши про вас. Другий страх — це те, що клієнт скористається вашою ідеєю не запросивши вас до проекту і, відповідно, не заплативши ані копійки.
Втім, бажання "закопувати" і всіма можливими способами захищати від стороннього погляду свої ідеї — це теж не найкраща ідея. Не варто піддаватися ваганням, навіть якщо голосок у вашій голові нашіптує: "Ви віддаєте занадто багато. Якщо ви пропонуватимете безкоштовний консалтинг, то клієнт просто відмовиться наймати вас і платити гроші, адже він зможе отримати все безкоштовно".
Втім, варто звернути увагу і на ще один досить важливий аспект: навіть якщо хтось "вкраде" вашу геніальну ідею — навряд чи він зуміє максимально ефективно скористатися нею без вашої допомоги.
Вся краса хорошої ідеї полягає в тому, що це ВАША ідея. Хтось може зрозуміти загальне її підґрунтя, але лише той, в чиїй свідомості вона народилася, здатен перетворити її у по-справжньому ефективну практику.
Безперечно, дуже сумно усвідомлювати, що хтось може хотіти вкрасти плоди вашої інтелектуальної діяльності. Шкода, що це відбувається доволі часто. І, звісно ж, ви повинні бути максимально уважними та докладати усіх зусиль, щоб не допустити такої ситуації. Але це зовсім не означає, що вам потрібно сховати ідею "за десятьма дверима" і нікому її не показувати. Навпаки — що більш впевненими ви будете, ділячись своєю ідеєю з іншими, то більша ймовірність отримати угоду. Адже клієнт також розуміє, що без консультанта втілити ідею в реальність буде дуже складно (якщо не неможливо), інакше консультант не ділився б своїми ідеями з такою легкістю.
За матеріалами "Set Your Ideas Free", MichaelWMcLaughlin.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|