Браян Трейсі в Києві розповів, як побудувати бізнес, що розвиватиметься
Автор: Ярослав Федорак, MCUa
21 листопада 2008 р. відбувся виступ Браяна Трейсі — відомого у всьому світі бізнес-тренера і автора таких світових бестселерів, як "21 секрет успіху міліонерів", "100 абсолютних законів успіху в бізнесі", "Особистість лідера" та "Ефективні методи продажу". Організатором бізнес-тренінгу Браяна Трейсі у Києві виступила компанія CityClass.
Браян Трейсі (Brian Tracy) — один із провідних спеціалістів із питань розвитку потенційних можливостей людини та успішного ведення бізнесу. Його семінари відвідують більше 400 тисяч чоловік на рік, в числі яких — керівники та персонал таких всесвітньовідомих компаній як: IBM, Arthur Andersen, Toyota, McDonnell Douglass, Johnson & Johnson, BMW та ін.
Відразу хочеться відзначити, що за винятком деяких неприємних недоліків у самій організації, майстер-клас пройшов на достатньо високому рівні. А що стосувалося самого виступу — то він взагалі був на висоті. Все-таки світові експерти завжди відрізнялися вмінням зацікавити аудиторію і підтримувати високий інтерес протягом усього тренінгу (не залежно від того, триває він годину, дві, чи, як у нашому випадку — цілий день).
Виступ Браяна Трейсі почався із комплімента українцям, яких він назвав однією із найбільш високоосвічених націй у світі. "Проте, — тут же додав він, — для того, щоб бути успішним — замало мати вищу освіту. Потрібно володіти особливим типом мислення, який притаманний лише 20% найбільш ефективних людей". Взагалі, принцип Паретто (20% зусиль приносять 80% ефекту) пройшов "червоною ниткою" через весь виступ Браяна Трейсі.
Найбільш успішні та результативні люди мислять інакше, ніж більшість. Вони майже ніколи не думають про минуле, згадуючи про нього лише тоді, коли потрібно проаналізувати певну ситуацію. Натомість, лідери живуть категоріями майбутнього. І це дуже легко пояснити: ви не можете змінити минулого, проте, ви можете змінити майбутнє! А успішні люди ніколи не витрачають час та зусилля на ті речі, на які вони не можуть впливати.
Весь виступ Браяна складався зі вступу та дванадцяти частин. Майже кожну частину Браян супроводжував цікавими прикладами з бізнесу, а також військовими прикладами. Адже конкурентна боротьба на світовому економічному ринку часто нагадує дії, які відбуваються під час війни: тут вам і стратегія, і тактика, а іноді — навіть запекла боротьба із ворогами-конкурентами.
Так наприклад, розповідаючи про гнучкість у бізнесі та принцип маневру, Браян наводить приклад монгольської армії, яка в історії часто зображується як велетенська орда. Насправді ж численність монгольської армії була надзвичайно скромною, як на той час — всього 20 тисяч. Але вершники були настільки швидкими і так майстерно маневрували між рядами суперників, що здолати їх було практично неможливо. Саме гнучкість, а не кількісна перевага, зробила монгольську армію непереможною.
"Військові принципи стратегії із деякими поправками можна застосувати і до бізнесу, — переконаний Браян Трейсі. — Саме з їх допомогою великі лідери досягали великих перемог навіть при значній кількісній нерівності". І ці принципи, безперечно, знайомі багатьом керівникам, які і раніше цікавилися процесним підходом до управління в компанії. В інтерпретації Браяна Трейсі вони звучать так:
- Ясність (Clarity) — це те, що лежить в основі успіху бізнесу. Коли лідер починає вести компанію до певної мети, він чітко розуміє, чого хоче досягнути. І більше того — це розуміють всі без виключення його ключові підлеглі!
- Цінності (Values) — основні принципи, які відстоює лідер та його компанія. Цінності повинні бути спільними для кожного учасника команди. Тоді ефективність докладених зусиль буде набагато вищою.
- Візія (Vision) — довгострокове бачення майбутнього для вас та вашої компанії.
- Місія (Mission) — це та цінність, яку ви несете людям, висловлена вашими словами. При цьому місія обов'язково повинна бути пов'язана із користю для інших людей. Інакше бізнес не матиме перспективи.
- Ціль (Purpose) — мета вашої діяльності.
- Задачі (Objectives) — яких короткострокових цілей потрібно досягнути, щоб наблизитися до мети вашої діяльності.
- Ключові пріоритети (Key priorities)
- Конкретні дії (Actions) — які дії потрібно виконувати, щоб забезпечити досягнення ваших коротко- та довгострокових цілей вчасно та у рамках бюджету.
Дуже багато говорив Браян і про управління часом. Адже саме час — це той найцінніший ресурс людини, який не можливо ні набути ні повернути. Неуспішні люди, на його думку, відрізняються від успішних саме тим, що вони занадто багато часу присвячують неважливим речам.
Думаю, семінар провідного спеціаліста з питань розвитку та успішного ведення бізнесу виявився корисним та мотивуючим для ключових осіб в українських компаніях, яких, до слова, зібралося чимало.
|