Секрети успіху від Іцхака Адізеса
Автор: Альона Манукова, SCG
26-27 жовтня 2006 р. у Києві відбувся управлінський практикум "Ефективна трансформація бізнесу: від підприємництва до системного управління" за участю Іцхака Адізеса.
Рік тому Адізес вже відвідував Київ із лекцією «Життєвий цикл корпорації: як організації ростуть і вмирають, і що із цим робити» та розповідав всім бажаючим про секрети менеджменту, а точніше — про "вітаміни", які повинна приймати в індивідуальних дозуваннях кожна організація. Коли випала можливість піти на семінар, мені було цікаво, що ще нового може розповісти Адізес, адже він скрізь популяризує свої закони життєвого циклу та вітамінний комплекс. Але семінар перевершив мої очікування.
Життєві дослідження та теорії гуру використовуються не лише у бізнесі, Адізес торкається таких проблемних тем, як: місце людини в суспільстві, в бізнесі, міжособистісні та внутрішньоособистісні стосунки. Виходячи з виступів та праць доктора, можна знайти відповіді на питання: а яким насправді повинен бути успішний керівник? що необхідно робити, щоб бути ефективним та результативним в довгостроковій перспективі? яка формула життєвого успіху?
Доктор Іцхак Адізес (Ichak Adizes) — один із провідних світових експертів з менеджменту та підвищення ефективності. Його підхід — фундаментальні зміни без хаосу та конфліктів — застосовують 48 компаній, в тому числі зі списку Fortune 500. За останні 35 років він викладає шістьма мовами у більш, ніж 40 країнах. Іцхак Адізес є фундатором та керівником Інституту Адізеса, що працює з 1973-го року в США та ще 14-ти країнах світу. Він написав сім книг, перекладених на 22 мови. |
Виходячи з останніх тенденцій та потреб ринку, орієнтація підприємства лише на отримання прибутку відійшла на другий план. Сьогодні головною метою функціонування компаній стає задоволення потреб клієнтів. Не сукупність чисел чи фінансових результатів роблять компанію успішною, це вже наслідок ефективної та результативної співпраці з клієнтами.
Життя переповнюється стресовими ситуаціями. Конкуренти наступають на п'яти. Необхідно швидко рухатися, реагувати, адаптуватися до змін. Будь-яка зміна — це стрес, виклик. Менеджмент — це керування людьми і це часто-густо призводить до конфліктів. Від постійних змін ви міцнішаєте, конфлікти — загартовують. Доктор Адізес закликає не боятися змін та конфліктів, бо це життя.
Не намагайтесь пройти всі зміни самотужки та наодинці створити і розвивати компанію. Для успіху необхідно мати допоміжну компліментарну команду. Це як у шлюбі — чоловік та жінка доповнюють один одного. Для спільного тандему та успіху в бізнесі край необхідна культура спільної довіри та поваги. Культура формується зсередини та поширюється назовні. Необхідно мати внутрішньо сильну та згуртовану команду, щоб швидко рухатися і бути попереду конкурентів. А якщо постійно витрачати енергію на вирішення внутрішньоособистих проблем, то компанія буде слабкою та вразливою.
"По мірі росту компанії, вуха ії керівника мають теж рости, рот навпаки — зменшуватися" (Іцхак Адізес) |
У нормальній, здоровій організації люди часто мають різну думку щодо однієї проблеми, і це нормально, оскільки кому буде цікаво, коли з вами постійно погоджуються. Зі спілкування необхідно виносити щось корисне, уникайте тих, хто багато говорить і нічого не скаже розумного для вас. Поважають тих, у кого можна навчитись новому, ви можете не погоджуватись з їх думкою, але маєте поважати її. Це і є культура поваги.
Що таке культура спільної довіри? Це спільний інтерес, хоча й не завжди однакові думки. Чим більше довіри в компанії, тим більше енергії зберігається для вирішення зовнішніх питань.
За законом Адізеса, "...постійна енергія є передбачено розподіленою. Спочатку вона витрачається на внутрішню інтеграцію, а те що залишається — на зовнішню". Дотримання цього закону є формулою успіху. Логічно, оскільки людина часто не впевнена у собі і багато витрачає енергії назовні, думаючи: що про мене подумають інші? як я виглядаю? що взагалі робити? Вона не може здорово дивитися на світ. Успіх йде із внутрішнього стрижня, якщо внутрішньо ви хворі, то ззовні можете померти.
Якщо повернутися до організації, то Адізес дає чіткі пропозиції для побудови єдиної команди, кожний індивід якої готовий до змін, вміє поважати, довіряти, навчатися та справлятися з конфліктами. Команда складається з різних по характеру менеджерів (відповідно до РАЕІ), тому керівникові необхідно мати незалежний погляд та здоровий глузд, щоб разом знайти відповіді на такі запитання: Що ми вирішили зробити? Коли це треба зробити? Як ми це будемо робити? Хто це буде робити?
Тобто успіх за словами Адізеса — це, з одного боку, наявність культури спільної довіри та поваги, а з іншого — спільне бачення, цінності, процеси, структура компанії і, звичайно, люди командного духу, які інтегрують та вводять в дію всю систему.
Подяка організатору події — Києво-Могилянській бізнес-школі (kmbs).
|