ПОДІЇ | Post Factum

На шляху до самовизначення. Україна 2010

Міжнародна візійна бізнес-конференція «Intro»

Автори: Інна Шимків, Павло Ковтонюк, Школа охорони здоров'я

Міжнародна візійна бізнес-конференція Intro Плануючи візит на Міжнародну візійну бізнес-конференцію "Intro", важко було уявити, що організатори зможуть підняти таку важковагову тему та розкрити візію особистісну, візію бізнесу та візію країни. Як показала конференція — це вдалось. Хочеться окремо подякувати Львівській бізнес-школі та Українському католицькому університету (УКУ) за нагоду вийти за рамки буденних справ та подивитись в майбутній перспективі на розвиток країни та українського суспільства загалом.

Спочатку була Ідея

Сам Католицький Університет та Львівська школа бізнесу є живими доказами тези про силу візії, ідеї. Що спонукало їх засновників на початку 90-х, коли люди думали про те, як знайти гроші на харчування, шукати гроші на університет? І що підштовхнуло їх пізніше поєднати, здавалося б, непоєднуване, відкривши посеред підпорядкованого церкві університету бізнес-школу?

Це була візія — ідея, яка народжується не від думок більшості, вивчення ринків або фінансових розрахунків. Вона народжується від спрямованої концентрації волі і мрії про бажане майбутнє — хай це буде майбутнє однієї людини, бізнесу або цілої країни.

Коли перебуваєш у новій будівлі університету, здається, відчуваєш присутність цієї ідеї. Про неї у своєму виступі говорив отець Борис Гудзяк, ректор УКУ: "Коли ми закладали цей університет, то намагалися звертати увагу на Людину і загальне добро; і ми осягали дуже плідні ідеї. Я вірю, що у візії українського бізнесу добро і святість будуть посідати важливе місце".

Чому Міжнародна візійна бізнес-конференція?

Софія Опацька Софія Опацька, директор Львівської бізнес-школи УКУ

Останні 1,5 роки наше бізнес-життя було суттєво відмінним від традиційного періоду зростання. Для когось криза стала несподіванкою та випробуванням. Ідея візійної конференції виникла в листопаді 2009-го. Для нас, як для школи, стало очевидним — про наслідки кризи говорити достатньо, потрібно переорієнтовувати наших клієнтів та партнерів і формувати погляд у майбутнє бізнесу.

Така річ як візія залишається чимось невідомим для нашої країни загалом, часто цей стан переноситься і на наші бізнеси, а часом і на нас як особистостей. Сам факт того, що близько 100 власників і топ-менеджерів виділили свій час для обговорення ВІЗІЇ говорить про пошук та необхідність впродовж 2-х днів у яскравому, інтелектуальному середовищі чути один одного, спілкуватись, обдумувати важливі речі.

Ми, як школа, спонукали процес і, можливо, дали поштовх для чогось більшого. Наші сподівання полягають в тому, щоб український бізнес перестав жити реактивно та думати короткотерміновими категоріями. Зміст конференції включав дуже різнопланові теми — від загальних макроекономічних тенденцій, бізнесово-філософських роздумів про візію, практичних інструментів формування правильних бізнес-моделей до місця та ролі бізнесу у суспільних процесах. У нас виступали як успішні керівники, так і науковці. І саме ця різноплановість змісту та різноманіття досвіду доповідачів змогли сформувати в учасників велику картину сучасного буття бізнесу в Україні та дали ідеї щодо його майбутнього розвитку.

Візія виростає в довірі

Розмови про такі поняття, як візія, є новими для нашого суспільства. Причини цього дуже вдало розкрив Мирослав Маринович, засновник Української Гельсінської групи, правозахисник, публіцист, віце-ректор Українського Католицького Університету з питань призначення та місії. На його думку, візія не може народитись в тоталітарній, патерналістській державі, де домінують безініціативність та відсутність власної думки, в надії на те, що "прийде хтось і зробить все за нас". Натомість вільні люди, які прагнуть досягти власного добробуту та які керують своїм життям — ось ключовий фактор успіху для країни в цілому. Важливе значення бізнесу полягає в тому, що в його середовищі більше ніж будь-де є такі люди. І саме вони здатні народити національну ідею, яка об'єднає народ та підніме країну.

Такі люди, вважає отець Борис Гудзяк, в країні є. Однак їх потенціал може запрацювати лише в середовищі довіри, якого сьогодні бракує. Знищення цього середовища було цілеспрямованою політикою влади протягом багатьох років. Однак сьогодні настає час відновлення "спільних знаменників" між людьми, організаціями і сферами життя. Основна місія відбудови довіри лежить на університетах взагалі і бізнес-школах зокрема.

Візія народжується у грі

Володимир Лавренчук, голова правління "Райффайзен Банк Аваль", назвав інший фактор для народження ідей — віру в себе, яка приходить з успіхами і перемогами. "Лише успішні люди зможуть проголосити національну ідею. І ці люди будуть тими, кому довірятимуть за результати їх праці". Ми вже маємо такі перемоги (учасниками яких були багато хто з присутніх у залі), однак, очевидно, повинна утворитися критична маса таких успіхів.

Досягати перемог допомагає підприємливість, глибинний дух "гри", як зазначив Юрій Логуш, віце-президент Крафт-Фудз в Україні, Східній Європі та Азії. Хоча українці крізь роки були підприємливим народом, за радянських часів це стало забороненим заняттям, яке свідомо таврувалось. Сьогодні все ще існує проблема подолання внутрішнього конфлікту у свідомості, що підприємництво є чимось таким, чим негідно займатись. Однак із приходом молодих людей, які більшу частину свого життя прожили в незалежній Україні — ситуація обіцяє піти на краще. Пан Юрій висловив віру, що ці молоді люди можуть розвинути в собі усі необхідні риси для досягнення результату: вміння приймати швидкі рішення, швидко розвиватись, бути гнучким до потреб клієнта, інноваційним та вміти ризикувати.

Візія грунтується на ідеї

Олександр Саврук, декан Києво-Могилянської бізнес-школи (kmbs), розповів про трансформаційне лідерство. "Трансформаційне лідерство — це вміння працювати з системами. Логіка харизматика — я і мої заслуги, — сьогодні вже не працює. З'являється інша логіка та інша природа енергетики, яка базується на тому, що ми називаємо ідеєю. Головне — навчитися працювати з ідеями, а особливо системоутворюючими ідеями. Ідея допомагає сформувати візію, яка об'єднує і допомагає створити спільне бачення, а не просто образ майбутнього. Це спосіб самоідентифікації самодостатніх людей, які ціннісно готові йти в ту чи іншу сторону та прагнуть підкорити себе ідеї та системі. На сьогоднішній день рівень розвитку культури в суспільстві вимагає саме такого типу рішень". (Детальніше про виступ Олександра Саврука — "Візія в управлінських рішеннях").

ФОТОЗВІТ

    
    
    


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)