Дві історії бізнесу
Репортаж з майстер-класу «Переосмислення бізнесу»
Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua
27 жовтня в Києво-Могилянській Бізнес-Школі відбулася відверта бесіда про переосмислення бізнесу, участь в якій взяло близько 30 топ-менеджерів та власників компаній.
Бесіду вела директор консалтингової компанії Strategic Consulting Group, інтелектуальний лідер програми "Переосмислення бізнесу" Оксана Щегельська, а запрошеними гостями виступили власник групи компаній "Іспанський дім", "100% Інтер'єр", мережі сучасних ресторанів, генеральний представник і дистриб'ютор ТМ "Illy" в Україні Віталій Івахов та віце-президент з маркетингу "Діамант-банку" Інна Сапак.
Гості події розповіли слухачам дві надзвичайно цікаві живі історії пошуку шляху та втілення стратегії розвитку бізнесу.
Інна Сапак поділилася історією трансформації "Діамант банку", до якого вона потрапила в ролі директора з маркетингу в 2006-му році і, по суті, стала рушієм докорінних змін бізнес-моделі, організаційної структури та процесів. Історія Інни багато в чому показова і незвичайна, адже формально будучи другою людиною в компанії, вона стала каталізатором трансформації.
Процес змін не буває простим і безболісним. За кілька років компанії довелося повністю переосмислити свою бізнес-модель, вибрати новий шлях, змінити команду і, що найскладніше — власний менталітет. Але винагородою за таку важку працю буває багатократне зростання ефективності бізнесу та процесів.
"Один із найбільш показових критеріїв, який відрізняє трансформаційні зміни від поступового вдосконалення, є багатократне збільшення результативності, — пояснила Оксана Щегельска. — Йдеться про зростання бізнесу не на 15-20%, а в кілька разів". Саме такий результат продемонстрував "Діамант-банк", керівництву якого з моменту старту трансформації вдалося підвищити капіталізацію у 7 (СІМ!) разів.
Віталій Івахов, у свою чергу, розповів надзвичайно цікаву і насичену подіями історію власного бізнесу, яка почалася у 1994-му році із заснування пекарні. Через деякий час, значною мірою завдяки випадковості, виникла компанія, яка займалася продажем кахелю. За довгий період спроб та помилок серед бізнесів Віталія були і пластикові вікна, і дизайн інтер'єрів, і дистрибуція кави.
Втім, аналізуючи стан своїх справ у 2001-му році Віталій побачив сумну картину: незважаючи на щорічне зростання оборотів компанії на $1,5 млн., її збитки також збільшувалися на $100-$200 тисяч щороку. На той момент у компанії працювало вже 1500 людей і не було жодного уявлення, яким чином можна врятувати цей збитковий бізнес.
Рішення, яке допомогло поставити компанію на ноги, не здавалося таким очевидним у далекому 2001-му: було вирішено чітко сформулювати стратегію, диверсифікувати бізнес-одиниці, відділивши їх одна від одної та дати керівникам напрямків всю повноту влади як керівникам компаній. "У кожній бізнес-одиниці повинен бути свій Стів Джобс", — пояснює Віталій своє рішення. Людина повинна горіти тим, що вона робить!
"Вперше щось схоже на візію з'явилося тільки через шість років після початку, — признається Віталій, і додає. — Зате тепер у кожної бізнес-одиниці є власна візія і всі вони працюють як абсолютно незалежні бізнеси".
Захоплені вдумливою та структурованою розповіддю Інни Сапак та надзвичайно харизматичним виступом Віталія Івахова, учасники майстер-класу задавали багато цікавих провокаційних запитань. Було багато запитань про правильну модель бізнесу, найтиповіші помилки під час трансформації. А після закінчення події учасники ще довго спілкувалися з гостями за кавою.
Довідка про Post-MBA програму "Переосмислення бізнесу"
Майстер-клас "Переосмислення бізнесу" був проведений в рамках нового набору на post-MBA програму kmbs і SCG "Переосмислення бізнесу", що стартує 24 листопада 2011. Це програма для керуючих власників і топ-менеджерів, які формують майбутнє своїх компаній і стоять перед викликом масштабних змін та інновацій у своєму бізнесі. Програма "Переосмислення бізнесу" передбачає вісім освітньо-прикладних етапів, які забезпечуть послідовне налаштування себе та своєї компанії на глибинні зміни, творення гармонії, системності й цінності бізнесу.
» Сторінка програми у Facebook
|