Консалтингова галузь: що далі?
Яким буде майбутнє галузі консалтингу? Ось як це бачить Майкл Маклафлін (Michael McLaughlin), консультант із багаторічним стажем, відомий бізнес-публіцист, засновник фірми MindShare Consulting.
Непотрібно бути знавцем технологій, аби розуміти: впродовж наступних років поле використання технологічних інструментів у бізнесі кардинально розшириться. Штучний інтелект, 3D-друк, віртуальна реальність — зокрема, це ось-ось зміститься з вузько-елітарної сфери до мейнстріму. Проте, напевно, ніщо так не змінить і консалтингові фірми, і компанії їхніх клієнтів, як те, що зараз прийнято називати «інтернетом речей» (Internet of Things, IoT).
Згідно прогнозів, до 2020-го року більш ніж 25 млрд. фізичних об’єктів (транспортних засобів, будівель, приладів та чимало інших речей) будуть з’єднані з інтернетом. «Розумні» предмети зможуть збирати дані та обмінюватись інформацією без жодного людського втручання. Інтернет речей вже докорінно змінив спосіб функціонування багатьох галузей, зокрема, будівельної, виробничої, роздрібної, фінансової, сфери охорони здоров’я та держуправління.
Можливості для розширення ринку
Що ж означатиме розвиток IoT для консалтингової галузі? Як стверджує Gartner, провідна аналітична компанія в ІТ-царині, 2016-го інтернет речей згенерує послуги сукупною вартістю у $235 млрд., а в подальшому слід очікувати стабільного зростання цієї цифри.
Зрозуміло, що консалтингові компанії не сидять, «склавши руки». Провідні гравці галузі вже відкрили IoT-напрям та повним ходом проповідують переваги інтернету речей серед своїх клієнтів. При цьому вони не тільки займаються проектуванням і розгортанням IoT-інфраструктури, але й також допомагають організаціям знайти у величезній кількості даних, які продукують з’єднані з інтернетом пристрої, те, що може мати для них реальну цінність.
Малі фірми також не залишаються осторонь цих подій та пропонують різнопланові послуги — від розробки IoT-стратегії до впровадження окремих рішень у сфері інтернету речей.
Гра на цьому полі тільки починається і чимало складних питань (як технічних, так правових) все ще чекають свого розв’язання. Проте, як очікується, прийняття IoT клієнтами відбуватиметься доволі швидко.
Роль для консультантів
Щоб розумно інвестувати кошти в нові технології, клієнтам доводиться робити складні вибори (особливо це стосується IoT). А тому, швидше всього, вони потребуватимуть зовнішньої допомоги.
Приймаючи рішення щодо найму консультанта, потенційні клієнти враховуватимуть два чинника. По-перше, вони шукатимуть фахівців, котрі володітимуть певними спеціалізованими знаннями. Тобто буде недостатньо сказати клієнтові, що ви можете застосувати свій багатий досвід та апробовані підходи до конкретної ситуації. Вони волітимуть мати справу з «вузькими» спеціалістами.
По-друге, компанії шукатимуть консультантів, які добре орієнтуються в сфері менеджменту. Адже хтось мусить допомогти їм побачити IoT у широкому контексті функціонування бізнесу, що, серед іншого, означає планування організаційних змін, без чого, як відомо, неможливо успішно реалізувати жоден технологічний проект.
Зрештою, вам не потрібно бути експертом в IoT-сфері, але якщо ви не розумітимете, як ця технологія впливатиме на бізнес клієнтів, то навряд чи зможете бути для них корисним. Натомість, допомагаючи клієнтам зрозуміти цінність IoT-рішень, пов’язані з ними ризики та наслідки для організації в цілому, ви позиціонуватимете свою фірму як гравця, здатного створювати по-справжньому інноваційні рішення.
Занадто часто надмірний галас, що піднімається навколо нових технологій, породжує скепсис та вбиває в нас віру в них. (Пригадаймо, хоча б дисплей доповненої реальності Google Glass, електричні самокати Segway та ідею «офісу без паперу».) Але на цей раз все буде інакше. Події, що відбуватимуться в консалтинговій сфері, в жоден спосіб не будуть повторенням минулого. Ми перебуваємо напередодні чергової технологічної революції, котра змінить спосіб провадження клієнтами свого бізнесу і, як наслідок, зміст нашої консалтингової практики.
У часи стрімких змін одні приймають нові уклади, інші чинять їм супротив, а хтось ще вичікує, щоб побачити, куди ж подує вітер. Отже, консультанти стоять перед вибором — або прийняти нову реальність, або «не зауважувати» неминучих змін та опинитись десь далеко на узбіччі.
І яким же буде ваш наступний крок?
За матеріалами "What’s Next in Consulting?", Mindshare Consulting.
|