Як змінився споживач за роки кризи
П'ятий український форум маркетинг-директорів
Автор: Ярослав Федорак, редактор Management.com.ua
28-29 березня 2012 р. у Києві відбувся п'ятий український форум маркетинг-директорів, організований компанією IdeasFirst спільно з журналом "Новий маркетинг". Цей форум по праву носить назву "Головного маркетингового майданчика країни", оскільки ось уже протягом п'яти років він збирає людей, які обговорюють найважливіші тенденції в маркетингу, презентують найяскравіші кейси, обмінюються думками та досвідом.
За статистикою організаторів, основу аудиторії форуму складають топ-менеджери у сфері маркетингу (віце-президенти та маркетинг-директори великих компаній). На другому місці — менеджери середньої ланки (бренд-менеджери, продакт-менеджери та ін.) Такий підбір аудиторії дозволяє максимально ефективно обмінюватися досвідом та ідеями.
Головними темами цьогорічного форуму стали зміни у свідомості та пріоритетах споживачів, створення ефективних бізнес-моделей та процесів, трансформація підходів до просування продуктів, а також інтернет-маркетинг.
Сучасний споживач став більш прагматичним і орієнтованим на функціонал. Його вже не так приваблює яскрава обгортка. Він схильний перевіряти правдивість обіцянок компанії, знайомитися з її цінностями та додатковими сервісами, цікавитися досвідом взаємодії з іншими покупцями.
Серед найцікавіших доповідей варто виділити дискусію "Де ми знаходимося сьогодні? Ринки, споживачі, країна", в якій взяли участь керуючий партнер компанії pro.mova Євген Глібовицький (модератор дискусії), власник компанії "Системи швидкого харчування" Марк Захарін, власник та президент компанії RedHead Family Corporation Владислав Бурда, а також генеральний директор групи компаній "Маркет Універсал" Олег Нікулішин.
Під час дискусії учасники спробували окреслити новий (післякризовий) образ українського споживача і багато говорили про середній клас та специфіку роботи з ним.
Втім, однією із найбільш захоплюючих і вражаючих стала доповідь про цінності середнього класу Євгена Глібовицького. Він розповів про формування середнього класу в Україні, а також розвіяв кілька широко розповсюджених міфів, основний з яких — визначення належності до середнього класу через кількість грошей.
На думку Євгена, реальне зародження середнього класу в Україні почалося тільки після 2009-го року, коли характеристикою належності до нього перестали бути гроші і стали цінності. Одним із основних рушіїв розвитку нового класу стало прагнення української влади "задушити" цей клас, як явище.
Серед цінностей справжнього середнього класу Євген називає:
- більшу гідність (якість життя, рівень свобод, самостійність у прийнятті рішень);
- більшу раціональність (спроможність приймати рішення на підставі розрахунку, а не тільки емоцій);
- ширшу відповідальність (здатність добровільно змінювати свою поведінку заради інших людей, з якими немає прямої взаємодії).
Бізнесам, які орієнтують свої продукти на середній клас, потрібно враховувати ці його особливості.
Загалом хочеться відзначити зростання рівня конференції, а також кількості її учасників. Схоже, скоро організаторам доведеться шукати нове приміщення для її проведення, тому що стіни бізнес-центру "Парус" вже не здатні комфортно вмістити всіх охочих.
ФОТОРЕПОРТАЖ
Звіти про попередні Форуми:
|