Іцхак Адізес: Поки у вас є проблеми, ви живі
Автор: Олександр Данилюк, Management.com.ua
28 травня 2013 року в Києві відбувся майстер-клас доктора Іцхака Адізеса «Управління змінами в умовах невизначеності». Подія була організована компанією IdeasFirst та Інститутом Адізеса в Україні.
Іцхак Адізес дуже любить Україну. Адже як ще пояснити його регулярні візити вже протягом щонайменше 8-ми років на нашу плідну у сенсі сприйняття управлінських ідей та смислів землю. Взаємність аудиторії, що зібралася послухати легенду менеджменту, тим не менш, мала свої межі — Champions Hall стадіону "Олімпійський" вмістив близько 500 учасників. Місце організатори, мабуть, вибрали у розрахунку на те, що якщо всі бажаючі не помістяться у приміщенні, то запасний варіант — переміститися безпосередньо на стадіон — стане у нагоді ;) Насправді ж масштаб події приємно вразив.
Доктор Іцхак Калдерон Адізес (Ichak Kalderon Adizes) — один із найкращих бізнес-мислителів і один із найглибших спікерів сучасності, світовий експерт у сфері менеджменту та ефективності ведення бізнесу, доктор Колумбійського університету, засновник і директор міжнародної консалтингової організації Adizes Institute (США).
Автор 11 книг з менеджменту, які перекладені на 26 мов. Його робота "Життєвий цикл корпорації" (Managing Corporate Lifecycles) визнана однією з найкращих книг з менеджменту, написаних за останні два десятиліття.
Серед клієнтів Іцхака Адізеса такі компанії, як: Bank of America, The Body Shop, Domino’s Pizza, Northrop Aviation, Coca-Cola Bottling, SanDisk Corporation, Volvo та ін. Консультував уряди таких країн як: Бразилія, Греція, Ізраїль, Ісландія, Македонія, Швеція та ін.
Іцхак Адізес займає 28-му позицію в рейтингу «100 найкращих консультантів у сфері лідерства» (Executive Excellence Journal), а створений ним Adizes Institute входить у десятку найкращих консалтингових компаній світу згідно рейтингу Leadership Excellence Journal.
|
Відкрили захід Ірина Бондаренко, директор конференц-провайдера IdeasFirst, та Олексій Капуста, директор Інституту Адізеса в Україні та Іспанії. Вони сказали кілька привітальних слів та окреслили ключові теми майстер-класу:
- Природа змін у сучасному світі: як компанії знайти в них своє місце.
- Закономірності розвитку компаній. У які пастки найчастіше потрапляють підприємці і як їх уникати.
- Аналіз організаційних структур компаній-учасників майстер-класу. Рекомендації доктора Адізеса (практична сесія).
- Головні уроки для українських компаній.
- Досвід клієнтів, що впровадили методологію Адізеса.
Для людей, які неодноразово чули Адізеса або читали його книжки, навряд чи майстер-клас був якимось одкровенням. Швидше — оновлення інформації, сенсові перезавантаження, які провокують повернутися до тієї мудрої простоти, провідником якої є доктор Адізес. Майстер-клас, на мою думку, у першу чергу був орієнтований на аудиторію молодих управлінців, які ще не стикалися ані з його управлінською методологією, ані з життєвою філософією (до речі, його вчена ступінь — доктор філософії), що неодмінно пов’язана з бізнесом.
Неймовірний успіх Іцхака Адізеса як спікера, автора, консультанта полягає у тому, що його ідеї, яскраво проілюстровані життєвими аналогіями, притчами, дотепними анекдотами, дуже гармонійно лягають на життєвий досвід кожної людини. Адже зміни — це і є наше життя...
