ПОДІЇ | Гастролі гуру

Іцхак Адізес: Поки у вас є проблеми, ви живі

Автор: Олександр Данилюк, Management.com.ua

28 травня 2013 року в Києві відбувся майстер-клас доктора Іцхака Адізеса «Управління змінами в умовах невизначеності». Подія була організована компанією IdeasFirst та Інститутом Адізеса в Україні.

Іцхак Адізес дуже любить Україну. Адже як ще пояснити його регулярні візити вже протягом щонайменше 8-ми років на нашу плідну у сенсі сприйняття управлінських ідей та смислів землю. Взаємність аудиторії, що зібралася послухати легенду менеджменту, тим не менш, мала свої межі — Champions Hall стадіону "Олімпійський" вмістив близько 500 учасників. Місце організатори, мабуть, вибрали у розрахунку на те, що якщо всі бажаючі не помістяться у приміщенні, то запасний варіант — переміститися безпосередньо на стадіон — стане у нагоді ;) Насправді ж масштаб події приємно вразив.

Іцхак Калдерон Адізес Доктор Іцхак Калдерон Адізес (Ichak Kalderon Adizes) — один із найкращих бізнес-мислителів і один із найглибших спікерів сучасності, світовий експерт у сфері менеджменту та ефективності ведення бізнесу, доктор Колумбійського університету, засновник і директор міжнародної консалтингової організації Adizes Institute (США).

Автор 11 книг з менеджменту, які перекладені на 26 мов. Його робота "Життєвий цикл корпорації" (Managing Corporate Lifecycles) визнана однією з найкращих книг з менеджменту, написаних за останні два десятиліття.

Серед клієнтів Іцхака Адізеса такі компанії, як: Bank of America, The Body Shop, Domino’s Pizza, Northrop Aviation, Coca-Cola Bottling, SanDisk Corporation, Volvo та ін. Консультував уряди таких країн як: Бразилія, Греція, Ізраїль, Ісландія, Македонія, Швеція та ін.

Іцхак Адізес займає 28-му позицію в рейтингу «100 найкращих консультантів у сфері лідерства» (Executive Excellence Journal), а створений ним Adizes Institute входить у десятку найкращих консалтингових компаній світу згідно рейтингу Leadership Excellence Journal.

Відкрили захід Ірина Бондаренко, директор конференц-провайдера IdeasFirst, та Олексій Капуста, директор Інституту Адізеса в Україні та Іспанії. Вони сказали кілька привітальних слів та окреслили ключові теми майстер-класу:

  • Природа змін у сучасному світі: як компанії знайти в них своє місце.
  • Закономірності розвитку компаній. У які пастки найчастіше потрапляють підприємці і як їх уникати.
  • Аналіз організаційних структур компаній-учасників майстер-класу. Рекомендації доктора Адізеса (практична сесія).
  • Головні уроки для українських компаній.
  • Досвід клієнтів, що впровадили методологію Адізеса.

Для людей, які неодноразово чули Адізеса або читали його книжки, навряд чи майстер-клас був якимось одкровенням. Швидше — оновлення інформації, сенсові перезавантаження, які провокують повернутися до тієї мудрої простоти, провідником якої є доктор Адізес. Майстер-клас, на мою думку, у першу чергу був орієнтований на аудиторію молодих управлінців, які ще не стикалися ані з його управлінською методологією, ані з життєвою філософією (до речі, його вчена ступінь — доктор філософії), що неодмінно пов’язана з бізнесом.

Неймовірний успіх Іцхака Адізеса як спікера, автора, консультанта полягає у тому, що його ідеї, яскраво проілюстровані життєвими аналогіями, притчами, дотепними анекдотами, дуже гармонійно лягають на життєвий досвід кожної людини. Адже зміни — це і є наше життя...

Перлинні цитати з виступу Іцхака Адізеса:

Що вище швидкість змін, то більше у вас виникає проблем. Це означає, що у вас буде все менше і менше часу на своє здоров'я, сім'ю і друзів.

