Проривний менеджмент за Друкером
8 грудня, на останньому занятті за програмою МВА [2004-2005] у Києво-Могилянській бізнес-школі весь зірковий склад викладачів kmbs провів Круглий стіл "Проривний менеджмент за Друкером".
У якості напутнього слова Павло Шеремета, декан kmbs, розповів про 5 управлінських заповідей Друкера. По-перше — не варто ставити найкращих співробітників на найбільш проблемні проекти. По-друге, важливо зрозуміти, який тип команди потрібен для роботи на конкретному проекті — футбольна команда чи, можливо, тенісна пара? А також Павло зупинився на питаннях ціноутворення, понятті "інтелектуальний працівник" (knowledge worker), та, найголовніше, функції менеджера — надихати, а не контролювати.
Олександр Саврук у своєму виступі зосередився на концепції "управління собою" (managing oneself). Ідея Друкера полягає у тому, що у гіпердинамічному світі корпорація переходить на рівень особистості. Тобто, кожна людина є відповідальною за власний успіх, який визначається її сильними та слабкими сторонами, системою цінностей та вмінням використовувати свої переваги на власну користь. Таким чином, успіх організації визначається не самою організацією як такою, а людьми, які в цій організації працюють. І тим, наскільки люди спроможні себе реалізувати — свої таланти, переваги, здібності. Тобто, якщо в компанії працюють професіонали — вона приречена на успіх.
Сергій Гвоздьов приділив більше уваги контекстним речам, про які багато говорив Друкер, наприклад, як зміни у світі впливають на бізнес та методи управління. Про що йдеться? Яскравим прикладом є перетворення інтелекту на один з найбільш дефіцитних ресурсів через поступове старіння людства та збільшення кількості людей, що не працюють. Як перетворити ідею в успішний бізнес-проект, які саме знання є "більш якісними" тощо. Відомо, що той, хто володіє інформацією, володіє світом. Але якою інформацією? Знання про наших споживачів, ринки, конкурентів потрібна, щоб підтримувати та розвивати бізнес, а для прориву необхідно мати знання про ті області, де немає ні Ваших клієнтів, ні конкурентів. І зрештою, хто володіє інформацією? Люди. Працівники. Менеджери. Отже, ми перетворюємось зі співробітників на партнерів, експертів.
Саме такі організації і стануть успішними у довгостроковому періоді. Михайло Колісник зосередився на фінансовій стороні менеджменту. Він згадав, що у сучасному світі стандарти управлінського обліку не є повністю придатними для застосування. А потім розкрив секрет того, як можна скоригувати стандарти управлінського обліку в сучасній економіці знань.
Михайло Винницький розповів про важливість духу підприємливості для управлінців. Друкер стверджував, що підприємливість — це системне явище, яке дає ґрунт для інновацій. Відповідно, постійний моніторинг ринків дає джерела для інноваційних бізнесових ідей. Це можуть бути — [1] неочікувані результати експериментів у суміжній галузі, [2] невідповідність реальності тому, як "має бути", [3] інновації, які випливають з існуючих бізнес-процесів, [4] зміни у структурі галузі чи ринку, [5] демографічні зміни, [6] зміна системи цінностей у суспільстві, [7] поява нових знань. А ще, Михайло побажав майбутнім дипломованим випускникам МВА сприймати цей диплом не як надбання, а як новий ВИКЛИК і побажав успішного підприємницького плавання проти течії бізнесової інерції.
За інформацією kmbs.
|