Потужність фокусу (інтерв'ю з Darren Jackson)
Під чутливою опікою фінансового директора Darren Jackson компанія Best Buy Co. Inc. зуміла досягти помітного успіху у впровадженні найрізноманітніших ініціатив та інновацій. У 2003-му році компанія здобула нагороду за досягнення у фінансовій сфері та сфері управління. Наступну нагороду вона отримала у жовтні 2005-го року за впровадження та втілення стратегії. Нижче наведено фрагмент інтерв'ю з фінансовим лідером компанії Best Buy Co. Inc.
З.: Які важелі втілення успішних ініціатив є у фінансового директора?
В.: Одним з важелів впливу на компанію є візуалізація. Якщо найважливіші завдання компанії ви зробите видимими для всієї компанії, тоді ви водночас зробите їх більш зрозумілими. А це, в свою чергу, полегшить втілення цих завдань у дійсність. У своїй компанії для цих цілей ми використовували систему показників (наприклад — найкращий показник за місяць). Ми усвідомили, що завдяки фокусуванню працівників на основних завданнях та створенні зрозумілої системи показників, можна досягти найкращих результатів. Таким чином, навіть найбільші і найскладніші організації можуть успішно досягати поставлених цілей.
Наприклад, коли ми впроваджуємо певну інформаційну платформу, ми насамперед повинні думати про ті цілі, які стоять перед компанію. По-друге, слід визначити найбільш талановитих людей, які зможуть допомогти у виборі такої платформи. Щодо нашої компанії, то зараз ми знаходимося в процесі зміни платформи Oracle на Teradata. Така зміна стала необхідною через те, що змінився сам бізнес.
З.: Чи правильно ми зрозуміли, що найважливішою характеристикою лідера є його здатність вносити ясність у діяльність компанії?
В.: Безсумнівно. І навіть більше того — ключовими завданнями справжнього лідера є не лише внесення ясності, але й спрощення системи для ефективного її втілення та подальшої роботи з нею. Ми займаємося пошуком тих стратегій, які працюватимуть всередині складних організацій. Зрозуміло, що такі стратегії повинні бути максимально простими. Ще однією важливою характеристикою лідера є його здатність надихати працівників і створювати загальну візію компанії.
З.: Зважаючи на всю ту кількість технологій та методологій, які доступні для фінансових директорів, чи не виникає загрози, що технології самі по собі замінять будь-яку роботу над натхненням та візією?
В.: Це абсолютно протилежні речі. Лідери існують на всіх рівнях компанії, а методологія та технології лише допомагають їм робити їхню справу. Технології не можуть самостійно приймати рішення. Найкращі лідери вміють також розвивати таланти власної організації. Технології ніяким чином не впливають на талановитих працівників. Навпаки — працівники застосовують технології для того, щоб полегшити свою складну працю.
З.: Best Buy на сьогодні планує передати повноваження по прийняттю рішень на більш низький рівень. З чим це пов'язано?
В.: Працівники нашої компанії кожного дня спілкуються з клієнтами, не зважаючи на те, чим вони займаються. Вони є досвідом нашої компанії. Таким чином, верхівка почала замислюватися над тим, щоб надати їм більше автономії і дозволити приймати рішення, які б задовольняли потреби споживачів. На сьогодні, якщо ви змушені конкурувати з такими організаціями як Dell, Costco чи Wal-Mart, слід докладати всіх можливих зусиль, щоб створювати додаткову цінність для споживача. Ми намагаємося зробити це, навчаючи весь наш персонал базовим навичкам у різних сферах, зокрема — фінансовій. А це, в свою чергу, дає можливість працівникам зрозуміти, яким чином їхня діяльність впливає на наших клієнтів. Тобто, наші інвестиції у їхню освіту є цілковито виправданими.
Якщо говорити про певні технології, то, з одного боку, вони полегшують наше життя, але, з іншого боку, доволі сильно його ускладнюють. Якщо нам вдасться навчити наш персонал працювати з технологіями, ми отримаємо від цього неабиякий зиск. Адже в такому випадку кожен наш працівник матиме змогу стати в нагоді компанії, і нам не доведеться покладатися на розум лише невеличкої частки людей, які приймають рішення.
З.: Яку роль буде відігравати ваш навик лідерства, коли Best Buy розширюватиметься на інші ринки? Наприклад, на китайський ринок.
В.: Якщо Ви запитуєте про наші наміри, то мусимо признатися, що вони дуже прості — продовжувати поширювати свій вплив та збільшувати прибутковість бізнесу. Протягом наступних п'яти років ми плануємо сфокусуватися на нових напрямках зростання. Одним з моїх завдань буде відшукати такі таланти, які допоможуть нам зміцнити позиції підприємства, а також розширити сферу нашого впливу. І, звісно, ми будемо продовжувати рухатися на ринок Китаю.
Ярослав Федорак, за матеріалами Business Finance Magazine.
|