Перлинні цитати з виступу Іцхака Адізеса:
“
|
Що вище швидкість змін, то більше у вас виникає проблем. Це означає, що у вас буде все менше і менше часу на своє здоров'я, сім'ю і друзів.
|
“
|
За всю свою практику я зустрів, напевно, лише п'ять чоловік, які здатні, прийнявши рішення, впровадити його. Тому моя методологія спрямована на те, щоб звичайні люди домагалися неординарних результатів. Як? Шляхом створення команди з людьми, які будуть вас доповнювати.
|
“
|
Якщо ви дійсно управляєте — вирішуєте і впроваджуєте свої рішення — це неминуче викличе нові зміни. І так буде завжди. Всупереч утопічному очікуванню, що можна раз і назавжди позбутися проблем, проблеми будуть завжди, тому що вони виростають із змін, викликаних вашими рішеннями. І це добре! До тих пір, поки у вас є проблеми, ви живі.
|
“
|
Завдання менеджменту — вирішувати проблеми, які неминуче виникають при впровадженні змін. Якщо ви не робите цього, то ви бюрократ, а не менеджер.
|
“
|
Зміни деструктивні за своєю природою. Так само і конфлікти, породжувані змінами, будуть завжди. І якщо не робити нічого, конфлікт буде деструктивним. Щоб він став конструктивним, потрібно слідувати принципам взаємної довіри і поваги (mutual trust and respect, MTR).
|
“
|
Успіх = зовнішня інтеграція / внутрішня дезінтеграція
Зовнішня інтеграція — те, наскільки компанія відповідає потребам ринку.
Внутрішня дезінтеграція — конфлікти в системі, викликані недотриманням принципів взаємної довіри і поваги.
|
“
|
Мета бізнесу — не прибуток, а здоров'я організації, її цілісність.
|
“
|
4 фактори створення культури взаємної довіри і поваги: 1) спільні візія та цілі; 2) правильна оргструктура, 3) правильний процес прийняття рішень; 4) підходящі люди.
|
“
|
Довіра виникає тоді, коли люди переконані, що їх співпраця взаємовигідна в довгостроковій перспективі.
|
“
|
Припущення, що фізичний вік визначає ваш реальний вік, не вірно. Так само і для компаній. Я бачив компанії, які існують 200 років і досі молоді. І я бачив компанії, які в п'ять років вже старці.
|
“
|
Ви не камінь і не дерево, ви можете регулювати свій вік і вік вашої компанії. Все просто: любов продовжує життя. Що таке любов? Це інтеграція з іншими.
|
“
|
Життєздатність компанії — це скільки людей хотіло б залишитися у вашій компанії, і скільки людей захотіло б її покинути, якщо б рішення треба було приймати прямо зараз.
|
“
|
У життєвому циклі компанії є кілька пасток. Одна з них — пастка засновника: коли засновник вмирає — компанія вмирає разом з ним. У середньому потрібно три покоління, щоб "убити" компанію. У Мексиці є навіть таке прислів'я: батько — бізнесмен, син — плейбой, онук — жебрак.
|
“
|
Часто керівники компаній, які стали успішними, перетворюються на "чайок" — вони так само подорожують по всьому світу декілька місяців у рік. Не проблема, але тільки якщо компанія не вимагає ручного управління, якщо всі рішення не проходять через засновника.
|
“
|
Кажуть: в'язень не може сам звільнитися від кайданів. Так само і власник компанії не зможе реструктуризувати свою компанію, це занадто болісно. Коли приходить час створювати організаційну структуру, доручіть це фахівцям поза компанію.
|
“
|
Ніколи функція, яка виконує короткострокові плани, не повинна бути об'єднана з тією, яка впроваджує довгострокове бачення — короткострокові цілі завжди візьмуть гору.
|
“
|
Багато менеджерів сьогодні стурбовані мотивацією персоналу. Я скажу так: просто не наймайте демотивованих людей. І перестаньте думати про те, як мотивувати людей. Думайте про те, як їх не демотивувати. А вбиває мотивацію зрівнялівка.
|
Наприкінці заходу виступили Владислав Бурда, президент RedHead Family Corporation, і Олег Михайленко, керівник компанії «МІРС». Вони розповіли про власний досвід використання методології Адізеса, що складається з одинадцяти фаз, кожна з яких сфокусована на одному з аспектів діяльності організації, розкривши деякі її приховані секрети.
ФОТОРЕПОРТАЖ
Посилання по темі:
|