Ідеології дірект-маркетингу — 38 років
Джерело: "Новый маркетинг"
29 листопада 1967 року в Масачусетському технологічному інституті вперше пролунала промова Лестера Вундермана "Direct Marketing — The New Revolution in Selling", у якій він підвів теоретичне обґрунтування адекватності дірект-маркетингу сучасним економічним і культурним тенденціям у розвинених країнах.
"Коли я прийшов у цю галузь, задовго перед тим, як я назвав її "дірект-маркетингом", багато хто вважав її важливою частиною реклами. В останні роки вона стала однієї з найбільш популярних її видів. Майже кожна велика організація має в собі дірект-маркетинговий компонент. Багато великих рекламодавців мають потребу в ньому, і я думаю, що в майбутньому він буде у них всіх. Так чи інакше, весь маркетинг і вся реклама стануть — прямими", — сказав Л. Вундерман.
Прямий маркетинг є найдинамічнішою галуззю маркетингових комунікацій. У США більше 50% від загальних витрат на рекламу припадає на ДМ. За даними FEDМА (Європейської асоціації ДМ) витрати на ДМ в 2004-му році склали 51,8% від сукупного рекламного бюджету (67 млрд. євро). В Україні в останні роки помітний істотний прогрес у становленні ДМ. Можна приводити все більше прикладів, коли вітчизняні компанії роблять цілком усвідомлені кроки в сфері прямого маркетингу, які спрямовані на вибудовування багатоступінчастої структури відносин із клієнтами.
Тарас Копитько, президент Української асоціації дірект-маркетингу, вважає, що в умовах сучасного ринку реклама часто випускає з поля зору основні принципи маркетингу — адаптивність, гнучкість і здатність до адекватного реагування. Для маркетингу необхідний механізм зворотного зв'язку. Саме цей елемент властивий дірект-маркетингу. У ДМ ми точно знаємо, до кого звертаємося, який був досвід спілкування із клієнтами — або, принаймні, повинні це знати. ДМ має базуватися на інформації, а ДМ-агентства, як оператори інформаційного ринку, повинні зосередити свої зусилля на розробці стратегій, які залучають клієнтів, збільшують продажі та інтенсифікують діалог. Чим швидше бізнес почне базуватися на роботі з інформацією, тим раніше ДМ займе своє гідне місце. Так що у фахівців в області прямих маркетингових комунікацій є прекрасна можливість стати лідерами на ринку рекламних послуг України.
|