Виставка "Кадровий менеджмент та Executive MBA"
2 листопада 2005 р., м. Київ
2 листопада вперше в Києві пройшла виставка «Кадровий менеджмент та Executive MBA», яка зібрала під одним дахом тренінгові та консалтингові компанії, організації, що пропонують програми дистанційного навчання, а також бізнес-школи України, Росії й Заходу.
У виставці взяли участь близько 40-ка організацій, які представили свої послуги більш ніж 950-ти відвідувачам — фахівцям і директорам по персоналу, керівникам компаній і лінійним менеджерам.
Подібні виставки проводяться Begin Group вже більше шести років у Москві й у Санкт-Петербурзі. Цією осінню в Москві відбулася 10-я ювілейна виставка «Кадровий менеджмент», а виставка «Економічна і бізнес-освіта» проводиться починаючи з 1999-го року.
Відвідувачі виставки «Кадровий менеджмент та Executive MBA» у Києві змогли особисто поспілкуватися із представниками компаній-учасників, а також відвідати тематичні презентації Центру професійного навчання «Ернст енд Янг», SHL-Ukraine, Cтокгольмської школи економіки в Росії, компанії «Віртуальні технології в освіті».
На виставці були представлені новинки ділової та HR-літератури, спеціалізовані й ділові видання.
До виставки в рамках проекту HRM компанії Begin Group було проведено комплексне дослідження ринку кадрових послуг «Рейтинг ділової активності HR-ринку», метою якого було описати узагальнену картину сучасного стану російського ринку кадрового менеджменту. У дослідженні взяли участь 115 компаній-провайдерів кадрових послуг (кадрових агентств, тренінгових компаній й організаторів корпоративних свят), а також 580 HR-фахівців. Таким чином, можна було одержати картину ринку як з боку замовників, так і з боку компаній, що працюють на даному ринку.
Кадрові агентства є безумовними лідерами за кількістю компаній-замовників. Майже половина з них працює з 100-300 клієнтами в рік. Для порівняння, біля половини тренінгових компаній працює щорічно з 15-30 клієнтами. Компанії-організатори корпоративних свят обслуговують, як правило, до 50-ти клієнтів у рік.
Якщо на ринку послуг з підбору й організації корпоративних свят біля чверті компаній є великими (тобто працюють зі значним, для своєї сфери, кількістю компаній-замовників), то на тренінговому ринку таких компаній всього 15%. Саме в цьому секторі боротьба за замовника максимальна.
Близько 70% компаній, що прийняли участь в опитуванні, використовують ті або інші кадрові послуги. Найчастіше компанії замовляють послуги кадрових агентств (78% тих, хто використовує зовнішні кадрові послуги). Друге місце займають тренінгові компанії (72%), за ними ідуть страхові компанії (60%) і організатори корпоративних свят (58%).
За динамікою росту попиту на кадрові послуги лідерами є страхові компанії й організатори корпоративних свят. Ріст частоти замовлень на ці послуги порівняно з 2004-м роком склав 22% й 19% відповідно. Більш ніж на 10% виріс попит на послуги тренінгових компаній, а от попит на послуги кадрових агентств залишився стабільним.
Примітно, що якщо торік лише в 23% компаній існувала система оцінки ефективності використання зовнішніх послуг, то цього року частка таких компаній збільшилася до 65%. При цьому, задоволеність замовників результатами роботи кадрових агентств збільшилася, а тренінгових компаній — трохи знизилася.
Однак, важливою тенденцією є те, що навіть при незадоволеності результатами роботи тренінгової компанії, всі замовники схильні продовжувати замовляти послуги з навчання співробітників, тоді як торік майже третина розглядали можливість відмовитися від подібного виду послуг. Таким чином, важливість навчання визнається сьогодні всіма замовниками.
Чергова виставка «Кадровий менеджмент та Executive MBA» пройде в Києві в березні 2006-го року.
За інформацією прес-релізу Begin Group.
|