ПОДІЇ | Post Factum

Дні HR в Україні: Реалії сфери управління персоналом у кризовий та посткризовий період

Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua

29 липня в Києві відбувся другий щорічний форум Дні HR в Україні 2010, який зібрав більше 100 провідних експертів сфери управління персоналом з різних галузей: банки, FMCG, телекомунікації, ІТ, автомобільна дистрибуція, ритейл, фармацевтика, страхування, готельний бізнес, мережі ресторанів. Організатором заходу виступила компанія Meeting Point Ukraine.

У першій секції форуму учасники обговорювали стратегічні тенденції в сфері управління персоналом та ділилися своїм власним практичним досвідом. Анна Підгірна, HR-директор компанії Microsoft Україна, розповіла про систему розвитку талантів в організації, наголосивши на тому, що у Microsoft прийнято вважати талановитим кожного співробітника, а отже кожен проходить через внутрішню програму розвитку талантів. Втім, лише 4% потрапляють до переліку так-званих high potentials чи перспективних талантів, для яких у майбутньому відкриваються практично будь-які кар'єрні можливості у компанії.

Данило Жуков, керівник тренінгової практики у LG Electronics Україна, розповів про те, яким чином корпоративна культура може стати інструментом підвищення лояльності співробітників. Особливо цікаво було послухати про різні види компанії, а також про те, що лояльність зовсім не обов'язково означає залученість людини в робочий процес. Співробітник може бути водночас лояльним і повністю задоволеним, але при цьому абсолютно неефективним та невигідним для організації. Тому сучасна лояльність співробітників не обмежується бажанням людини працювати в компанії завжди. Можна звільнитися з компанії і при цьому залишитися лояльним. Більше того, можна бути лояльним до компанії ще задовго до того, як ви почнете в ній працювати.

Надзвичайно болючу і актуальну тему підняла директор з персоналу та розвитку організації компанії "Київстар" Олена Кропив'янська. Вона розповіла про оптимізацію та скорочення витрат у сфері HR, пов'язаних із кризою 2009-2010 років. Відверто ділячись досвідом власної компанії, Олена поставила перед аудиторією зовсім не просте запитання: Чи варто скорочувати персонал, різати витрати чи потрібно вдатися до оптимізації та перерозподілу? "В умовах жорстких змін люди особливо чутливі до несправедливості. Тому, навіть якщо ви впроваджуєте непопулярні рішення, переконайтесь, що все робиться відкрито і прозоро, а люди розуміють, на яких засадах все відбувається", - наголосила Олена.

Друга секція форуму була присвячена створенню ефективної системи мотивації та компенсації персоналу. Олександр Рудницький, HR-директор компанії JTI, розповів слухачам про те, як правильно будувати систему мотивації персоналу на основі результатів дослідження залученості персоналу.

Втім, мабуть найцікавішою у другій секції стала доповідь Андрія Скибицького, керівника відділу по роботі з персоналом компанії "Марко Фарм". Андрій дуже детально і, водночас, доступно розповів про ієрархію потреб співробітників, а також виділив три типи мотивації, які залежать від цих потреб. У залежності від того, чого людина очікує від роботи і що хоче отримати, вона може мати різні цілі та цінності. Відповідно - і методи мотивації та залучення у робочий процес будуть абсолютно різними. Співробітники, які орієнтуються на фізичні потреби (рівень виживання) найкраще почувають себе на повністю контрольованих посадах. Співробітники, які орієнтуються на власні цілі та розвиток (рівень досягнення), найкраще почувають себе на посадах середнього менеджменту. Тоді як співробітники, для яких головною ціллю та основною потребою є збереження та дотримання власних цінностей (рівень реалізації), найчастіше стають керівниками та топ-менеджерами. Відповідно, і мотивують їх абсолютно інші речі, ніж тих, хто знаходиться на рівні виживання та рівні досягнень.

Під час третьої секції форуму відбулася спеціальна панельна дискусія про роль соціальних мереж у роботі HR-відділу. Обговорювалися питання рекрутингу через соціальні мережі, розвиток та навчання персоналу з використанням нових можливостей, які стали доступними в епоху соціальних медіа та Web 2.0.

ФОТОЗВІТ


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Ваш надійний тилВаш надійний тил

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)