За всю свою практику я зустрів, напевно, лише п'ять чоловік, які здатні, прийнявши рішення, впровадити його. Тому моя методологія спрямована на те, щоб звичайні люди домагалися неординарних результатів. Як? Шляхом створення команди з людьми, які будуть вас доповнювати.

Якщо ви дійсно управляєте — вирішуєте і впроваджуєте свої рішення — це неминуче викличе нові зміни. І так буде завжди. Всупереч утопічному очікуванню, що можна раз і назавжди позбутися проблем, проблеми будуть завжди, тому що вони виростають із змін, викликаних вашими рішеннями. І це добре! До тих пір, поки у вас є проблеми, ви живі.

Завдання менеджменту — вирішувати проблеми, які неминуче виникають при впровадженні змін. Якщо ви не робите цього, то ви бюрократ, а не менеджер.

Зміни деструктивні за своєю природою. Так само і конфлікти, породжувані змінами, будуть завжди. І якщо не робити нічого, конфлікт буде деструктивним. Щоб він став конструктивним, потрібно слідувати принципам взаємної довіри і поваги (mutual trust and respect, MTR).

Успіх = зовнішня інтеграція / внутрішня дезінтеграція

Зовнішня інтеграція — те, наскільки компанія відповідає потребам ринку.
Внутрішня дезінтеграція — конфлікти в системі, викликані недотриманням принципів взаємної довіри і поваги.

Мета бізнесу — не прибуток, а здоров'я організації, її цілісність.

4 фактори створення культури взаємної довіри і поваги: 1) спільні візія та цілі; 2) правильна оргструктура, 3) правильний процес прийняття рішень; 4) підходящі люди.

Довіра виникає тоді, коли люди переконані, що їх співпраця взаємовигідна в довгостроковій перспективі.

Припущення, що фізичний вік визначає ваш реальний вік, не вірно. Так само і для компаній. Я бачив компанії, які існують 200 років і досі молоді. І я бачив компанії, які в п'ять років вже старці.

Ви не камінь і не дерево, ви можете регулювати свій вік і вік вашої компанії. Все просто: любов продовжує життя. Що таке любов? Це інтеграція з іншими.

Життєздатність компанії — це скільки людей хотіло б залишитися у вашій компанії, і скільки людей захотіло б її покинути, якщо б рішення треба було приймати прямо зараз.

У життєвому циклі компанії є кілька пасток. Одна з них — пастка засновника: коли засновник вмирає — компанія вмирає разом з ним. У середньому потрібно три покоління, щоб "убити" компанію. У Мексиці є навіть таке прислів'я: батько — бізнесмен, син — плейбой, онук — жебрак.

Часто керівники компаній, які стали успішними, перетворюються на "чайок" — вони так само подорожують по всьому світу декілька місяців у рік. Не проблема, але тільки якщо компанія не вимагає ручного управління, якщо всі рішення не проходять через засновника.

Кажуть: в'язень не може сам звільнитися від кайданів. Так само і власник компанії не зможе реструктуризувати свою компанію, це занадто болісно. Коли приходить час створювати організаційну структуру, доручіть це фахівцям поза компанію.

Ніколи функція, яка виконує короткострокові плани, не повинна бути об'єднана з тією, яка впроваджує довгострокове бачення — короткострокові цілі завжди візьмуть гору.

Багато менеджерів сьогодні стурбовані мотивацією персоналу. Я скажу так: просто не наймайте демотивованих людей. І перестаньте думати про те, як мотивувати людей. Думайте про те, як їх не демотивувати. А вбиває мотивацію зрівнялівка.

Наприкінці заходу виступили Владислав Бурда, президент RedHead Family Corporation, і Олег Михайленко, керівник компанії «МІРС». Вони розповіли про власний досвід використання методології Адізеса, що складається з одинадцяти фаз, кожна з яких сфокусована на одному з аспектів діяльності організації, розкривши деякі її приховані секрети.

ФОТОРЕПОРТАЖ

Посилання по темі:



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)