Як надихати команду на нові перемоги
Майстер-клас генерального директора компанії "Астеліт" Тансу Єена
Автор: Ярослав Федорак, MCUa
У середу 25 червня 2008 р. у стінах Києво-Могилянської Бізнес-Школи відбувся майстер-клас генерального директора компанії "Астеліт" (ТМ life:)) Тансу Єена (Tansu Yegen). Як і завжди, учасники заходу зібралися в презентаційній аудиторії четвертого корпусу Києво-Могилянської Академії, щоб дізнатися від практика, як надихати команду на нові перемоги.
За час свого доволі тривалого кар'єрного шляху Тансу встиг попрацювати і на посаді керівника маркетингового відділу компанії Hewlett Packard (за час його роботи компанія перемістилася з 11-го на 1-ше місце у рейтингу серед подібних компаній), і на посаді керівника маркетингу в турецькому відділенні Microsoft. У 1998-му році він потрапив до переліку 50-ти найбільш успішних бізнесменів у Туреччині. А починаючи з 2007-го року Єен працює на найвищій посаді у компанії "Астеліт", застосовуючи свій успішний багаторічний досвід на розвиток ТМ life:)
Виступ Тансу розпочався із жартівливої згадки про футбол (майстер-клас відбувався напередодні значної події — півфіналу чемпіонату Європи між Туреччиною та Німеччиною). Тансу признався, що переживає подвійні відчуття, адже будучи уродженцем Туреччини, він доволі значну частину свого життя провів у Німеччині.
Формат майстер-класу виявився доволі незвичайним — подія розпочалася із серії запитань до Єена. Втім, аудиторія не розгубилася і засипала доповідача влучними та не дуже запитаннями. Слід відзначити, що більшість із них стосувалися особистості та власних досягнень Тансу, а не його команди та мотиваційних аспектів роботи у компанії "Астеліт".
Єен розпочав свій виступ із класичного визначення різниці між менеджером та лідером: перший "робить речі правильно" (doing things right), а другий — "робить правильні речі" (doing right things).
Для формування справжньої команди, яка здатна досягати результатів всередині компанії, Тансу говорив про важливість "візії" та "натхнення". "Візія — це єдина річ, яка може змусити "рухатися" ваших співробітників", — наголосив він. У свою чергу цінності — це ще одна категорія, без якої важко уявити діяльність компанії. Саме цінності — це те, що перетворює набір індивідів на "сім'ю". Без чітко встановлених і розділених всіма цінностей годі й думати про досягнення амбітних цілей компанії. Цінності — це водночас "якості", а також "правила", за якими живе ваша компанія, і завдяки яким вона може рухатися в обраному напрямку.
Виступ генерального директора компанії "Астеліт" супроводжувався цікавими уривками фільмів, а також спеціально відзнятих відеороликів, за допомогою яких він розкривав свої ідеї. Деякі з цих відеокліпів використовуються для спільного перегляду учасників команди life:), а перегляд одного з них є своєрідним обов'язком для кожного працівника компанії. Втім, як би там не було, кліпи надзвичайно оживили виступ Тансу Єена.
Не обійшов Тансу стороною і ще одного аспекту української реальності — клієнтського сервісу у нашій державі. Як і багато-багато інших топів-неукраїнців він назвав український сервіс просто-таки жахливим, наголосивши на тому, що перша компанія, яка зуміє запропонувати в Україні більш-менш якісний сервіс зможе "відхопити" дуже значну частку ринку і міцно укріпити свої позиції. При цьому низький рівень сервісу притаманний практично всім без виключення українським компаніям. Навіть найреспектабельніші та найдорожчі українські заклади не часто можуть похвалитися відмінним сервісом. Цього разу Тансу розкритикував рівень обслуговування у ресторані "Прем'єр Палац" — без сумніву — найдорожчого готеля міста.
Загалом же майстер-клас генерального директора з Туреччини виявився цікавим та плідним. Думаю гості були цілковито задоволені своєю участю у заході та дізналися багато нового про створення ефективної команди та підтримку її бойового духу.
|