У пошуках нових джерел зростання
Четвертий український форум маркетинг-директорів
Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua
24-25 березня у Києві відбувся четвертий український форум маркетинг-директорів, організований компанією IdeasFirst спільно з журналом "Новий маркетинг". Цього разу подія зібрала більше двохсот спеціалістів з питань маркетингу, топ-менеджерів, генеральних директорів та власників компаній.
Виступи спікерів традиційно проходили в двох залах — тож учасники в будь-який момент могли обрати найбільш цікаву для себе тему. Окрім цього, в рамках форуму відбулися три дискусії: "2011: в пошуках нових джерел зростання" (модератор Євген Глібовицький); "Українці сьогодні. Цінності і споживацька поведінка" (модератор Андрій Федорів); та "Статус и показне споживання як рушійна сила маркетингу" (модератори Олена Кустова та Михайло Винницький).
Кидалося у вічі і те, що організатори старанно попрацювали над технічним забезпеченням форуму і намагалися по-максимуму використовувати сучасні тренди. Окрім майже бездоганного технічного супроводу в обидвох залах були встановлені екрани, на які транслювався твіттер-потік за хеш-тегами події. Слід відзначити, що оновлювалася стрічка дуже активно!
Ключовою темою форуму стали нові джерела зростання. Спільно з аудиторією, доповідачі намагалися відшукати відповідь на запитання, за рахунок чого можна забезпечити зростання бізнесу в 2011-му році. Це питання сьогодні турбує сотні компаній, які працюють на українському ринку. І попри повільну стабілізацію економічної ситуації, впевненості в завтрашньому дні досі немає.
Експерти прогнозують відсутність докризових темпів зростання. Тому навіть після рецесії компаніям не вдасться розслабитися — перед маркетингом сьогодні ставляться зовсім інші, набагато більш амбітні вимоги.
Форум відкрився виступом Андре де Барроша Тешейри, президента компанії Experiential Innovation із Брюсселю "Ключ до лідерства під час економічного спаду". Андре Багато говорив про кризу, а також про зв'язок інновацій з кризою. Він наголосив, що рецесія не лише нищить компанії, але може виявитися чудовим часом для переосмислення того, що відбувається.
"Якщо в звичайних умовах гроші — це король. То в умовах кризи гроші — це Бог. Тому багато компаній намагаються всіма можливими і неможливими методами скорочувати витрати. Але в гонитві за економією не можна забувати, що самого по собі "виживання" — недостатньо. Компанія повинна вийти із кризи сильнішою, ніж була", — наголосив Андре де Баррош.
Василь Лацанич, екс-директор з маркетингу, а сьогодні — генеральний директор компанії "МТС-Україна", запропонував слухачам "Думайте як Г.". Під Г. мається на увазі генеральний директор. Що ж, Василь Лацанич на власному прикладі довів, що керівник маркетингового напрямку не лише може, але й повинен думати з позицій керівника компанії. Адже тільки так він зможе побачити "загальну картину".
Василь Лацанич багато розповідав про систему маркетингу своєї компанії та ділився історіями з нелегкої долі українського оператора мобільного зв'язку. Було дуже цікаво.
Про збільшення рентабельності при невеликих бюджетах та управління маркетингом у кризових ситуаціях розповів Джуліо Д'Ерме, перший віце-президент з маркетингу та продажів компанії "Росінтер Ресторантс Холдинг" із Москви. Найцікавішою в його доповіді була модель розподілу клієнтів за категоріями:
- люди, які максимально обмежили будь-які свої витрати під час кризи;
- люди, які почали суттєво економити, але все ж можуть дозволити незначні витрати;
- забезпечені люди, які практично не змінили свої вподобання і можуть продовжувати тратити гроші;
- люди, які живуть сьогоднішнім днем та не звикли рахувати гроші.
Відповідно до того, з яким типом споживача має справу компанія — так їй і потрібно вибудовувати свою стратегію.
Окремої уваги заслуговує секція інтернет-маркетингу, де слухачам пропонувалися дієві інструменти роботи з новітніми технологіями та популярними сьогодні соціальними мережами.
Першим у цій секції виступив Сергій Фесенко, керуючий директор компанії Novocortex в Амстердамі. Він запропонував київській аудиторії неймовірні і несподівані кейси просування у соціальних мережах та активно втягував слухачів у жваву дискусію, ображаючись, якщо ті не бажали проявляти свою креативність.
Про бренди у Facebook Сергій сказав так: "Люди не хочуть розмовляти з холодильниками і джинсами, люди хочуть розмовляти з людьми".
Дмитро Сатін, московський гість, генеральний директор компанії Usability.lab та експерт з юзабіліті, ділився з аудиторією досвідом своєї взаємодії з сайтом українського аеропорту Бориспіль та розповідав про те, яким повинен бути інтерфейс інтернет-середовища, по-справжньому орієнтованого на користувача.
Роман Гавриш, керуючий партнер компанії AIMBULANCE, розповів про те, як прогнозувати результати вірусних кампаній, та запропонував слухачам кілька цікавих кейсів вірусних роликів. Особливо цікаво було почути про три основні рушії вірусності та те, яким чином їх можна "активувати".
Подія була надзвичайно насиченою та сповненою нових знайомств і спілкування. Можна зі впевненістю стверджувати, що рівень форуму з кожним роком зростає.
Звіти про попередні Форуми:
|