Конференція «Мотивація персоналу» розповіла майже все про мотивацію та лояльність
Автор: Ярослав Федорак, редактор Management.com.ua
20 вересня 2012 р. у Києві відбулась конференція "Мотивація персоналу: Найкращі кейси та інструменти за версією HRM.ua", яка зібрала фахівців з питань управління персоналом, спеціалістів з впровадження систем лояльності, керівників HR-підрозділів компаній, а також власників та керівників компаній. Організаторами заходу виступили портали HRM.ua та Training.com.ua.
На конференції здебільшого розглядалася внутрішня природа людської мотивації, рушійні потреби та мотиви, а також дієві установки.
Ольга Горбановська, партнер податково-юридичного департаменту компанії Ernst & Young в Україні, яка відкривала конференцію, розповіла про актуальні тенденції формування винагороди та підтримки мотивації персоналу. Особливу увагу вона звернула на нові аспекти в мотивації, які з особливою силою почали проявлятися в останні три роки (кризовий та післякризовий період). Основними викликами цього часу Ольга назвала зростання інтенсивності праці (працювати доводиться дедалі більше і кінця цьому процесові не видно); труднощі досягнення задоволеності клієнта; а також той факт, що старі інструменти і методи перестають працювати.
Неодноразово згадувала Ольга і про регуляторні зміни українського та світового законодавства, які, по-перше, неможливо ніяк прогнозувати, а по-друге, вони дуже суттєво впливають на роботу компаній.
Якщо Ольга здебільшого говорила про мотивацію та пояснювала, яким чином її досягнути, то другий доповідач, Марина Первушина, тренер-консультант з управління персоналом у BTG, торкнулась цілковито протилежної теми — причини демотивації співробітників. Основна проблема, на її думку, полягає в тому, що компанії традиційно намагаються мотивувати працівників грошима, тоді як така мотивація втрачає свою цінність.
"Багато працівників сьогодні віддають перевагу тому, щоб взагалі не працювати, ніж заробляти гроші способами, які їм не подобаються, — пояснила Марина. — Людині потрібні гроші, але роботодавці часто забувають запитати, яким чином працівник хоче їх заробити".
Кейс Рубена Мелконяна та Олексія Журавльова повідав аудиторії про складний процес впровадження мотиваційної стратегії розвитку персоналу в IT-компанії, співробітники якої після кризи почали масово звільнятися. Причому, як часто буває у таких випадках, йшли з компанії ті люди, які найкраще працювали, а ті, які майже не працювали — нікуди йти не збиралися.
Щоб виправити ситуацію, компанія, в якій працює Олексій, запросила консалтингову компанію, яку представляє Рубен, для розробки та впровадження нової системи мотивації. В результаті впровадження проекту вдалося не лише суттєво підвищити мотивацію, але й суттєво покращити результативність.
Втім, мабуть одним із найцікавіших кейсів виявилася доповідь заступника директора з персоналу компанії "Фауна" Ксенії Квятковської. Вона розповіла про впровадження комплексної системи мотивації на основі KPI та оптимізації бізнес-процесів.
Компанія, до якої запросили Ксенію, страждала від повної відсутності бізнес-процесів і низької ефективності роботи. За час свого існування компанія суттєво розвинулася і зросла, але люди продовжували керувати методами малого бізнесу.
Ксенії за підтримки керівництва компанії вдалося створити систему бізнес-процесів та мотивації персоналу практично з нуля. При цьому вона зіткнулася із значним супротивом і навіть саботажем з боку персоналу. Але наслідком стала дієспроможна система, яка суттєво підвищила результативність праці і мотивацію співробітників.
Одним із найцікавіших майстер-класів в рамках конференції став майстер-клас Олександра Макаревича, начальника лабораторії психодіагностики НМЦ КП МОУ. Він поділився з аудиторією методологією томографії особистісної мотивації — дієвим інструмент дослідження мотивації людини та формування мотиваційної моделі дій співробітника.
Завдяки майстер-класу Олександра кожен учасник мав нагоду особисто відкрити для себе власну мотивацію, визначивши при цьому свою мотиваційну спрямованість (як внутрішню, так і зовнішню), а також сформувати індивідуальні мотиваційні зони та визначити мотиваційну модель.
А закінчилася конференція круглим столом на тему "Мотиваційні «фішки» роботи HR", під час якого учасники ділилися своїм досвідом, щодо роботи з персоналом, говорили про природу мотивації та вузькі місця матеріальної мотивації.
|