Як світові тенденції вплинуть на ваш бізнес та вас особисто?
Майстер-клас професора Прабу Гуптара (Prabhu Guptara)
Автор: Ярослав Федорак, редактор Менеджмент.com.ua
13 березня у Києві відбувся майстер-клас виконавчого директора Вольфсбергської "Платформи для підготовки керівників" (дочірньої компанії UBS (Union Bank of Switzerland) — одного із найбільших банків світу за розмірами активів), професора Прабу Гуптара (Prabhu Guptara).
Даючи оцінку глобальним світовим тенденціям, професор Гуптара розпочав свою розповідь із розуміння навколишнього оточення: суспільства, технологій та політики. Протягом виступу він неодноразово наголошував, що тільки вміння бачити і розуміти глобальну картину дозволить прогнозувати можливі сценарії подальшого розвитку. Саме тому, розповідаючи про тренди, професор згадав про світову історію, становлення нового світу та протестантську реформацію.
Саме ідеї протестантизму, на його думку, стали основним рушієм до того, чим світ став сьогодні. Реформація докорінно видозмінила світ:
- зробивши освіту доступною для всіх верств населення, що в свою чергу посприяло підвищенню загального рівня знань серед населення та вибухоподібному розвитку науки;
- укріпивши верховенство закону (тільки після протестантської революції всі люди по факту стали рівними перед законом);
- закликавши до поваги до тих, чия думка відрізняється від традиційної (тим самим відкривши можливості для народження демократії).
За рахунок сучасних новітніх технологій, а також автоматизації та уніфікації світових процесів — світова економіка стає все більш та більш глобальною. Цьому сприяє і "будівництво мостів" між процесами. З іншого боку, стандартизація та розмивання кордонів між галузями призвели до "прискорення" бізнесу в усьому світі.
Прабу Гуптара наводить такий приклад: "Якщо в минулому цикл створення автомобіля — від розробки його дизайну до моменту продажу конкретному клієнтові — міг займати до 3 років, то тепер, за рахунок автоматизації та одночасної реалізації процесів весь цикл може вкластися у 6 місяців, а у деяких випадках — навіть 3 місяці". Тож отримавши конкурентну перевагу, ви більше не зможете володіти нею протягом тривалого часу. Якщо хтось візьметься копіювати вашу модель — то вже за 3 місяці він матиме шанс наздогнати вас.
Багато говорилося і про вплив політики на світову економіку. Професор Прабу наголосив, що багатьом власникам бізнесу притаманно максимально відмежовуватися від політики у своїй державі (і України це стосується чи не в першу чергу). Втім, ігнорувати політику (як би вам цього не хотілося) насправді не можна. Адже вона має безпосередній вплив на ваш бізнес, навіть якщо ви намагаєтеся не дивитися у її бік.
Не обійшли увагою і всесвітню економічну кризу (куди ж без неї), поговоривши про основні причини її виникнення. Серед них професор Прабу назвав:
- надлишкове виробництво і надпостачання, яке закономірно призводить до жорстокої конкуренції;
- появу мегакорпорацій і як протилежність їм — компаній, які займають вузькі ніші;
- вісім "мильних бульбашок" (серед яких на першому місці "бульбашка нерухомості" та "бульбашка банківської сфери");
- намагання уникнути вирішення реальної проблеми: кредитного капіталу (leverage);
- влада в бізнесі;
- і як наслідок — гіперінфляція.
Основна проблема полягає в тому, що кількість валюти у світі у десятки разів перевищує кількість створеного товару. Таким чином переважна частина коштів (мільярди, які знаходяться на банківських рахунках по всьому світі) не мають під собою жодної реальної основи.
Говорили і про потенційну долю найрозповсюдженішої у світі валюти — американського долара. На думку професора Гуптара, випуск додаткових активів призведе до подальшого знецінення долара. А те, що ми сьогодні бачимо в Україні — результат не реального подорожчання цієї валюти, а лише виведення її з нашої держави. Той факт, що долар є в Україні дефіцитом, ще зовсім не вказує на його реальну вартість. Більше того — зростати він може тільки в короткостроковому розрізі. З точки зору довгострокової перспективи він буде падати ще дуже і дуже довго.
Важливою умовою успішного розвитку бізнесу професор Прабу Гуптара назвав національний бренд держави. Адже саме він може стати тим, що підтримає вашу компанію в скрутні часи. Наприклад, Німеччина асоціюється з дорогими і надійними технологічними товарами, Японія — з дуже якісною і відносно недорогою високотехнологічною продукцією, Китай — з дешевим і масовим товаром, тощо. Незалежно від того, яким є бренд вашої держави, він у обов'язковому порядку повинен бути присутній, адже він допомагає роботі компаній у рамках цієї держави.
Нарешті, розповідав професор Прабу і про особистий розвиток кожної людини та її індивідуальний внесок в економіку та розвиток бізнесу і держави в цілому. Адже кожна людина також має свої унікальні сильні сторони, які вона може розвивати, стаючи найкращим спеціалістом у певній сфері.
Загалом майстер-клас професора Прабу Гуптари змусив учасників ще раз задуматися про основні глобальні економічні тенденції та переосмислити їх вплив на бізнес, суспільство та життя цілих держав. Її організатором виступив Інститут Міжнародних Ділових Стосунків IBR — міжнародна бізнес-школа, яка є частиною німецького університету Steinbeis University Berlin (SHB).
|