ІНТЕРВ'Ю | Teresa M. Amabile 20 жовтня 2006 р.

Сила звичайних практик

Дослідження Teresa M. Amabile зосереджується навколо питань, яким чином робоче оточення може впливати на мотивацію, креативність та результативність роботи як окремих індивідів, так і команд. Остання праця досліджує вплив лідерів команди на всі вищезгадані фактори. Нижче наведено інтерв'ю із автором дослідження.

З.: Терезо, розкажіть нам про загальний контекст Вашого дослідження.

В.: Підприємці та керівники бізнесу люблять фокусувати свою увагу на стратегії, проте, вони часто втрачають з поля зору всіх тих людей, які безпосередньо займаються впровадженням цієї стратегії. Моє дослідження намагається виявити, яким чином підприємці та менеджери можуть здійснювати щоденні операції управління цими людьми. Особливо після визначення ключової стратегії.

Я також наполягаю, що креативність є обов'язковою для успішного бізнесу. Під креативністю я маю на увазі здатність створювати нові життєздатні ідеї та рішення. Інновація — це впровадження цих ідей у організації. Креативність є абсолютно необхідною рисою для будь-яких працівників чи організацій. Проте, особливо життєдайною вона є для висококласних спеціалістів-аналітиків чи працівників сфери ІТ.

З.: Чи означає це, що більшість розуміє креативність по-своєму, не так, як це є насправді?

В.: Мені відомі два міфи щодо креативності. Перший міф говорить, що креативність — риса геніїв. На практиці ж мені довелося переконатися що креативність властива кожному і кожен може проявити її за оптимальних умов.

Другий міф — питання компромісу. Мені вдалося виявити, що навіть у найбільших і найскладніших компаніях існує можливість організувати роботу так, щоб креативність не вимагала поступок з боку продуктивності, ефективності чи якості роботи.

З.: Який підхід обирає Ваше дослідження до питань впливу на командну креативність та продуктивність?

В.: Топ-менеджери 7-ми досліджуваних мною компаній стверджують, що їхні команди працюють над завданнями, які вимагають креативності. Отже, ми маємо змогу досліджувати 238 професіоналів у 26-ти проектних командах 7-ми компаній, які працюють у 3-ох сферах. Всі вони мають високий рівень освіти. Кожна команда має власного лідера. Ми досліджуємо робочі записки кожного працівника для того, щоб зрозуміти їх щоденні завдання та досвід. Ми досліджуємо також те, яким чином щоденна діяльність впливає на продуктивність працівників та їхню креативність.

З.: Що Вам вдалося виявити?

В.: Три речі! По-перше, люди мають дуже багате, інтенсивне та насичене внутрішнє робоче життя — емоції, мотивація та сприйняття робочого оточення супроводжують їхній досвід праці. По-друге, ці відчуття впливають на здатність людини здійснювати свої щоденні функції. По-третє, щоденні події, які трапляються із працівниками, цілковито залежать від цих почуттів.

Прикладом такого впливу може бути той факт, що, як виявляється, якщо сьогодні людина перебуває у хорошому настрої, то вона набагато легше створюватиме креативні ідеї не лише сьогодні, але й кілька наступних днів. Хороший настрій покращує мисленнєву діяльність людей, сприяє їхній роботі, налаштовує на успіх.

З.: Яким чином на це впливають лідери?

В.: Вплив лідера команди є абсолютно критичним. Було виявлено п'ять моделей поведінки лідера, які позитивно впливають на його команду. А метод оцінки щоденників працівників дозволив детально їх дослідити. Одна із моделей такої поведінки — це емоційна підтримка працівників. Друга — нагляд за роботою працівників та надання позитивного зворотного зв'язку і необхідної допомоги. Третя — звичайне визнання хорошої роботи та вміння похвалити і винагородити за вдалі результати. Четверта — повага до точки зору співробітників, бажання радитися з ними та застосовувати їхні поради на практиці. П'ята — вміння співпрацювати і жити відповідно до командних принципів.

З.: Чи вдалося Вам дослідити приклади негативної поведінки?

В.: Ми виявили три типи поведінки, які мають негативний ефект. Однією з них стало занадто чітке визначення кордонів роботи працівника (чи навпаки — занадто розпливчасте). Друга — негативний нагляд за роботою працівників, постійне бажання покритикувати чи просто перевірити все і завжди. Заглиблення у деталі роботи працівника, надання неконструктивного зворотного зв'язку і т. п. Третя — створення проблем для команди чи просто небажання докладати зусиль для їх вирішення.

З.: Який основний урок можуть отримати лідери з Вашого дослідження?

В.: Лідерам слід розуміти силу звичайних практик. Звичайні, тривіальні, щоденні речі, які лідери говорять та роблять, мають величезний вплив на їхніх співробітників. Мені здається, що лідери не завжди усвідомлюють силу того впливу, який вони мають на власне оточення. Тому саме зосередження на цій проблемі може допомогти лідерам покращити власні показники і досягнути позитивних результатів. Кожен лідер, перед тим, як увійти у контакт зі своїм підлеглим, повинен запитати себе: "Чи зумію я позитивно вплинути на працівника, чи пам'ятатиме він мої слова і як їх сприйме"? Це і є секрет успіху лідерів.

Ярослав Федорак, за матеріалами HBS Working Knowledge.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Ігропрактика. Перший підручник з ефективного проведення прикладних ігорІгропрактика. Перший підручник з ефективного проведення прикладних ігор
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)